Welke goed afneembare matte muurverf?

Discussion in 'De lounge' started by ClaireDeLune, Sep 6, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

Oct 12, 2021
    1,156
    1,962
    113
    Nederland
    Inmiddels gaat er over 2 weken al gestuct worden dus ik ben druk aan het nadenken over kleuren en texturen.
    Maar ook dus over verf. Ik wil een matte muurverf welk heel goed is af te nemen met een doek.
    Wie heeft er tips?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Sikkens Alpha rezisto mat, kun je in elke willekeurige verkleurf laten mengen. Zit al ruim 3 jaar op de muren in de keuken, ik heb alles er af kunnen poetsen, zelfs schrobben, zonder dat je het ziet.

3. artie

artie Fanatiek lid

Sep 27, 2021
    3,561
    3,892
    113
    Female
    Matte is helaas altijd minder afneembaar dan zijdeglans of hoogglans. Wij hebben in de living matte van Levis (dat is hetzelfde als flexa) maar ik vind dat je dat altijd blijft zien in bepaalde lichtinval als je daarover met een natte doek geweest bent. De vlek zelf ook wel trouwens, maar ligt misschien aan het soort vlekken wat ik ooit geproduceerd heb, heb ooit lasagne tegen de muur laten vallen, en een blikje agrum of zoiets :p
    In de keuken hebben we easyclean van hetzelfde merk, die is wel goed afneembaar maar die is niet mat. Is zijdeglans maar wel echt maar heel licht, tegen het matte aan.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Dat had ik dus ook verwacht, maar hier zie je echt niet welke plekken je hebt afgenomen. En er is tomatensoep en weet ik veel wat tegenaan gegaan. Het blijft mat en ik zie ook geen kleurverschil.

ClaireDeLune likes this.
  5. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

Oct 12, 2021
    1,156
    1,962
    113
    Nederland
    Oh dat klinkt goed.
    Ik wil mijn hele huis er eigenlijk wel mee doen met die puberjongens en een lompe man :roflmao:

Jo79 likes this.
  6. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,792
    9,310
    113
    Gelderland
    Painting the past heeft heel mooie matte kleuren. Alleen weet ik niet of het goed genoeg afneembaar is. Ik persoonlijk vind van wel maar ik neem alleen de muur in de keuken bij het fornuis af. Verder zitten er nooit vlekken op de muur, die fase zijn we gelukkig voorbij.

Share This Page