Hypothetische kwestie: "lastige" kraamvisite buitenhouden

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Spikkeltje, 20 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Diegene die je niet op bezoek wilt zou ik geen uitnodiging sturen .

    Persoonlijk zou ik het niet doen een vriend uitnodigingen en zeggend dat zijn kind niet welkom is. Eerder zou ik dan kiezen om ze wel uit te nodigen maar dan heel kort en gewoon duidelijk zijn . Kind kan er niets aan doen dat die ADHD heeft en vooral als vriend al veel vrienden kwijt is door ADHD kind zou ik dat niet zo doen. Maar dat is mijn mening.

    Bij mij waren kinderen overigens wel welkom bij kraamvisite. Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Alleen wanneer ze ziek of verkouden waren had ik dat liever niet. En gewoon duidelijk zijn . Bijvoorbeeld zeggen dat je hem/haar niet van hand tot hand laat gaan ivm prikkels enz
     
    Roanna vindt dit leuk.
  2. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Wat betreft de ongevaccineerde kinderen zou ik niet weten . Je komt overal mensen / kinderen tegen die niet gevaccineerd zijn dus dan zou je in mijn ogen eigenlijk al nergens kunnen komen. ( niet lullig bedoeld). Maar ik snap je angst heel erg goed. Toen onze jongste werd geboren zaten 2 oudste al op school. Dus iedere dag school in en uit en als er dan weer een briefje hing met dat er iets heerste ( bijv kinkhoest) dan zat ik alweer in de stress.

    Ik zou ook gewoon kijken hoe de band is met die mensen. Niet verplicht voelen om iemand uit te nodigen waar je niet op zit te wachten. Doe waar jij je goed bij voelt
     
    Another vindt dit leuk.
  3. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Sorry maar wat een moeilijk gedoe. Gewoon geen kaartjes sturen, als jij zo over bepaalde mensen denkt wat moet het dan uitmaken hoe zij over jou denken? Of ben ik daar nou zo makkelijk in. :roflmao: En als ze toch bellen gewoon eerlijk zijn. Daar kom je echt het verst mee, tenzij je alsnog wil dat ze, misschien wel, onaangekondigd aan je deur staan.
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dat mag ook! Vooral als jullie dat zo afspreken.

    Zelf vond en vind ik dat niet zo fijn. Dan kun je dat gewoon aangeven ja :)
     
  5. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Dat versje was inderdaad niet serieus bedoeld. Meer om aan te geven hoe ik er in sta, maar ik zou het nooit op of bij een kaartje doen.

    Jullie helpen me wel een stuk verder. Grootouders geen kaart, want andere hints en terechtwijzingen snappen ze niet. Om een voorbeeldje te geven: toen ik erachter kwam dat ze hun 2e bezoek aan de kleine per se zo wilde plannen dat ze mijn man niet zouden zien, heb ik het bezoek gecanceld. Hierop is mijn oma zo boos geworden dat ze me een jaar compleet genegeerd heeft. Na een jaar kreeg ik een e-mail dat ze bereid was me te vergeven en of ik nu maar even een foto van de kleine wilde sturen. Toen ik zei dat ik liever had dat ze eerst on speaking terms probeerde te komen met mij en mijn man mailde ze terug dat ze geen interesse heeft in mijn man maar een nieuw begin wou met mij en mijn zoon. Toen ik terugschreef dat het zo niet werkt is ze weer in de negeerstand gegaan.

    De ADHD kinderen. Tja om eerlijk te zijn heb ik wél een beetje wat tegen die kinderen, na hun laatste bezoek. Toen was mijn oudste een week of 4 en hebben ze hier alleen maar lopen gillen en rennen totdat beeb huilend wakker werd. Vriend zei: "Kijk nou, je hebt de baby wakker gemaakt! Ga sorry zeggen tegen baby en tante Spikkel!" En kind ging op de grond liggen krijsen: "Neeeeeeee! Niet sorry!" En dat 10 min lang. Daarna gingen ze met hun meegebrachte speelgoed gooien en gooiden dat bijna tegen oudstes hoofdje. En Vriend maar proberen die kinderen koest te houden, maar op zo'n zalvend toontje zeg maar, nou hij kwam er niet eens bovenuit. Ik vind het erg voor hem hoor, want het is hartstikke pittig en hij is ook nog eens chronisch ziek, maar ik wil mijn kind en straks mijn evt tweede kind graag zo'n invasie besparen. Oudste kan echt totaal niet tegen dat soort drukte, voor hem is de dag druk zat als hij een bus gezien heeft, de eendjes gevoerd heeft, oma langskwam en de meneer van de pakketpost ook nog naar hem gezwaaid heeft. Hij houdt erg van rust, heeft ie van zijn moeder denk ik.

    Een baby van hand tot hand geven heb ik nooit gedaan, dus dat weten de mensen wel van me denk ik. Oudste zat doorlopend in de draagdoek, alleen toen mijn grootouders kwamen dus niet, omdat ze daar van te voren om gevraagd had "want anders kon ze zijn gezichtje niet goed zien".
     
    Zweden vindt dit leuk.
  6. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Mijn oudste is volledig gevaccineerd, incl waterpokken. Zelf zou ik tijdens de zwangerschap inenten tegen kinkhoest. Mijn man zou ook zo'n prik halen. Ongevaccineerde kinderen zijn overal, maar het opzoeken/in huis halen vind ik toch iets anders dan bijv in de open lucht in de dierentuin. Met oudste ben ik bewust een aantal binnenactiviteiten niet gaan doen totdat ie de BMR gehad had.
     
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    Ik ben wel nieuwsgierig wat er is gebeurd tussen oma en jouw man?
    En ik vraag me af waarom je jouw zoontje 'oudste' noemt? Je hebt toch maar 1 kind? Of 2? Want je hebt het enkel over je zoon?
     
  8. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Ik heb nu één kind. Maar het topic gaat over als er een tweede zou komen, en dan is mijn zoon de oudste. Sorry voor de verwarring.

    Wat er tussen mijn man en oma is gebeurd: nou, niets! En dat is juist waarom ik het niet accepteer dat ze mijn man niet wil zien. Het is nml zo dat de man van mijn moeder zich heeft willen bemoeien met een zaak van mij en mijn man, en daarop mijn man op diens werk (!!!) ging lastigvallen om hem de wet voor te schrijven. Dat pikte mijn man niet en toen is ie uitgemaakt voor van alles en nog wat, en in een later telefoongesprek hier thuis nog een keer (Ik zat erbij). Mijn man wil daarom de man van mijn moeder niet meer zien en omdat mijn oma nou eenmaal altijd een kant moet kiezen zelfs in ruzies waar ze compleet buiten staat wil zij mijn man niet meer zien.
     
  9. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Mijn zus wil de man van mijn moeder ook niet zien en daarom heeft zij ook al jaren afgedaan voor mijn grootouders. De man van mijn moeder is enorm manipulatief en opa & oma eten uit zijn hand, ik weet niet of dat is omdat ze er in trappen of omdat ze bang zijn dat ze anders mijn moeder niet meer zien.
     
  10. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Poeh, je maakt je wel heel druk over vanalles en nog wat terwijl het misschien pas over een jaar of paar jaar speelt....
    Verspilling van energie, wie weet hoe het er dan tegen die tijd uitziet qua verstandverhoudingen of leeftijd van bezoek of gedrag of wat dan ook.
     
    Roanna, esklessebes, Another en 12 anderen vinden dit leuk.
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    Wat vervelend! Begrijpelijk dat jullie geen behoefde hebben om ze te zien.
    Geen kaartje sturen, misschien wel een fotootje via de mail? Kind staat in principe buiten de ruzie.
     
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Hier sluit ik mij bij aan. Je zoontje is dan ook weer ouder en kan ook meer hebben, de kinderen van die vriend zijn ook weer ouder en mijn ervaring is dat kinderen dan ook beter met ADHD om kunnen gaan. We hebben allemaal wel eens momenten met je kind die je liever niet nog een keer mee maakt...
    Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik als kraamvisite het toch wat teleurstellend zou vinden als de baby de hele tijd in een draagdoek ligt (nog nooit meegemaakt). Ik heb echt geen verwachtingen van vasthouden en ik hoef niet aan de baby te zitten, maar de baby kunnen bewonderen is wel iets wat ik heel leuk vind en wat ik als moeder ook heel leuk vond bij mijn kinderen.
    Bij je grootouders zou ik de draagdoek wel gebruiken en aangeven dat dit voor nu het meest prettig is of idd geen kaart sturen. Ongevaccineerd begrijp ik heel goed, die zou ik ook buiten de deur houden. Maar probeer het voor nu los te laten, je kan er tegen die tijd 8 maanden over nadenken.
     
    Roanna, meintje en lloorrtt vinden dit leuk.
  13. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Ik vind je erg overdreven reageren over de ADHD kinderen en wat het eventueel zou kunnen beteken voor de jouwe.
    Ik snap dat je je kinderen zo min mogelijk aan prikkels wilt blootstellen, vooral als ze daar 'last van hebben maar helemaal voorkomen zal je nooit 100% lukken.
    Je schrijft dat je het zo rot vind voor die vriend maar tegelijkertijd wijs je wel zijn kinderen af omdat ze zich niet naar jouw goedkeuren kunnen gedragen. Door zijn kinderen af te wijzen wijs je je vriend af, en dát vind ik heel erg.
    Tuurlijk horen kinderen zich te gedragen, ook degene met ADHD maar feit blijft dat het voor die laatste groep allemaal wat ingewikkelder is en denk dat het goed is je te beseffen dat ze dit niet expres doen doen om jou of jouw kinderen dwars te zitten. Ik denk idd dat het voor die vriend allemaal best zwaar genoeg is maar hoe je het wendt of keert, het zijn zijn kinderen. Zij horen bij hem, hij is zeer waarschijnlijk een trotse vader en net zo dol op zijn kinderen als jij op die van jou, wel of geen labeltje.
    Je zou hem ook kunnen voorstellen om het bezoek tot een half uurtje te beperken (daar krijgen je kleintjes echt geen trauma van). Geef bv aan dat je het hartstikke leuk vind als ie langs komt met zijn kinderen maar dat je het liever kort wilt houden omdat het voor jullie erg druk is.
    Als je goede vrienden van elkaar bent dan heb je begrip voor elkaar en kan dit gewoon besproken worden. Wees gewoon eerlijk, heeft je vriend veel meer aan dan dat je allerlei smoesjes gaat verzinnen om zijn kinderen bij je uit de buurt houden.

    Voor wat oma betreft; geen contact = geen kaart.
     
    meintje, Ysabella, Roos12 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    En idd wat @meintje zegt, maak je daar pas druk om wanneer het daar de tijd voor is.
     
  15. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik sluit mij aan bij @meintje.

    Plus geen contact = geen kaart. Je hebt wel wat beters te doen dan je druk maken om irritante lui om je heen. Of je nu net bevallen bent of nu.
     
    Spikkeltje vindt dit leuk.
  16. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ga je dan aan de man met ADHD kinderen uitleggen dat andere kinderen (die iets mankeren) ook niet mogen komen? Jezelf verdedigen, want blijkbaar praat je je het goed voor jezelf.

    Ik wil het wel heel triest worden. Ik zou eerder met deze man een gesprek aangaan dat je de kinderen te druk vindt in de kraamtijd maar dat ze erna gewoon welkom zijn (en dan kan je later een gesprek aangaan over gedrag etc).
     
  17. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    Ik vind jou reactie over de ADHD kinderen erg laconiek en respectloos.
    Ze zijn te druk krijsen schreeuwen en zeggen geen sorry in jouw ogen niet getuigend van een goede opvoeding.
    Geloof mij ik heb ook ADHD kinderen en soms kunnen ze in nieuwe situaties hun energie niet positief kwijt en raken ze het overzicht kwijt ( nieuwe prikkels )en kan je soms hemel en aarde bedwingen maar je krijgt ze er even niet uit. en toch ben ik trots op ze trots op wat ze bereiken en kunnen in hun eigen vermogen , ik zal mij gekwetst voelen als ik ergens niet welkom zal zijn vanwege mijn kinderen die zich ook overigs keurig kunnen gedragen. tuurlijk zal ik niet in de eerste week ergens op kraambezoek gaan maar daarna is het normaal dat ze gewoon meekunnen .
    Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het komt dat deze vriend alleen staande is ergens is het best sneu dat hij voor de opvoeding er zo alleen voor staat.
    Hoe ga je het straks doen als je kind ( oudste ) naar dagverblijf gaat of naar de kleuterschool geloof mij daar kan je ook niet alle prikkels maar tegenhouden omdat hij zo gevoelig is.
    en trouwens snel overprikkeld en gevoelig kan een kenmerk ook van ADHD zijn toch .
     
    amdaa, Lorena86, Averlhach en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.035
    15.043
    113
    Ik ben zelf wel van het snel langs gaan omdat ik er een gruwelijke hekel aan heb om zelf nog maanden kraamvisite te krijgen. En van uitstel komt vaak afstel
     
  19. lloorrtt

    lloorrtt Niet meer actief

    Misschien gewoon geen kraamvisite??
     
  20. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    In jouw geval zou ik dan geen kaartje sturen dan komen die mensen ook niet.Wij hebben best veel mensen op visite gekregen,ook mensen waar we niet naar hebben uitgekeken.Maar hun wel laten komen en gastvrij ontvangen.Als jij bij voorbaat zonder zwangerschap,mensen al uitsluit ben ik bang dat er bijna geen mensen overblijven die mogen komen.Vooral je grootouders...ik zou er een moord voor doen om mijn 4 grootouders mijn kinderen te laten zien.Helaas zijn ze er allang niet meer.
     

Deel Deze Pagina