Hallo dames, Wij hebben ook een hypotheek bij de ING maar geen enkel contract ofzo... We hebben de hypotheek in 2006 afgesloten misschien dat het nu anders is maar toen hoefde het niet...
Een geregistreerd partnerschap kan je gratis doen hoor. Elk gemeentehuis heeft een vaste dag (net als bij trouwen) dat het gratis mag. Behalve wat administratiekosten en uittreksel geboorte akte of zoiets. Ik zou dus eerder nu voor een geregistreerd partnerschap gaan, dat zonder poeha gratis laten regelen en dan later lekker uitgebreid gaan trouwen. Samenlevingscontract kost daarentegen honderden euro's.
heeft het niet te maken met de verplichte levensverzekering die je af moet sluiten. Bij onze hypotheek obvion, moest we ook minimaal een samenlevingscontract hebben, begin 2011 zijn de regels door heel veel hypothekverstrekkers al aangescherpt, omdat ze binnenkort door de regering verplicht worden.
Geregistreerd partnerschap kan gratis. Je ondertrouw is gratis. Het enige wat je geld kost is je trouwboekje. En dat was bij ons 17.50 Je kan later alsnog groot en romantisch trouwen
Aan ondertrouw staat een maximum tijd gebonden dus dat willen we niet, in de ene gemeente moet je binnen 2 maanden getrouwd zijn en in de andere gemeente binnen een jaar terwijl ik het in de zomer wil doen na de kleine geboren is dat is dus over anderhalf jaar pas... En om eerst klein te trouwen en dan groot. tsja is een optie maar denk niet dat k er blij van word. gewoon het gevoel dat het zo je strot doorgeduwd word... Dat het gratis kan is echt een opluchting dan word het denk ik toch geregistreerd partnerschap... even informeren.
Wat betreft gratis trouwen, geregistreerd partnerschap laten vastleggen, dit kan niet in elke gemeente. Wel in de meeste... VOor zover ik weet was een samenlevingscontract vaak voldoende voor het aanvragen van een hypotheek. Ik zou dus als ik ts was inderdaad bij meerdere hypotheekverstrekkers advies inwinnen. Hypotheek meenemen, dit kan wel degelijk. De notaris zet de hypotheek gewoon over op het andere huis. Je kan niet zonder tussenkomst van de hypotheekverstrekker/notaris je hypotheek mee nemen naar een ander huis. Vorig jaar zijn we verhuisd en wij konden ook onze hypotheek meenemen. Uiteindelijk niet gedaan omdat we nu meer mogelijkheden hadden bij het afsluiten van een hypotheek en daardoor bij een andere verstrekker beter uit waren.
Maar geregistreerd partnerschap is niet trouwen. Niet helemaal iig, maar je gaat wél in ondertrouw. Zo heet dat gewoon, omdat het in veel zaken gelijk staat aan trouwen. Zoals ik al zei kan je eerst een geregistreerd partnerschap aangaan, zonder poeha en later uitgebreid trouwen
Ik heb het laatst nog opgezocht en volgens mij is elke gemeente toch echt verplicht om dit aan te bieden. Dit komt nog vanuit vroeger dat ook 'arme' mensen de mogelijkheid hadden tot trouwen. En omdat een geregistreerd partnerschap voor de wet gelijk staat aan trouwen, zijn ze ook hierbij verplicht om een gratis dag aan te bieden.
Bij geregistreerd partnerschap moet je ook 2weken voor de datum in ondertrouw. Verder niks spannends. Wij gingen naar de gemeente om een afspraak te maken en gingen gelijk in ondertrouw, gewoon staand aan de balie wisten wij in 1e instantie ook niet, maar die vrouw zei, het kan nu maar je kan ook een afspraak maken en opnieuw terugkomen. Het is alleen een papiertje invullen. Ik vind het indd wel gek dat dit "moet" als je een huis wilt kopen. Wij kochten in 2009, toen was het nog niet.
Het geregistreerd partnerschap is vroeger ontstaan voor de homo's en lesbiennes die ook verbonden wilden zijn maar toen het huwelijk nog niet mocht. Onze ambtenaar vertelde dit ons. Partnerschap gaat ook hetzelfde als trouwen. Ambtenaar, getuige, ringen, ja woord. Het verschil zit in het erkennen van een kind.
het erkennen van het kind? Mijn dochter heeft hij namelijk niet erkent toendertijd. Hiermee wilde ik wachten tot het huwelijk dus het kan zijn dat ik bij het geregistreerd partnerschap zeg dat ik dit niet wil en dan later als we gaan trouwen ineens wel??? He wat een gedoe zeg... en dat voor een huisje
Zit je niet in de war met het ouderlijk gezag? Daarbij kan ik me voorstellen dat je dat nog wilde uitstellen ofzo, maar erkennen uitstellen is allerminst verstandig. Stel dat jou wat overkomt, dan staat nergens vast dat hij de vader is van het kind!
Ik snap ook niet helemaal wat je bedoelt Als je getrouwd bent en je krijgt een kind, is je man automatisch vader en krijgt het zijn achternaam. Bij ger. Partnerschap moet de vader alsnog bij de gemeente aangeven dat het zijn kind is. Volgens mij leg ik het nu goed uit zo
Klopt Ouderlijk gezag gaat dan wel weer automatisch (niet van kinderen die er al waren vóór je het partnerschap aanging trouwens)
Ik denk dat ts in de war is, want de vader zal toch wel zijn kind erkent hebben? Het is indd wat jij zeg: als haar wat overkomt heeft hij 'geen poot om op te staan'
nope heeft hij niet, toendertijd kende we elkaar niet goed en raakte ik per ongeluk zwanger door prikpil (jaja niet handig i know) en zelfs condoom! ik kwam er pas achter na ruim 4 maanden dus daar zat ik met een kind dat al naar me zwaaide op de echo's ja dan kun je niets anders dan er maar het beste van maken hahaha. Toen hebben we besloten om elkaar eerst te leren kennen. hij betaalde geen allimentatie en ik had een veilig gevoel van alle rechten hebben. Hij kon dr opzoeken wanneer hij wilde maar hoefde niets. Dat gaf ons toen de ruimte om elkaar te leren kennen zonder verplichtingen. misschien raar in jullie ogen maar bij ons heeft het goed uitgepakt we wonen nu een jaar samen en zwanger van de 2e (die hij deze keer uiteraard wel gaat erkennen) Alleen krijgt ook deze weer MIJN achternaam en dus blijven de kids bij elkaar als er iets gebeurd met ons. Verder hebben we op papier laten vastleggen waar mijn huidige dochter heen gaat als er iets gebeurd en dit doen we ook met de aanstaande baby-to-be! Dus komt goed en als we gaan trouwen wat er snel aankomt zijn we 1 big happy familie met 1 achternaam
Dat is niet altijd het geval hoor als je bij het trouwen kiest voor je eigen naam behouden ipv de naam aannemen van de man dan kun je bij het 1ste kind kiezen welke achternaam het krijgt...die van de man of die van de vrouw...ieder volgend kind krijgt dan automatisch de achternaam van het 1ste kind
Ow oké nou begrijp ik het. Maar is helemaal niet raar hoor! Het is indd een stukje veiligheid voor jezelf. Heb je al meer info gevraagd waarom je partnerschap aan moet gaan nu je een huis wilt kopen?
Ja dat klopt. Maar normaal gesproken neemt een vrouw de naam van man aan. Andersom zijn toch uitzonderingen. Hoop niet dat ik iemand kwets met uitzonderingen