Dank jullie wel voor alle lieve reacties. Ik laat hier nog weten wat de KA te vertellen heeft. Hopelijk worden we in ieder geval serieus genomen!!
Jeetje ik snap dat je heel erg geschrokken bent, zou ik ook zijn. Hopelijk valt het allemaal mee. Wel fijn dat je zo snel terecht kan!
Update: ook de kinderarts vond haar hypotoon en heeft ons doorgestuurd naar de klinisch geneticus. Daar kunnen we over 3 weken terecht. Jeetje...ineens ziet de toekomst er anders uit....
Sterkte ermee. Hopelijk krijgen jullie snel meer duidelijkheid. Drie weken wachten is ook wel erg lang nu
Hè jeetje! Wilde net reageren dat ik het in mijn werk vaker zie en dat het vaak met Fysio echt wel op te lossen is. Zag later pas dat je dus een doorverwijzing hebt gehad, balen zeg!! Hopelijk gaat het allemaal toch nog een beetje meevallen en kan er toch met fysiotherapie een hoop gedaan worden. Sterkte de komende weken!
Ik zou ook aan de bel trekken dat je eerder wil, heel veel sterkte. Best schrikken als dit zo op je afkomt. Maar het kan natuurlijk ook nog de andere kant op en meevallen. Ik duim voor je.
En dan drie weken moeten wachten..poeh...zou gewoon brutaal zijn en maandag bellen met de vraag of er neit eerder een gaatje is voor je dochtertje. Bah, jullie zullen zoveel vragen hebben, ze kunnen toch niet verwachten dat jullie zolang in die onzekerheid zo kunnen wachten. Je zal dan wel niet 1 2 3 uitslagen hebben, maar je moet toch ergens terecht kunnen nu met jullie vragen zorgen en angsten? Sterkte en ik hoop dat het allemaal reuze mee gaat vallen! Ik volg eventje en duim keihard voor jullie!
Wat n ontzettend lieve reacties hier! Doet me goed! Zit met tranen in mijn ogen...weet je, de klinisch geneticus is alleen de eerste en derde woensdag van de maand in het ziekenhuis (vanuit Nijmegen). de eerst volgende keer is dus 7 augustus. Maar ik zal morgen bellen of vragen wat de andere opties zijn. Morgen moeten we ook nog bloed laten prikken namelijk om enkele waardes te laten bepalen. Ik maak mezelf op het moment heeeelemaal gek! Als ik naar mijn dochtertje kijk besef ik me dat ik uiteindelijk een gezonde dochter kan krijgen of misschien wel een meisje met een ernstige spierziekte of lichamelijke/geestelijke handicap (of iets wat er tussenin ligt). Ik merk ook dat ik mezelf helemaal gek google...lijkt wel een obsessie nu, ik duik elk verloren momentje op internet om informatie te vergaren, zelfs op engelstalige sites...terwijl ik weet dat ik dat juist niet moet doen nu.... maar kan het op een of andere manier niet stoppen. Lijkt wel of ik op die manier zekerheid of controle probeer te krijgen ofzo...
Kan het me goed voorstellen meis, je wilt je natuurlijk ook op het ergste voorbereiden..... Maar lieve schat hou jezelf voor ogen dat ze je meisje nu gaan onderzoeken om dingen uit te sluiten. Het hoeft nog steeds niet ernstig te zijn en ik zal daar zeker voor duimen! En wat er ook gebeurd, ze is en blijft jouw mooie lieve meisje! Probeer sterk te blijven voor haar meis! Dikke knuf! Ik hoop dat je wat sneller terecht kunt!
Enige wat ik kan zeggen is sterkte. Probeer positief te blijven, want je dochtertje zal ook jouw stress wel meekrijgen. 3 weken is echt lang als je zo in spanning zit!
Afgelopen week bij de klinisch geneticus geweest en er wordt inderdaad chromosoomonderzoek gestart. Ik ben benieuwd.... gelukkig lijkt ze wel echt met sprongen vooruit te gaan qua motoriek nu. Ze is lang niet meer zo slap als een aantal weken terug.... Nu 8 weken wachten tot de uitslag...dat duurt nog wel lang!!!!
Ik heb je verhaal mee zitten lezen. Kan me voorstellen dat je in de zenuwen zit, maar wel fijn dat ze nu wat minder hypotoon lijkt te zijn. Ik hoop dat het allemaal meevalt. Laat je het hier even weten als je de uitslag van het onderzoekt hebt? Sterkte meid!
Uitslag chromosoomonderzoek gehad! Daar zijn GEEEEN afwijkingen gevonden! Dat is dus super goed nieuws. Nu vermoeden ze wellicht wel iets anders, dus volgende maand weer een afspraak bij de klinisch geneticus...maar de meest voorkomende syndromen en afwijkingen heeft ze dus niet!! Daar zijn we echt ontzettend blij mee!
Oh wat een opluchting zal dat zijn!! Je hebt nu nog geen duidelijkheid natuurlijk, maar wel fijn dat dit in ieder geval al uitgesloten is... Succes en sterkte nog met alle andere onderzoeken! En geniet van je meisje!