Ben wel nieuwsgierig wat jullie vroeger voor richting op het voortgezet onderwijs hebben gedaan. Ik ga er een poll bij zetten. Ik heb in de brugklas MAVO gedaan. Dit was voor mij te hoog gegrepen en ben toen van de tweede tot en met de vierde klas VBO gedaan. Ik had ook een hekel aan leren. Ik 'leerde' een proefwerk de avond van tevoren en haalde vaak ook slechte cijfers, maar toch met allemaal zesjes geslaagd uiteindelijk en verder niet blijven zitten of zo. Ik ga de poll nu maken.
Nou heel triest, ben begonnen met havo/vwo.. ging heel goed en ging over naar de 2de. Toen ontpopte de puber zich in mij en kreeg wat problemen in mijn thuissituatie waardoor ik zowel bleef zitten, en ook nog eens een niveau omlaag ging, naar de Mavo. Uiteindelijk geslaag met een Mavo-D diploma.
Van Havo/VWO naar Mavo naar VBO, via het MBO naar het HBO. Ohja en 2 x blijven zitten. De puber in mij kwam los...
Atheneum profiel Cultuur & Maatschappij (2e fase, als een van de eerste daarmee eindexamen gedaan) Examenvakken waren Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans, geschiedenis, wiskunde A en informatica
vbo dierenverzorging diploma gehaald mbo verzorgende diploma niet gehaald mbo verzorgende diploma weer niet gehaald mbo verkoopmedewerker diploma gehaald
Tot en met 6 atheneum, toen was ik er spuugzat van en ben ik halverwege het examenjaar overgestapt naar de HAVO en daar een diploma van. Beetje zonde, maar ja, HAVO is ook prima. O ja, profiel cultuur en maatschappij.
na 2 vwo, naar 3 havo. Toen in 4 havo blijven zitten (achteraf prima, ben toen vooral sociaal-emotioneel erg gegroeid, ik was altijd een jonge leerling). Dus in 6 jaar een havo-diploma.
Ik heb MAVO gedaan, bijna alle vakken op D, behalve wiskunde dat op c (ben ik zo slecht in!). Daarna MBO gedaan, gevolgd door HBO.
Vwo met 8 vakken (oude stijl Ned, eng, fra, dui, Gesch, wis A, bio, scheik. Ik heb geluk gehad, want ik leerde heel makkelijk
gestart met vwo - na 3 jaar de stap naar de havo gezet (ik was gewoon niet zo goed in stampwerk ) en dus daar m'n diploma gehaald.