Mijn zoon heeft sinds vanavond een opgezwollen oog. Toevallig eens bij een ander kindje gezien dus ik weet dat het gewoon een allergische reactie is. Maar inmiddels heeft hij de maximale dosering gehad. Normaal krijgt hij de helft en trekt het na 20 minuten weg. Normaal is het dan rondom zn oog en nu echt zn oog zelf. Morgen bel ik de huisartsenpost even.. zolang t rustig blijft. Maar kan het kloppen dat de tabletten dan geen invloed hebben op zijn oogvlies maar je daar echt druppels voor moet hebben?
Knap dat je zelf een diagnose kan stellen dat het gaat om een allergische reactie omdat je het toevallig wel eens bij een ander kind heb gezien.... Maar goed antihistamine tabletten zijn bedoelt om het lichaamseigen histamine in de bloedbaan tegen te gaan. Tabletten werken stuk minder of helemaal niet bij neus en oog klachten hiervoor heb je dan ook speciale neusspray of oogdruppels nodig.
Heb je het oog ook al uitgespoelt? Kan zijn dat het allergeen nog in zn oog zit (bijv een kattenhaartje). In elk geval even het allergeen vermijden. Maar ik zou in elkgeval een arts de diagnose van een allergische reactie laten stellen, dan kan die ook de juiste medicatie voorschrijven.
Hij is meer dan bekend met allergische reacties en heeft hier ook medicijnen voor. Uit zich vaak rondom zijn ogen en nu was het in zijn oog. Dat had ik inderdaad nog niet meegemaakt, maar ik weet dat het een allergische reactie is, alleen nu meer in het vlies zelf ipv alleen eromheen. En toevallig heb ik deze reactie een keer gezien bij een ander kindje dus ik stel geen diagnose, ik vraag of de tabletjes inderdaad minder werking hebben op het oogvlies dan elders. Eerste tabletje deed niets.. na de tweede stopte het zwellen en is het rustig. Je ziet het nog wel, maar in geen verhouding met gisteravond. Huisarts gemaild voor oogdruppels en een nieuwe krastest, er is iets nieuws bij gekomen maar ik weet nog niet wat.