Beetje domme vraag misschien: maar mag je talkpoeder gebruiken in de buurt van de schaamlipjes? Ik had (baby)talkpoeder aangeschaft omdat onze dame nogal dikke bovenbeentjes krijgt met van die heeeeerlijke plooien wat af en toe de neiging heeft tot rood zien (smetten). Maar als ik ga strooien kan ik haast niet voorkomen dat er ook wat bij haar schaamlipjes terecht komt of er tussen. Kan dat kwaad??
Ok, fijn! En mocht ze later echt luieruitslag krijgen, mag je dan ook gewoon smeren met zinkzalf oid op de schaamlipjes?
ja hoor. (Druif.. probeer een beetje meer zelfvertrouwen te kweken. Althans je komt zeer onzeker over en je kindje heeft het allermeeste aan een wat zekere mama)
als ik talkpoeder strooi, strooi ik met mijn ene hand, en houd m'n hand over haar schaamlipjes, zodat er niet te veel bij kan komen. Dat scheelt al een stuk. Op de schaamlipjes kun je gewoon smeren hoor - soms zitten daar ook zulke plekken op erg sneu...
Ik let er met zinkzalf altijd op dat ik niet te dicht bij de binnenkant vd schaamlipjes smeer. Maar op de opvang letten ze daar helemaal niet op die smeren gewoon lekkere dikke lagen sudo
Beter 4x per dag sudocreme dan talkpoeder. Hier een meisje die daar geen last van heeft en ook nog niet gehad. Dankzij de sudo talkpoeder word afgeraden omdat ze dat kunnen inademen. Of mischien al grotere luier kopen als mijn meisje in die vouwtjes rood krijgt zijn ze te klein of net iets te strak vast gemaakt -xxxxx
Ik voel me gelukkig niet onzeker, vervelend als dat zo overkomt, alleen omdat ik me afvraag of talkpoeder en cremes irriteren ( moet er zelf ook niet aan denken om geparfumeerde zooi daar "down under" te smeren ) Athina en babyproject: bedankt voor de tips! met sudocreme heb ik slechte ervaringen. Heb 1x gesmeerd bij mn meisje en ze krijste alsof dr billetjes in de fik stonden! Mn zoontje kreeg er ook rode plekken van Maar die kon sowieso niet tegen geparfumeerde zalf op zn billen. een te kleine luier kan het hier niet zijn, ben net overgestapt naar een maatje groter en die luier zit net wat hoger dan die beenplooien (bovenbeen).
Koop dan lekker ongeparfumeerde zalf! Zinkzalf van een eigen merk of natuurwinkel of zwitsal allergievrij oid. Zolang je het niet tussen haar lipjes smeert is 't geen punt met normale zalfjes trouwens. Maar zonder parfum is altijd beter. Talkpoeder deed ik idd eerst op mn eigen hand en dan met mn vingers in de plooien smeren. Niet teveel stuiven ivm inademen.
Zolang je niks tussen de lipjes smeert, of poedert (tenzij het op doktersadvies is natuurlijk) is er vaak niks aan de hand (oké de maizene komt ook een beetje tussen de lipjes, maar strooi dit er niet doelbewust tussen). Het is alleen even kijken waar je meisje tegen kan. Hier ook geen voostander van sudocreme.
Als het ook met de luier te maken heeft, die er wat 'in' gaat staan, dan kreeg ik daarvoor een goede tip van het cb: Gebruik 2 soorten luiers en wissel die per luierverschoning af... Dan hebben ze nét een andere pasvorm en vallen ze nét wat anders in de plooitjes enzo. Hier hielp dat bij de oudste ontzettend goed! Dan is iets meer tijd om het huidje te laten herstellen. Dus ik heb toen lange tijd pampers (in de aanbieding) afgewisseld met kruidvat. Boven in haar commode zette ik de luiers gewoon klaar: om en om in het laatje kruidvat/pamper/kv/pamper/kv etc. Dus het was ook eigenlijk geen moeite.
Poeders kunnen in plooien gaan klonteren wat dus een schurend effect kan geven. Daarmee bereik je dan het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken. Ik smeer overal bepanthen op en dat werkt perfect, 10x beter ook dan sudocreme want dat smeert van geen meter.