als ze die toch niet uitsteken??? Je ziet gewoon dat mensen willen afslaan met de fiets, maar verrekken het om een hand uit te steken. Zenuwachtig slingeren ze op de fiets, om vervolgens midden op de weg te stoppen en te wachten tot ik voorbij ben met de auto.. Grrrr. Wat kan ik me daar op ergeren. Als ze nu gewoon de hand uitsteken, houd ik in met de auto en kunnen ze afslaan... herkenbaar???
Hahahah jep, knalde er eentje vanochtend voor mn auto langs en mij boos aankijken van 'ja maar ik moet daar zijn!' ja dus? kan ik dat ruiken??
ja ontzettend irritant inderdaad, ik stop altijd sowieso maar voor fietsers, vertrouw het voor geen meter en de automobilist zit altijd fout als er wat gebeurt.
Dit vind ik toch zo'n belachelijke 'regel' Vorige week schoot er een fietser voor de auto langs.. Hoppa, zo tussen de geparkeerde auto's door van de stoep af.. Schrok me dood en het scheelde echt niet veel.. HIJ kijkt niet uit en jaagt zo de weg op en als het fout gaat ben IK de schuldige..
ja er wordt vaak misbruik gemaakt van die regel inderdaad, okay het is een feit dat je als fietser kwetsbaarder bent maar dat betekend niet dat je dan maar alles mag omdat die regel nou eenmaal bestaat.
Ja er word bij een aanrijding gewoon gekeken wie er schuldig is. Het zou toch ook belachelijk zijn als iemand door rood fiets, word aan gereden en dan geen schuld zou hebben.
Vroeger was het zo dat de automobilist dan fout zat omdat zijn voertuig zwaarder is en de fietser minder kans heeft.. Zoiets was het elk geval.. Krom, maar waar.. Blij dat dat dan nu niet meer zo is, al vertrouw ik fietsers voor geen meter als ik in de stad rijd..
Ben even aan het zoeken maar wat ik kan vinden is het wel zo dat je idd schuldig bent mits je het tegen deel kan bewijzen, heb je geen bewijs dan ben je wel schuldig als je een aanrijding met een zwakkere verkeers deelnemer hebt. Klopt dus nu helemaal met wat ik net zei, sorry
Wilde ik dus ook zeggen.. Schijnbaar is richting aangeven voor mietjes ofzo.. Denk dat mensen die geen hand uitsteken en geen richting aangeven in de auto gewoon denken dat andere mensen wel zien waar ze naartoe willen.. Geen idee. Weet in ieder geval wel dat het echt ontzettend irritant is!
nee joh, dat van dat knipperlicht, dat is omdat die mensen wel graag die auto wilde hebben maar te arm zijn om het knipperlicht te betalen....
Zo ontzettend grmbl!!! Als dagelijkse fietser meerdere malen op de dag vind ik het echt gevaarlijk! Ik steek altijd netjes mijn hand uit maar zie dat bijna niet door.mede fietsers gebeuren :x