Chamodent is voor de tandjes dacht ik? Ik zal t eens halen vandaag, hij zit ook overal op te bijten. Heeft ongeveer trouwens zijn hele gebit al, de hoektanden onder komen nu door.
loekie: ja dat is net iets te kort vind ik voor een goede nacht,normaal zou ik het wel trekken hoor. maar ben ook nog zwanger (nu 20 weken),en dan is het wel extra vermoeiend. vannacht was het trouwens weer feest,om 4 uur hoorde ik hem. ik snel plassen en net toen ik hem wou ophalen was ie stil.... ok mooi dacht ik,maar ik kan s,nachts nooit zo goed inslapen weer. ik sliep net weer tegen 5.15.....huilen jah honger huiltje. naar beneden gegaan fles van 200ml erin gemikt,en weer in bedje gelegd. nou hij sliep gelijk...alleen ik niet...ik tegen 6.15...6.30 ging de wekker van m,n vriend..gaap. en toen werd levi ook weer wakker,zat helemaal onder de diaree.....had kiwi gehad op kdv maar daar krijgt hij dus altijd last van. (waren ze vergeten denk ik),dus maar met hem gaan douchen enz. en we zijn er maar uit gebleven..maar gaap ik ben zo moe.. en kan vanmiddag ook niet dutten,moet naar gyn. loe:mischien is hij nog steeds niet lekker te pas hoor,dat denk ik
Lastige periode Loe... Kan makkelijk tóch, dat hij dan snel gefrustreerd is als ie niet zo lekker is. Bruce is van eigens óók makkelijk én vrolijk, maar nadat ie ziek was geweest een paar weken geleden ook nog een paar dagen een zeur én snel gefrustreerd. Toen hij weer lekker in zn vel zat, gelukkig weer dat lekkere, zoete ventje! Ik bedoel maar te zeggen, je móet nou niet denken dat het ineens een ander kind word, wrs gewoon niet helemaal jovel. Zou die oortjes goed in de gaten hoor... Chamodent is voor tandjes én oortjes, 2 vliegen in 1 klap! @ Diaan , das idd wel vermoeiend als je in je zwangerschap zit, k weet nog dat ik wel hele dagen kon slapen toen... Nou maar hopen dat het niet te lang gaat duren, zodat je dan weer lekker bij kunt tanken
Heb net chamodent gekocht, hopelijk heeft hij er baat bij. Helaas is het bij ons niet een paar dagen, maar al een paar weken. Hoop voor hem ook dat het snel betert....
Idd, daarom dat ik zeg van zn oortjes. Als dat maar blijft zeuren bij hem, wordt hij ook niet vrolijker van, toch..
Zou je zeggen he... Maar er zijn altijd uitzonderingen, toch? hoe lang nog voor je deze af hebt? Als het daarna nog is, het snachts krijsend wakker worden, zou ik toch écht weer teruggaan hoor
De kuur is tot en met morgen.......pfffff...... anders vrijdag maar naar de huisarts. Hij ziet ook zo pips joh. Heeft vanochtend geslapen van 9.45 tot 11.00 en van 12.30 tot 15.45. Echt heel erg lang voor zijn doen.
Ik kan helaas geen goed nieuws geven. Exact om 1.00 uur vannacht opnieuw krijsen. Misschien gedroomd, ik weet t nog steeds niet. Geprobeerd hem te troosten en weer gaan liggen. Daar trapte hij echt niet in.Bleef krijsen. Dan maar klein flesje melk. Helemaal op ging de melk. Toen naar bedje. Zet hij het weer op een krijsen, allemachtig. Toen ben ik naast hem gaan zitten, in de hoop dat hij dan kalmeerde en ging slapen. Niets ervan. Hij gooit zijn buik omhoog en raakt zo boven in het bed met zijn hoofd tegen het hoofdeind aan en blijft krijsen. Zo erg dat hij echt verstrikt raakt met zijn ademhaling. Knuffel en speen zijn ook niet goed dan, die smijt hij weg. Ivm zijn ademhaling heb ik hem na tien minuten maar opgepakt, en maar weer bij ons in bed gelegd. Binnen vijf minuten sliep meneer. Maar voor ons is het slopend, je slaapt toch niet ontspannen met zo'n kleintje in bed ivm de dekens ed. Uiteindelijk in slaap gevallen, hij werd om 7.30 wakker. Maar ik vermoed dat L. daarom zelf ook zo wit ziet en overdag veel slaapt, want zijn nachten zijn natuurlijk ook gebroken. Heb ook het idee dat hij het koud heeft, maar hij heeft een romper lange mouw aan, pyama, winterslaapzak met mouwen van de hema en nu dus een dekbedje, maar daar kruipt hij dus onder vandaan in zijn slaap. Terugleggen is geen optie, dan wordt hij dus wakker...... Pfff, hebben jullie nog tips! Alles is welkom!
He vervelend joh... Niet naar de dokter geweest dan? Ik vind persoonlijk dat je m best warm kleed. Hier heeft Bruce nu een romper met korte mouw, pyamapakje en winterslaapzak zonder mouwen aan snachts. Geen dekentje. Het is snachts 16-17graden op zijn kamertje. Maar goed, of zn slaapgedrag daardoor zo van slag is.. Ik heb helaas geen tips voor, mss iemand anders?? Liefs
Hai, dank voor je reactie! Tja ik vind ook dat het warm ligt, al moet ik er wel bij zeggen dat zijn kamertje s nachts echt wel koud is. Soms tempen we hem 's nachts als hij toch wakker is en een schone luier krijgt, en dan heeft hij soms maar 35.8 of 36.1! Heb net twee dekens besteld in 150x70 bij prenatal, misschien toch op deze leeftijd nog iets veiliger met een dekbedovertrekje erover dan een dekbed, wat denk jij? We zijn nog niet gegaan naar de huisarts, omdat dit nog de laatste dag is van zijn kuur. Als het niet betert, gaan mijn man met hem naar de huisarts woensdag (ik krijg dan een kijkoperatie). Overdag slaapt hij trouwens prima, maar 's nachts.........ik ben echt wel doodop en krijg de vinger er maar niet achter.
mischien kun je je bed tegen de muur schuiven,en hem aan de kant van de muur leggen. hoef je ook niet bang te zijn dat hij onder je man of dekbed komt te liggen. zou het tijdelijk wel ff doen,je moet toch wat slaap pakken
Dank je wel diaan. Lief dat je zo meeleeft. We gaan vannacht toch proberen de cirkel te doorbreken. Eerst bij eerste krijsbui een schone luier en wat drinken aanbieden, dan terug in bed. Daarna blijft hij in bed (dan gaat het krijsen dus losbreken) en bij erg overstuur of na 5-10 minuten halen we hem er wel uit om rustig te worden maar in de stoel op zijn eigen kamer. En dan hoop ik dat het geen uren gaat duren voordat hij opgeeft..... We kiezen hiervoor (na veel wikken en wegen) omdat hij overdag zelfs met plezier naar bed gaat. Dan ziet hij zijn bedje, is moe en wil GRAAG in het bedje liggen. Dus dan geen oorpijn, geen naar bed, niets dat ik kan bedenken. Alleen kou kan ik me bedenken. Hij heeft nu een dikkere slaapzak, eronder een velourse pyamatop, gewone pyamabroek en dekentje in overtrekje, hoger opgemaakt. Ik hoop zo dat hij vannacht gewoon lekker gaat slapen!
He loe, Hoe is het gegaan? Als hij wakker wordt, voelt hij dan ook koud aan, bij op beentjes, voetjes, handjes? Ik rits vaak even de slaapzak open en voel overal even, als ik onzeker ben of ze misschien van kou is wakker geworden.
Hoi Babel, ja soms voelt hij wel koud, ik voel eigenlijk nooit meer het nekje als enige punt, vind het geen goede graadmeter. Ik voel voornamelijk zijn voetjes. Die waren vannacht eindelijk warm. Om half 1 begon het gekrijs. Hij strekte zijn armpjes al uit om opgepakt te worden, zo sneu, maar ik ben er naast gaan zitten, mijn gezicht voor de spijlen en heb hem geaaid over zijn buikje en gezegd dat mama er is. Daarna heb ik het muziekje van zijn trekpopje 20 (!!!) minuten nagezongen en later steeds zachter geneuried. Iedere keer als ik zing wordt hij wel rustig. En het is gelukt! Moest wel 2 minuten doen om zachtjes op te staan maar hij heeft geslapen tot half acht. Toen begon het gekrijs opnieuw en heb ik hetzelfde gedaan, alleen blijkbaar helaas te vroeg weggelopen, toen werd hij alsnog wakker en begon opnieuw te krijsen. Maar t was bijna tijd voor voeding, dus toen mocht hij nog even bij mij in bed. Ik dacht al dat hij weeeeeeeeeer koorts had, hij voelde op zijn voorhoofd zo warm. Mijn man heeft zijn temp opgemeten tijdens het verschonen (om 7.45) en die was 36.0. IS dit nu nog te laag? Ik durf m toch eigenlijk niet nog warmer te leggen omdat hij het snel warm krijgt tijdens een krijsbui. Wat vinden jullie? Is dit nog te laag, die temp? En ik heb hem die witte veloursachtige slaapzak aangedaan van de Hema, zijn die dikker dan die gestreepte?? Ik vond het trouwens gisterenavond toen ik naar bed ging omgekeerd in bed, met hoofd naar voeteneind en BOVENOP de dekens....
Hoi ik heb even meegelezen, maar het lijkt erop dat het eepatroon is? Elke keer dezelfde tijdstippen wakker. Momenteel hebben wij hetzelfde (wel in mindere mate) gehad, nadat hij ziek is geweest en bij ons heeft gelegen. Ik heb nie td e 5minutenregel teogepast maar net iets anders en dat helpt hier heel goed. Maar natuurlij kalleen als je zeker weet dat hij lichamelijk echt niets heeft! stap 1: je wacht een paar minuten en gaat naar hem toe, troost hem (door bijv op te pakken) en als hij rustiger is vertel je dat mama hem weer in bed gaat leggen en dat dat de plek is waar hij gaat slapen. Stap 2 na een kwartier ga je terug, je zegt niets, maar streelt even over zn bollejte en buik/rug Stap 3 na weer een kwartier ga je terug en sta je zo in de kamer da thij jou kan zien, maar je zegt of doet niets. Daarna ga je niet meer terug. Onze zoon vond vooral stap 3 heel vreemd, daarna nog een half uurtje gehuild en de rest van de nacht niet meer gehoord tot 7.00. We zijn er nog niet, maar ik heb wle goede moed dat dit voortzet. Nu is onze zoon 11 maanden, miss is dat ook wel weer anders dan 17 maanden, die ervaring heb ik nog niet..... Ik probeer het altijd zo te doen dat ik niet het hulpmiddel word tom weer in slaap te komen, maar da thij dat zelf doet. Dit is mijn ervaring en eventuele tip, miss heb je er wat aan? geoetjes
Op zich heeft elk mens zijn eigen basistemp, dus je zou eigenlijk ook eens op alle tijden moeten meten om te weten wat voor hem normaal is. En misschien ook eens checken met de ha? Ik vind 36 wel laag, maar ja, zegt dat nou wat. Jullie meten wel goed he, en thermometer is wel in orde? Stomme vragen misschien, sorry. Ik voel ons meisje meestal overal even als ik twijfel of ze goed ingepakt ligt, een beetje koude voetjes mag van mij wel, want overal erg warm is natuurlijk nog minder. Goed dat hij weer in slaap viel 's nachts! Dit dan maar volhouden en heel geleidelijk afbouwen, spannend, succes. En half acht is best een prima tijd, toch?
Ja hoor, half acht is prima. Vannacht heeft hij doorgeslapen!! Alleen om 11.00 een krijsbui. Toen hebn ik hem weer even teruggelegd in bed en het trekpopje aan. Vroeger zou hij dan never nooit geaccepteerd hebben, maar nu dus we gelukkig. En nog iets: een nieuwe dikke slaapzak van de Wibra! Toch iets warmer dan de hema denk ik. Vanochtend hij had 36.3 en lekkere lauwe voetjes!