We zijn net terug van vakantie. Op vakantie heeft dochter dinsdagmiddag een beste snee op haar achillespees opgelopen. Ze is met haar voet blijben haken onder een metalen zwembadtrapje. Ehbo erbij en er werd gezegd goed schoonmaken en verbinden. Morgen weer veel beter (Italie). Nu is het vrijdag en bloedt de wond nog steeds, wel maar een beetje. Het doet alleen pijn als ze probeert te lopen, maar zit me toch niet helemaal lekker. Zouden jullie hiervoor (morgen dan) de huisartsenpost bellen? De wondrandjes zitten wel mooi tegen elkaar, maar het is toch misschien dieper dan werd gedacht, maar voor hechten is het sowieso te laat.
Ja ik zou gewoon even bellen morgen en overleggen met de assistente. Misschien geeft ze wel aan dat je kunt wachten tot maandag, maar dan weet je het zeker. Met m’n kinderen ben ik niet voorzichtig genoeg. Voor mezelf echter
Ja tuurlijk. Bij een diepe snee altijd laten beoordelen. Je weet nooit of onderliggend weefsel is beschadigd. En ehbo zijn over het algemeen genomen geen artsen.
Zeker bellen, misschien is er inderdaad binnen iets geraakt. Als de wond goed genezen zou zijn, zou deze na een paar dagen toch niet meer mogen bloeden. Even overleggen en een check-up zou ik zeker aanraden.
Ja dat is een goeie en ja ben zelf ook zo haha. Zou bij mijzelf wachten tot het er bijna af zou vallen ben ik bang.
Ok, ga idd morgen even bellen voor de zekerheid en dan even overleggen of het kan wachten tot maandag of niet.
Je zou inderdaad zwaluwstaartjes kunnen plakken en hou de wond in de gaten op evt infectieverschijnselen, laat haar de voet zo min mogelijk belasten want dan blijft het steeds open gaan. Mijn zoon kwam 2 jaar terug thuis van een weekje voetbalkamp en die had een hele winkelhaak in zijn knie omdat die op zo’n waterglijbaan achter een haring in de grond was blijven haken. Die wond had achteraf gezien gewoon gehecht moeten worden, hij was wel goed gereinigd etc maar hij heeft zeker een aantal weken met een vieze gapende wond rondgelopen, gingen toen ook zelf met vakantie en dat werkte ook niet mee met de genezing met al dat zwemmen. Heeft er een lelijk litteken aan overgehouden maar op zo’n jongensknie niet het allerergste. Mocht je twijfelen over inwendig letsel gezien de plek van de snee dan zou ik maandag even op consult bij de huisarts gaan en bij twijfel over de wond gewoon even bellen met de hap om te overleggen. Succes.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ze mocht van ons niet meer in het zwembad. Gelukkig maar 1 dagje niet meer kunnen zwemmen, maar weet ook niet of ik haar nu gewoon kan laten douchen etc. Ze loopt er idd zo min mogelijk op. Het ziet er nog wel "goed" uit. Niet rood eromheen etc, maar ben wel bang dat het dieper is dan ingeschat. Litteken is gelukkig ook geen ramp op een achillespees.
Ja hoor douchen mag wel, dan hou je het ook schoon. Lijkt me overigens wel pijnlijk op je achillespees, komt dan ook net echt rot uit. Bij twijfel over de de diepte altijd even laten beoordelen.
Oh ok dank je! Gaat ze zo er even lekker onder. Ja is ook echt een rotplek volgens mij. En boven en onder de snee zitten ook nog flinke schaafplekken. Niks aan.
Ik zou wachten tot maandag. Wel had ik waarschijnlijk vanaf het vakantie adres al even de huisarts gebeld om advies. Dan had ik me nu op vrijdagavond niet hoeven afvragen of ik de HAP morgen zou gaan bellen of niet Niet rot bedoeld hoor, maar ik bel zelf niet graag de HAP. In onze regio zijn die altijd zwaar overbelast in het weekend met vaak lange wachttijden. Voor iets wat al sinds dinsdag speelt en waarvan je zegt dat het er verder goed uitziet, maar alleen pijnlijk voelt bij lopen zou ik zelf zeggen voetje omhoog en rustig aan tot maandag. Alleen als er echt iets veranderd (meer pijn of rood worden ofzo), dan zou ik wel bellen. Maar zoals je leest hierboven delen de meesten een andere mening, Doe wat goed voelt
Ik heb al 12 jaar kinderen en heb slechts 1 keer de hap moeten bellen, dus voel me daar niet echt bezwaard over. Het leek wel mee te vallen, zeiden ze daar ook, nu lijkt het toch erger. Kan gebeuren lijkt mij. Vanuit Italië de huisarts bellen heeft ook weinig zin, alsof je even langs kunt komen. En ik denk er juist niet licht over, anders had ik gewoon gebeld ipv dit topic te openen. Maar denk dat ik toch even wacht tot maandag. Ziet er op zich nog goed uit en pijn lijkt me ook niet heel raar. Maar aangezien dochter een heel hoge pijngrens heeft vind ik het wel lastig in te schatten.