rokende oma...what to do

Discussie in 'De lounge' gestart door piri piri, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Mijn moeder zou best op willen passen in de toekomst heeft ze gezegt, maar ze rookt als een ketter......
    Eigenlijk vind ik dat best een probleem, die kleine longetjes, ik probeer zelf al zo gezond mogelijk te leven, verwacht van haar niet anders....wat nu te doen?
    Ik vind zelf al niet fijn bij haar op koffie te komen, ik kom zooo rokerig thuis....
    Maar goed, ze is wel oma strax, wil haar ook niet kwetsen...

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Mijn ouders stoppen met roken in hun huis als onze kleine word geboren.
    Misschien is je moeder hier ook toe bereid?

3. Within

Within Niet meer actief

Ik zou dat aan haar voorleggen, dat je ze zo rookvrij mogelijk wil opvoeden, Dat zal ze hopelijk wel begrijpen?

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

rookt ze in de huiskamer dan? zo niet dan zou ik haar lekker laten roken, verwachten dat ze moet stoppen is ook zo wat , ze is zo aardig dat ze heeft aangeboden om op te passen dan zou ik verder niks zeggen hoor

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Voor mij zou het heel simpel zijn -> blijft ze roken waar de kleine bij is, dan dus niet oppassen. Bij zo'n keuze, vind ik de gezondheid van mijn kinderen vele malen belangrijker dan de gevoelens van mijn moeder en zou ik dus vol overtuiging voor de gezondheid van mijn kids kiezen.

6. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    mijn kind zou echt niet naar een rokende oma gaan.
    misschien kan ze in jouw rookvrije huis komen oppassen?

7. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    gewoon even rustig over praten? mijn moeder en haar man roken ook als een stelletje schoorstenen
    maar als ze weten dat die kleine komt dan wordt er een uur van te voren gelucht en niet meer in huis gerookt
    roken doen ze netjes in de tuin!

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ligt eraan.. Als zij buiten wil roken als de kleine er is zie ik het probleem niet.. Je kan niet van mensen verwachten dat ze helemaal stoppen met roken omdat ze willen oppassen.. Heb je het er al over gehad met je moeder?

9. Dana

Dana Niet meer actief

rookt ze bij jou thuis ook? anders bij jou op laten passen? en het daarnaast wel gewoon bespreekbaar maken want dit gaat irriteren en aan je vreten.

10. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Mijn ouders roken ook. Die luchten het huis voordat wij langskomen. zolang hun kleinzoon er is roken ze dan niet binnen. Ik was daar heel stellig in. Mijn man rookte ook, maar buiten.

11. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, ja mijn ouders roken zelf ook. Zijn meteen gestopt binnen te roken toen ze hoorden dat ik zwanger was. De rook hangt nog wel in huis, maar daar kan ik mij niet druk om maken.

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik zou het gewoon vragen of ze bij jullie kindje niet wil roken.
    Bij ons mag sowieso niet binnen gerookt worden,ook niet als ze komen opassen.
    Iedereen in onze omgeving begrijpt dit en respecteerd dit.
    Het grappige is dat wij nooit aan mensen gevraagd hebben (als wij bij hen op bezoek zijn ) niet te roken.
    Maar hun dit allemaal al uit hun eigen niet doen als wij met ons zoontje op bezoek komen :D

13. Amethist

Amethist Niet meer actief

Overigens...met mijn bericht ben ik ervan uit gegaan dat oma dus binnen rookt en dat ook van plan is om gewoon te blijven doen. Mijn vader en stiefmoeder roken ook, maar altijd buiten en daar heb ik verder helemaal geen problemen mee.

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Als ze door zou blijven roken waar je baby bij is, dan zou ze vette pech hebben gehad! Bij mijn kind geen sigarettenrook! Bah!

Als ze lucht vabtevoren en niet binnen rookt als jouw kindje er is kan het wel toch?

15. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Tja, je kunt niet verwachten dat ze stopt met roken. Da's heel simpel.

Mijn moeder rookt ook, maar als wij daar zijn, en ook als ze oppast op ons meisje, roken we buiten. Bij ons thuis wordt ook alleen buiten gerookt.

Wat trouwens onwijs goed helpt tegen zo'n vieze rooklucht in huis is een Lampe Berger. Moeder heeft ook zo'n ding, en daarmee gaat de rooklucht dus echt weg.

Denk dat het vooral belangrijk is om afspraken te maken waar zowel jij als je moeder het over eens zijn.

16. Mami

Mami Actief lid

8 nov 2010
    148
    0
    0
    geen rokende oma's in de buurt van ons ukkie.

me vent moet ook buiten roken, dus dan doet iedereen hieraan mee.

de gezondheid van de kleine gaat toch echt voor

17. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Mijn ouders roken ook, m'n moeder het meeste. Als we daar zijn dan wordt er van te voren even niet gerookt, gaat er zo'n luchtzuiveringsding aan (voor wat het waard is...) en terwijl we er zijn wordt er ook niet binnen gerookt. Meer verwacht ik ook niet van ze, maar dit is ook genoeg.

18. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Nee. ik verwacht niet van haar dat ze stopt, dat is haar eigen keuze. Bij ons in huis word zowiezo niet gerookt, men gaat maar lekker buiten koukleumen..:D..bij mijn moeder thuis word wel in huis gerookt, en flink ook:$. Ik zou er dus best problemen mee hebben als ze flink aanhaalt waar die kleine bij is... (we hebben t er nog niet over gehad). Dat is zeker nog een onderwerp wat tzt ter sprake gaat komen, maar soms is mijn moeder zo flexibel als een stalen deur, met empathie van een eendagsvlieg...ik ga dus nog wel een uitdaging krijgen...Ze vins al snel iets onzin, dat ik nu de kattebak niet doe...is ook onbegrijpelijk vind ze,..was in haar tijd ook geen probleem...
    Anyhow...ik denk dat ik nog wel wat voor mijn kiezen ga krijgen hihi:)
    Thanx voor jullie raad/ mening !

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hier ook een rokende oma en een rokende tante. Mijn moeder rookt niet veel, paar sigaretjes per dag, en als ze bij de kids is nooit binnen. Mijn zus rookt wel behoorlijk maar heeft zelf al lange tijd de gewoonte om buiten te roken of onder de afzuigkap. Haar huis is dus niet vergeven van de rook en met de kids rookt ze alleen buiten.

Ik zou mijn kinderen niet bij iemand laten die binnen rookt, zo simpel is het.

20. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Mijn vader, en mn schoonouders roken ook.
    Mn vader gaat altijd naar buiten als de kleinkinderen er zijn. (Ze hebben er immers 3) Maar bij mn schoonouders ben ik wat minder blij..
    Ze gingen de eerste tijd braaf onder de afzuigkap staan, wat natuurlijk nog niet helemaal gezond is, maar het is nog iets! Maar inmiddels roken ze ook gewoon waar hij bij is. Nu is hij bijna 2 en maak ik me voor die 1x in de 2 week niet zoveel zorgen. Maar straks als ons meiske geborgen is ga ik er wel weer wat van zeggen. Roken is geen baby in huis!

Deel Deze Pagina