Hypotheek

Discussie in 'De lounge' gestart door VrouwtjeRomy, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Pff we gaan het huis verkopen dat op zijn naam staat en willen nu samen een huis kopen.

Nu verteld de ING mij dat we hiervoor dus minimaal een geregistreerd partnerschap moeten hebben.

Dit vind ik onzin want wij willen uiteindelijk gaan trouwen als de 2e er eenmaal is en we gesetteld zijn in het nieuwe huis. Nu zijn we gedwongen om dus of dubbel te betalen om steeds dingen op papier te zetten, of om het huwelijk te vervroegen wat ik dus echt niet fijn vind, met mn dikke buik in zo'n jurk en wat ik zo vreselijk vind... Waarom?

Trouwen moet zoiets romantisch zijn, het aanzoek het plannen noem het maar op. Niet omdat het moet. Heb zo het gevoel dat ze dat romantische van ons af nemen :( Bah kan wel janken.

Nu moeten we dus eerst gaan huren als we het willen doen zoals wij in gedachte hebben, dan gaan trouwen en dan nogmaals gaan verhuizen naar de koopwoning. (als deze dan nog niet verkocht is aan derden)

Bah wat een onzin zeg...

Iemand hier geregistreerd partnerschap aangevraagd? Wat kost zoiets??? Huwelijk is echt van de baan zo, dat moet echt vanuit je hart komen niet omdat het moet. dat vertik ik!:x

2. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    dat is geouwehoer van ing als je maar naar de notaris gaat om een samenlevings contract op te stellen dus je hebt helemaal gelijk hoor

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Waarom moet je geregistreerd partner zijn om samen te kopen? Zijn de regels daar omtrent veranderd in 2011? Of bedoelt deze ING adviseur het fiscaal partnerschap, want daar zijn wel zaken over gewijzigd. Wij hebben in 2007 gewoon een huis gekocht zonder getrouwd of geregistreerd partner te zijn.

EDIT: Ik zie op de site van de belastingdienst dat je in 2011 ook fiscaal partner kunt zijn als je niet getrouwd bent met maar wel samen een koopwoning hebt. Overigens, fiscaal partnerschap geldt ook al bij een samenlevingsovk. Overzicht wel of geen fiscale partners 2011
    Maar goed, ik weet natuurlijk helemaal niet of het fiscaal partnerschap de reden is dat de adviseur denkt dat je op zijn minst geregistreerd partner moet zijn.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Samenlevingscontract is ook niet verplicht hoor bij het kopen van een huis.

5. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    he bah stom dat soort dingen he!
    wij zijn inmiddels getrouwd maar toen wij gingen samenwonen (koop appartement) hebben wij een samenlevingscontract genomen neemt de ING hier ook geen genoegen mee?!

mijn man vraagt: neemt haar vriend zijn huidige hypotheek mee naar jullie volgende huis?!

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Je kunt een hypotheek niet meenemen naar een volgende woning. Een hypotheek is gevestigd op een woning en niet op een persoon. Soms kan je met je hypotheekverstrekker wel afspreken dat je onder dezelfde voorwaarden een hypotheek voor je nieuwe woning kunt afsluiten. Maar bij de notaris wordt er altijd een nieuwe hypotheek gevestigd op de nieuw gekochte woning.

7. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

nee oke wij hebben dat wel gedaan ook voor als mn vriend overlijd dat ik dan in t huis kan blijven wonen enz alles staat op papier dat vonden we prettiger geregeld.
    en mochten we uit elkaar gaan is het ook handig om zo'n contract te hebben je hoopt t natuurlijk nooit maar je koopt ook niet zomaar een broek ofzo:D;)

8. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Volgens mij hoef je samen helemaal niks te hebben om een huis te kopen. Een vriend van mij had geen samenlevingscontract of niets.... Dus ik denk dat ze uit hun nek kletsen.
    En ja, tuurlijk moet een huwelijk iets romantisch zijn. Niet omdat het nu moet. Dat is helemaal niet leuk.
    Succes!

9. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

wij hebben samenlevings contract genomen toen we gingen samenwonen (kopen) want dat was toen wel nodig de kosten verschillen per regio en per notaris..

10. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    volgens mij hoef je niet getrouwd te zijn of geregistreerd partner te zijn, maar moet je een officieel samenleveingscontract hebben via de notaris.

Ik zou het eens aan een andere hypotheekverstrekker vragen als ik jullie was, ...

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Verstandig is het altijd, net wat je zegt. Maar het moet niet.

12. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

De regels zijn aangescherpt. je krijgt minder hypotheek en de regels zijn strenger. bij de ING moet dit in iedergeval en bij de meeste grote hypotheekverstrekkers ook. Als een soort stok achter de deur. Dus we zijn ook nog aan het zoeken naar een hypotheekverstrekker zonder deze onzin maarja of dat slim is in deze crisis tijden...

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Vreemd, want ik zie niet in wat het voordeel voor een hypotheekverstrekker zou zijn om alleen hypotheken te verstrekken aan stellen met een geregistreerd partnerschap of huwelijk. Het inkomen blijft hetzelfde e.d. dus ik snap het niet zo goed :(.

14. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    wij kunnen als we gaan verhuizen (tot ons koopbedrag nu) dezelfde rente houden, en alles wat we boven dit bedrag gaan wordt er een nieuwe rente berekend!
    maar het ligt er ook weer aan wat voor hypotheek je hebt...

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja, dan krijg je dus een hypotheek met dezelfde voorwaarden als je huidige hypotheek. Maar op je nieuwe woning zal echt een nieuwe hypotheek gevestigd worden. De oude wordt afgelost en er wordt dan dus een nieuwe gevestigd.

16. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    zo bedoelde ik het eigenlijk ook maar kon het niet lekker uitleggen, vandaar dat mijn man t vroeg want hij dacht dat het daar mee te maken kon hebben omdat de huidige hypotheek alleen op zijn naam staat...

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hahaha, nou ja, bedoelen we iig allebei hetzelfde ;).

18. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    haha ja daarom!

19. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Wij hebben bij dezelfde hypotheekverstrekker de oude hypotheek mee kunnen nemen in de nieuwe hypotheek zonder dat deze eerst afgelost is o.i.d. Voor het extra benodigde bedrag is een nieuwe hypotheek afgesloten. Ik denk dat het er wel mee te maken heeft of je het bij dezelfde hypotheekverstrekker doet of bij een andere.

20. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik kan me dat bijna niet voorstellen. De notaris die de overdracht van jullie oude woning heeft geregeld heeft moeten zorgen voor aflossing van de hypotheek. Als dat niet gebeurt is de woning niet vrij van hypotheek en kan dus niet overgedragen worden aan de nieuwe eigenaar. Ik werk zelf bij een notaris op o.a. onroerend goed en ik heb echt nog nooit een overdracht gezien waarbij de hypotheek van de verkoper niet werd afgelost...

Deel Deze Pagina