IVM , IVF zonder hormonen.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door RSL, 15 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Eerste IVM-baby geboren: IVF zonder hormoonkuur

http://vorige.nrc.nl/wetenschap/article2434734.ece/Eerste_IVM-baby_geboren_IVF_zonder_hormoonkuur

Dit kwam ik tegen na wat research...

Wij zijn nu 11 maand bezig voor een eerste zwangerschap. En ik weet dat is nog niet lang, als ik kijk naar sommige andere meiden hier. Maar iin verband met mijn gezondheid moet ik hopen dat het bij ons op de natuurlijke weg lukt.. want zoals het nu lijkt mag ik geen extra hormonen door de te grote risico's.

We gaan in september kijken of we een verwijzing kunnen krijgen voor de gynaecoloog...

Zijn er meiden die er ervaringen mee hebben, of dingen hebben gehoord? Dit artikel was van 2009..

Liefs!

2. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ik heb het artikel gelezen, erg interessant, er kleven echter ook nadelen aan volgens het artikel. Echter staat in jou banner dat je geen hormonen mag gebruiken, dan is dit wellicht een uitkomst. Ik vraag mij alleen af of de behandeling wordt vergoed door de verzekeringsmaatschappij, dat is wellicht iets om uit te zoeken. Zelf geen ervaring met de behandeling maar wilde toch even reageren.

3. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Dankjewel voor de reactie pearl.. inderdaad. .. maar eerst maar een afspraak maken in september bij de gyn... spannend..

4. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik volg dit ook even... zelf een herseninfarct gehad ze denken ivm pilgebruik
    Ook ik wil de mogelijkheid ivm bespreken

5. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Ik heb met het onderzoek naar ivm meegedaan. Wat ik laatst hoorde van de arts is dat ze niet verder mogen met het onderzoek naar ivm dus dat het nu niet meer gedaan word.
    Was echt nog in het begin stadium.
    Maar je zou het na kunnen vragen bij je arts ben benieuwd.

6. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    #6 RSL, 16 aug 2013
    Laatst bewerkt: 16 aug 2013
    Jeetje wat heftig daan! Ja de pil is rotzooi!! Weet dr alles van..

@butterfly.. okay.. Ja als dat zo is. . Zou dat jammer zijn. Maar ja dat zal ook wel een goede reden hebben. .. maar in Zwolle staat ivm nog wel op de site van de fertiliteits kliniek... vreemd...

7. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Ik ben trotse mama van een dochtertje van bijna 2 jaar, die is ontstaan d.m.v IVM! Dus vuur je vragen maar af. ;)

8. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    @ Esser dankjewel voor je reactie!

Ik las dat dit is zonder hormonen. Maar nu las ik op andere sites, dat de vrouwen daar voor de tijd wel spuiten moeten zetten, en tabletten moeten?? Zou je misschien eens uit willen leggen hoe het er bij jou aantoe is gegaan?
    Liefs!

9. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Ik was al bekend met ICSI en het spuiten. Moest toen gemiddeld 7 dagen spuiten. Met de IVM behandeling moest ik 3 dagen spuiten, met een veel lagere dosis als bij de ICSI. 48 uur voor de punctie moest ik de pregnyl spuit zetten, net als bij de ICSI. Op dezelfde dag als dat de punctie plaats vond, moest ik s avonds beginnen met het inbrengen van de utrogestan bolletjes (vaginaal). De utrogestan moest ik tweemaal daags blijven inbrengen tot kort na de testdatum.
    En dat was 't. :)

Veel kortere behandeling, veel minder hormonen.
    Alleen; de punctie was een hel. Ze prikken onrijpe eicellen bij je weg en dat doet ontzettend zeer. Ik had daarvoor al twee puncties gehad vanwege de ICSI voor ons zoontje dus was al wat gewend. Deze punctie deed wel erg zeer.

Na de IVM punctie blijft het spannend want de eitjes moeten zich nu verder gaan rijpen binnen 48 uur in het lab. Daarna wordt bekeken welke eitjes geschikt zijn om geinjecteerd te worden.
    Uiteindelijk had ik drie mooie embryo's wat een zeer goede opbrengst is voor IVM. Twee werden er teruggeplaatst. De derde embryo was goed maar helaas niet goed genoeg om ingevroren te worden.

Ik bleek ook zwanger! In eerste instantie van een tweeling maar 1 kindje heeft het, al vroeg in de zwangerschap, niet gered.....
    Ondanks dat, heb ik een wolk van een dochter hier rondlopen!!

Zij wordt tot haar vierde jaar gevolgd door een kinderarts en fysiotherapeut aangaande haar algehele ontwikkeling. Tot nu toe zijn er geen enkele bijzonderheden en groeit ze op tot een heerlijke, hollandse meid. :)

10. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    @Esser,

Dankjewel voor het delen! Ondanks dat er bij staat zonder hormonen, komen er dus wel degelijk hormonen bij kijken...

En wat naar om te horen dat het zo pijnlijk is geweest!! was het niet mogelijk met een roesje?

Super dat je er een heerlijke dochter aan hebt over gehouden!! Wat een rijkdom he!

Liefs

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi RSL,

Misschien is ICSI- of IVF-MNC (in eigen cyclus) ook nog een optie voor je. Weet niet zeker of er toch nog een kleine shot pregnyl bij gebruikt wordt, maar wellicht kan dat ook zonder als je het bespreekt. Het kan volgens mij alleen in het UMCG (Groningen). IVF en ICSI in de gemodificeerde natuurlijke cyclus

Succes, ik hoop dat het alsnog vanzelf gaat lukken!

12. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Thnx all!! We hopen op een wonder zonder hulp... we'll see.

13. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    @ Essen wij waren toen volgens mij samen bezig toch met ivm?
    Puncties idd hel, 2x gehad. Ik ben ook 1 x zwanger geweest door ivm maar eindigde in vroege miskraam.

Ben benieuwd wat het zh zegt

14. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    RSL, kreeg via n vlinderinfuus wat ingespoten om te kalmeren en werd het n beetje n waas. Daarbij kreeg ik twee verdovingsspuiten in mijn baarmoedermond, viel erg mee en het hielp wel. Maar nog, het aanprikken blijft zo'n pijn doen omdat het nu eenmaal onrijp is wat ze weghalen.

Butterfly, inderdaad wij waren toen bijna gelijk op bezig.
    Heb jij je forum naam aangepast? Want dan weet ik t zeker. ;)

15. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Ja heb naam aangepast Esser had meelezers. Nu weer bekend met naam maar komt door situatie van mijn dochtertje.

16. Mickey71

Mickey71 Nieuw lid

19 aug 2013
    1
    0
    0
    Hoi dames,

Ik ben nieuw en wil ook graag reageren op dit onderwerp.
    Ik ga voor de 2e ivf maar reageer niet meer op hormonen, meer dan 1 follikel krijg ik niet meer. Dr wilde de behandelingen stoppen wegens lage AMH waarde (0,2) en leeftijd (42). Ik was het niet mee eens omdat ik toch nog iedere maand 1 follikel heb dus 1 (kleine) kans. We gaan nu voor IVF zonder hormonen alhoewel hij liet blijken dat de kansen minimaal zijn en zelfs lager dan met hormonen wat ik niet begrijp? Ik begreep altijd dat een lichaam zonder vele hoeveelheden hormonen een betere kans op een zwangershap heeft dan zonder. Afijn, morgen heb ik weer een echo en zal het weer aan de dr vragen hoe het nou zit.

Na deze poging gaan wij door naar DD voor de laatste.:(

Veel sterkte allemaal dames en gewoon volhouden!

Deel Deze Pagina