gezocht: octopusje knuffel voor prematuur

Discussie in 'De lounge' gestart door KleineLai, 5 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.282
    28.409
    113
    Dag mama's,

(ik zet dit topic even illegaal hier want ik heb jullie allemaal nodig)

Een lief vriendinnetje van mij is bevallen van een iniminie babytje van 25 weekjes oud. Het babytje is stabiel voor nu.
    Ik heb ooit eens gelezen over octopus knuffels. Deze zijn speciaal ontworpen voor premature baby's. De tentakels voelen als de navelstreng en dat schijnt therapeutisch te werken.

Ik ben een beetje gaan googel'en maar ik kom er niet uit.

Wie kent de website waar ze worden gemaakt? Ik wil er graag eentje bestellen.

Bedankt alvast!

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ik kreeg hem vanuit het ziekenhuis, hun hadden ze liggen

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.282
    28.409
    113
    Oh echt?
    Dan ga ik vragen of haar kindje er toevallig al één heeft!

MamaChantal vindt dit leuk.
  4. Tafellamp

Tafellamp Actief lid

17 sep 2019
    252
    103
    43
    Vrouw
    Volgens mij zijn dat inktvisjes, zal even kijken of ik online iets kan vinden

https://kleine-inktvisjes.eu/
    Dit is een stichting die ze verdeeld onder ziekenhuizen

KleineLai vindt dit leuk.
  5. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

6. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Stichting Early Birds nemen ze vaak mee, je zou hun kunnen proberen daar heb ik ze destijds van gehad.

7. Hemeltjelief

Hemeltjelief VIP lid

23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Ik weet precies wat je bedoelt. Wij kregen 6 jaar geleden ook een prematuur van 28 weken en 870 gram.
    Wij kregen deze octopusje van het ziekenhuis zelf. Wij woonde toen in Rotterdam en ben in het Erasmus ziekenhuis bevallen.
    Ik weet niet of het ziekenhuis waar het kindje ligt ze ook hebben. Anders zou ik er naar vragen. Hun kunnen je vertellen waar je ze kunt krijgen.

In Rotterdam was het toen volgens mij een vrijwilligster die deze octopusjes maakte.
    Succes met zoeken.
    En succes met je vriendin en haar kindje.

8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.282
    28.409
    113
    Bedankt allemaal voor jullie snelle berichtjes! Hier heb ik veel aan!

Ik ga haar ook een linkje sturen van Stichting Early Bird. (bedankt @Vaasje )

Bubblez vindt dit leuk.
  9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Bedenk wel dat ze 'm niet in ieder ziekenhuis mogen. Mijn extreem prematuur geboren kinderen mochten ze niet in het ziekenhuis ivm hygiëne.

10. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Geen tips, maar hoop dat alles goed gaat/komt met dr kindje. Lief dat je op zoek bent naar zo een knuffel!

11. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ook geen tips, maar kon niet zo maar weg klikken zonder te reageren. Wat lief van je dat je dit wilt zoeken voor de baby van je vriendin. Ik kijk net even op Google wat voor inktvisjes het zijn en ik krijg gewoon tranen in mijn ogen, zo’n mooi idee dat het kindje doet denken aan de navelstreng in de buik van de moeder. En zo lief dat vrijwilligers dit maken. Ik hoop dat alles helemaal goed mag komen met de kleine!

12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.282
    28.409
    113
    Ik krijg net een berichtje van haar dat het inderdaad niet mag in hun ziekenhuis vanwege veiligheid.

13. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Vaak mogen wel eigen hydrofiele doeken. Dat kan je navragen. Dan zou je leuke hydrofiele doeken kunnen geven met leuke motiefjes en kleurtjes. Zelf vond ik het fijn om op die manier toch de couveuse nog een beetje eigen te maken.

14. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik heb inderdaad hydrofiele doeken gekregen van vriendinnen. Voor in de couveuse maar ook van die grote die ik gebruikte om mee te buidelen.

15. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

In sommige ziekenhuizen heeft Stichting Early Birds verpakte couveuseknuffeltjes in de huiskamers liggen.

Een couveuse deken of klein dekentje vond ik heel erg mooi. Overslagrompers of wikkelvestjes zijn ook zeker geen overbodige luxe.

16. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Bij ons op de NICU mocht er niks van thuis in de couveuse. Dus geen hydrofielen, knuffels etc. Zou dat even navragen.
    25 weken is echt nog zo prematuur en onzeker. Een mooi boekje waar ze haar gevoelens en alle gebeurtenissen in kan schrijven kan misschien heel waardevol zijn voor nu.

Ook een mooi doosje met bijv de naam om eerste spulletjes in te bewaren, de navelklem, ECG plakkers etc is misschien wat.

Sterkte voor je vriendin komende weken, deze tijd is vreselijk eng, onzeker en spannend!

17. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.106
    12.087
    113
    Mijn moeder heeft ze gehaakt, maar wat ook mooi is, is stichting fieke. Daar maakt mijn moeder ook dekentjes voor de prematuur geboren babietjes. Ik werd blij van de gezellige doekjes die gebruikt werden ipv ziekenhuisspullen. Ze kan vragen of het ziekenhuis daar op aangesloten is.

18. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Niet voor in de couveuse maar voor erop of erna. Stichting troostdekentje. Zitten in Alblasserdam maar ze versturen ook. Ook maken ze kleine troost gebaren voor evt andere kinderen binnen het gezin.

19. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mcl leeuwarden geeft deze knuffeltjes. Mijn zoontje kreeg er ook een in de couveuse.
    Mss kan je via het zh contact leggen?

Deel Deze Pagina