De titel vraagt het eigenlijk al! Ik heb zelf sterk het idee dat ik gisteren mijn ovulatie voelde, maar volgens de berekening op www.predictor.nl zou het pas vandaag moeten zijn! Geeft sex een dag na de ovulatie nog kans op bevruchting?
je moet de berekeningen niet zo precies nemen hoor,elk lichaam is anders en kan op een net andere dag ovuleren, voor meer nauwkeurigheid zou je weleens een ovulatie testje kunnen doen
Als je je eisprong hebt gehad is het niet meer mogelijk om zwanger te worden. Je eitje moet voor de 'sprong' bevrucht zijn.
klopt niet wat je zegt, je moet voor of op het moment van de eisprong seks hebben gehad om het eitje NA de sprong te laten bevruchten, en zodra het eitje gesprongen is er best wel kans om zwanger te worden halve dag tot dag zelfs bij sommige De bevruchting De eicel blijft na de eisprong een paar uur leven, maar zaadcellen leven veel langer. Die kunnen het soms wel een week vol houden (er zijn zelfs gevallen bekend dat zaadcellen meer dan 10 dagen in leven bleven. Dat betekent dat je gemiddeld zeven dagen vruchtbaar bent. De kans op bevruchting is op het moment van de eisprong tot een halve dag erna het grootste. Zelfs drie keer zoveel als in de zeven dagen voor de eisprong.
Oh haha..tis pas de eerste rond hoor! Ik wil het eerst minimaal 6 maanden zonder ovu testen proberen! Het was meer iets wat ik me afvroeg.. Bedankt voor je reactie!
Staat er inderdaad maar in het boek van Marielle croon(?) heb ik weer gelezen dat je dan te laat bent...pff ze zeggen ook allemaal wat anders.
ach ze zeggen overal wat anders. maar dit klopt ook niet. tuurlijk, de bevruchting kan alleen maar op het moment en net na de eisprong plaatsvinden, maar het is beter wanneer de zaadjes liggen te "wachten" op de eisprong. na je eisprong is je ei nog 12 uur bevruchtbaar. maar zaadjes hebben 7 uur nodig om "bevruchtbaar"te worden..