mijn dochter mag er dus echt niet bij staan.. Schaam me rot! Ik geef ook niks aan de kinderen. Standaard antwoord "nee die houden we" en ik deel uit in de buurt/familie... Of bij de kassa aan het kindje achter me
Ik hoorde pas een moeder zelfs zeggen tegen haar kinderen: " nou dan kom ik jullie over een uur of 2 weer ophalen oké?"
Het is wel heel erg maar ik vertel die kinderen altijd dat ik ze zelf spaar (met semi-evil lachje).. Ik spaar ze dan uiteindelijk voor mijn neefjes of andere kindjes die ik ken. Zou mn kind er nooit om laten bedelen
Ik zie wel eens een paar kinderen staan maar nog nooit groepen. Als ze het netjes vragen mogen ze die snuisterijen van me hebben maar als ze onbeschoft zijn of zelfs eisen zeg ik dat ze eerst maar moeten leren het netjes te vragen. Dan krijgen ze niks van mij. Meestal weiger ik die rommel trouwens bij de kassa. Ik vind het eigenlijk zowiezo maar raar om bij een supermarkt te gaan staan schooien. Klusjes doen is zo'n gek idee nog niet om die dingen te verzamelen.
Echt té erg voor woorden! Hier geef ik niks aan kindjes die zich zo asociaal staan te gedragen. Kindjes die het netjes vragen die geef ik het wel. Mijn kind hoeft dat echt niet te proberen. Die sleur ik aan zijn oren mee terug naar binnen. Ik ken een moeder die dit van haar eigen kind weet (echt een asociaal kind) en die laat het dus gewoon toe. Ze "steukt" haar kind zelfs op. Dan staat ze met iemand te praten en dan zegt ze: oh daar komen weer mensen, ga maar even vragen. Of ze gaat winkelen en dan zegt ze tegen haar kind: ik ga de boodschappen doen, dan kun jij ondertussen bij de ingang blijven staan.
Bij de AH waar ik werk is dat gelukkig niet. Maar ik weet dat er winkels zijn war dat wel gebeurd, verschrikkelijk. Ik zou dat niet toestaan bij mijn kind. als er bij ons een actie is dan komt er wel altijd een moeder samen met dochter boodschappen doen. Ze heeft nooit boodschappen boven de 10 en stuurt haar dochter (een jaar of 10) altijd langs alle kassa's om dingetjes te vragen. Tegen hun zeg ik altijd standaard nee. Ik ben echt geen zuurpruim en ben echt niet te beroerd om weleens extra te geven als er bijv. 2 kindjes zijn en ze krijgen maar 1 dingetje, maar van hun kan ik het echt niet hebben. Laatst met die moestuintjes zegt die moeder ja we hebben er nog 2 nodig, ze mag wel ff kijkrn he. Gaat ze zo al die bakjes openen en op zoek naar die 2 plantjes en nam het zo mee (was niet aan mijn kassa).
Oh dat boeit me echt niet, als ze het gewoon netjes vragen. Nu zijn mijn kinderen niet zo van zulke poppetjes ed, maar stel dat ze er gek op zijn, gaan ze maar lekker staan bij zo'n hek. Mensen krijgen het sowieso gratis bij de boodschappen, bedelen vind ik het dan ook niet echt. Vaak zat vrouwen achter me die vragen of ze de zegeltjes mogen die ik niet spaar, dat krijgen ze ook gewoon.
Gelukkig hier geen last van, ze worden weggestuurd door medewerkers. Ik geef het meestal aan een kindje in de rij of zoals vorige keer aan een oma die achter me stond en vertelde dat ze spaart voor der kleinkinderen.
hier werden ze vandaag weer wat naar achteren gestuurd, maar vooral omdat er zo'n 15 kinderen voor de deur stonden, mét stepjes.. en vooral die stepjes erbij zijn erg irritant. Ze willen zelfs met de stepjes de winkel in (dat werd niet toegestaan) maar later liepen er wel 2 kinderen in de winkel, stukje kaas pakken - even met de ballen spelen die je kan krijgen/kopen bij bepaalde boodschappen (ze waren overigens nog leeg) . Dat vond ik al niet kunnen, erg irritant. Gelukkig grijpen ze in hier. De dranghekken zullen vast snel weer komen, maar eigenlijk ongelooflijk dat dat nodig blijkt te zijn....
lijkt me heerlijk, van die kinderen buiten. Eventueel bij dranghekken. Hier staan ze gerust bij de kassa en heb dan echt de neiging om ze af te snauwen. Vreselijk dat gezeur om iets.
Ik zeg ook altijd heel bruut 'nee'. Het is iets wat ik gratis heb gekregen bij de aankoop van mijn boodschappen (dus wat ik ongetwijfeld zelf wel betaald heb). Ik wil zelf thuis kijken wat het is, of ik het leuk vind (of niet) en daarna beslis ik wel wat ik ermee doe. Vaak geef ik het dan ook aan kinderen die ik ken en heel soms gooi ik het gewoon in de prullenbak ! Maar geen Plus hier, gelukkig. Want ik hou toch niet van die minions. Popie-jopie spul.
Hier staan de dranghekken er al. Ik denk dat er genoeg ouders zijn die denken dat hun kind gewoon bij een vriendje speelt of buitenspeelt met vrienden. En ik denk dat er ook ouders zijn die hun kind aansporen om te bedelen om deze gratis gadgets. Helaas... Gelukkig kom ik maar zelden bij de plus.
Dus ik verzin het? Nou echt wel dat ze brutaal zíjn. Elkaar verdringen, tegen een oudere vrouw roepen dat het kind voor haar de vorige keer ook al gehad heeft 'dus nu ben ik aan de beurt!!!' Half graaiend naar zo'n ding... En niet vragen, nee roepen, blèren.... Dat IS gewoon brutaal. Ik ben dol op kinderen, en alle kinderdingen spaar ik altijd fanatiek mee voor de buurtkindjes... Maar asociaal en onopgevoed gedrag bij kinderen daar heb ik echt een hekel aan. Helemaal als ze daar anderen mee gaan lastig vallen... Want dat is het gewoon...
Wij hebben hier geen Plus dus geen last van. Ik heb bij de AH wel eens gezien en gemerkt dat er kinderen staan voor whatever er toen weer te sparen was. Nou, ik kan me er niet druk om maken hoor. Laat die kinderen lekker. En dat ze asociaal zijn...mwah, ik zie dat anders. Het is een rage, daar wil je als kind graag aan mee doen, je wilt de meeste hebben (remember de flippo's?), en je vind het inderdaad niet eerlijk als je vriendje er 2x achtereen één krijgt en jij krijgt er geen enkele, dus ja, misschien roep je dan eens wat harder. Mijn god zeg, om daar als volwassene nou zo'n drama om te maken. Lighten up en probeer je te herinneren hoe je vroeger zelf was, of misschien wilde zijn, maar niet mocht van je ouders . Ergo, ik kan me er niet druk om maken en van mij mogen ze die spaardingen gewoon hebben als ik ze niet al voor een ander spaar. En als ik ze dus al wel voor een ander spaar, zeg ik dat gewoon netjes tegen de kinderen die daar staan.
Nou, ik was zo echt niet en ik kan me ook niet herinneren dat ik er behoefte aan had me zo te gedragen. Ik was volgens mij best een net kind.
Een plus hebben we hier niet, maar de acties bij de AH ken ik wel. Mijn zoon was met zijn voetbalclub, 2 jaar geleden, op de foto gegaan en die plaatjes kon je dus sparen hier bij de plaatselijke AH. Nou, aangezien het anders onmogelijk was om zelf al die plaatjes bij elkaar te sparen, heeft hij daar regelmatig met vriendjes bij die dranghekken gestaan. Ik kan er echt niet mee zitten, zolang hij maar fatsoenlijk blijft.
O, dat is hier standaard bij Ah als ze weer een actie hebben. Ik erger er me dood aan! Hoop echt (en daar zal ik m'n best voor doen) dat mijn kinderen daar later nooit zullen staan.
Ik heb 1 keer iets gegeven en nooit weer! Ik dacht: vooruit dan maar. Ik doe er niks mee. Normaal spaar ik het voor mijn neefje of zo. Maar goed. Ik haal die dingen (wat het was weet ik al niet meer) uit mijn tas en op dat moment graaien en vier kinderen naar, eentje had hem te pakken, de rest brullen en schreeuwen (ja maar ik wilde hem!) en het kind dat hem had liep weg zonder een bedankje ondertussen de verpakking openscheurend. Nee hoor. Dat doe ik dus niet meer. Ergeren vind ik een groot woord. Ik zeg nu gewoon 'nee heb niks' ook al heb ik wel wat en bekijk thuis wel wat ik ermee doe. Of ik ze zelf hou of weggeef aan iemand die ik ken.