Hysterisch huilen 1 wk oud

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chup, 7 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crealoon

crealoon Actief lid

12 mei 2015
    207
    0
    16
    Hai hai,
    Wat herkenbaar allemaal zeg! Wij zijn zo 8weken bezig geweest. (ik hoop dat het bij jullie sneller rustiger mag worden!!)

Maar goed bij ons was het eerst verborgen reflux dus aan de Johannesbroodpitmeel.
    Toen koemelkallergie, aan de pep voeding, hielp niet dus weer terug.
    En tussen door zijn we begonnen met inbakeren.
    Wat een genot zeg! Zowel voor mats als voor ons hij slaapt er zo fijn mee. Wij zijn er pas na 5 weken mee begonnen. Maar zou het zo weer doen maar dan ook nog eerder. Wij hebben eerst de PuckABaby geprobeerd en zitten nu aan de pacco. Veel consultatiebureau hebben ze liggen en die mag je lenen. Dus als het je wat lijkt kijk eerst daar ;)

Wat je nu al misschien kunt proberen is het bedje op wat boeken of iets dergelijks om hoog zetten aan het hoofdeind dat helpt tegen de reflux. Wij hebben het bedje 8 cm omhoog :).

Als je meer vragen hebt mag je me altijd een berichtje sturen.

Liefs ilona

2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Probeer buikslapen eens. En dan jouw hand op haar rug houden en een sussend geluid maken. Je komt nu een vicieuze cirkel terecht waarbij je niet weet of ze moe of honger heeft.

Experimenteren met houdingen voor het geven van borstvoeding kan ook. Voorals als je veel melk hebt en het snel toeschiet. Dan kan je beter liggend voeden. Google er maar eens op.

Daarnaast: Vraag hulp als het moeizaam gaat. Zorg ervoor dat een vriendin of familielid bij haar is, zodat jij kan slapen. Het is belangrijk dat je als moeder rustig bent en dat is 100x moeilijker als je er alleen voor staat overdag.

3. Chup

Chup Lid

1 mrt 2016
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    #23 Chup, 9 jun 2016
    Laatst bewerkt: 9 jun 2016
    Vandaag een verpleegkundige langsgeweest die ons gesprek overdraagt aan het cb, volgende week komen die en dan kijken we hoe het dan gaat. Cb zou vandaag komen maar er was een communicatie foutje gemaakt.

Ze sluit verborgen reflux niet uit maar het is even aanzien, spugen in de gaten houden en leefregels toepassen. Als het niet verbeterd contact opnemen met de huisarts en dan zien we verder. Heb het bedje verhoogd, laat haar rechtop zitten na de voeding, altijd proberen boertje te laten, enz..
    Daarnaast moeten we nu rust en regelmaat toepassen, bijvoorbeeld: als ze huilt oppakken, troosten, uithuilen, zodra ze rustig is weer terug in bed en niet ermee rond blijven lopen. Ze deed het voor en het hielp, alleen kan wel zijn dat je dit 10x in een uur moet doen, volhouden dus.

Verpleegkundige zei dat ze sowieso (ook) behoorlijk last heeft van darmkrampjes. Toch de infacol gehaald om te proberen. En verder vooral troosten..

Hulp vragen om o.a. zelf te kunnen bijslapen/uitrusten zei zij inderdaad ook.

Vraagje;
    Iemand ervaring met inbakeren bij reflux of darmkrampjes?
    Ik zit het te overwegen en twijfel dan of ik puckababy piep of pacco zal proberen. Onze meid beweegt in ieder geval heel druk met armen en benen en krabt soms ook in haar gezicht als ze doorslaat.

4. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Wij gebruiken de Pacco. Ik heb eerst de puckababy geprobeerd maar dat was niet voldoende. Ik vind de pacco veel prettiger qua materiaal. En daar liggen ze veel strakker in.
    Ons mannetje heeft ook verborgen reflux en voeding tegen koemelkallergie. Ik zweer erbij. Hij slaapt nu veel vaster. Af en toe een gil door een krampje, maar valt dan vaak snel weer in slaap ipv gelijk wakker te schrikken en met z'n armen te maaien.

5. crealoon

crealoon Actief lid

12 mei 2015
    207
    0
    16
    Wij hebben zoals ik al zei ook een pacco en een mannetje met verborgen reflux wij hebben daar hero baby comfort voor,en geen medicatie dat was niet meer nodig gelukkig.
    Wij hebben het geprobeerd met de PuckABaby maar was niet voldoende voor onze drukke man de pacco wel en ik wil niet meer zonder hoor!
    Als die in de was zit leggen we mats in de PuckABaby maar dat gaat niet vanharte hoor.

Je mag me altijd een berichtje doen als je vragen hebt ;)

Liefs ilona

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wat erg dat je je zó voelt na de bevalling en dat je vriend alweer aan het werk is! Ik hoop dat je snel opknapt.

Ik zou je willen adviseren om je "vangnet" in te schakelen waar dat kan. Wellicht kan je moeder overdag 2u komen, een dag 1 vriendin en andere dag een andere, buurvrouw die een boodschapje voor je doet iedere dag. Probeer het iig!
    Sterkte

7. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113

Wat moet dit ontzettend zwaar zijn voor jullie! Hopelijk vindt je een oorzaak, want bij zoveel huilen lijkt me dat er iets aan de hand zou moeten zijn.
    Ik begrijp het rust en regelmaatadvies van de verpleegkundige. Dit advies geven ze als eerst aan ouders met pasgeboren baby's. Het cb zal dit ook adviseren. (ik hoop maar niet icm het 'laren huilen' advies zoals ik kreeg). Als het werkt: prima, maar als het niet werkt: volhouden hoeft niet. Ik denk dat het heel fijn is als je kindje eindelijk rustig is geworden van het troosten. Het lukt niet bij alle baby's om ze daarna weg te leggen in het bedje. Bij heel veel babys zeg maar niet ;). Ik zocht wel de rust met hem op op dat moment. Dan kon hij in slaap vallen op mijn arm. Later lukte dat ook in de drager met het slaapkapje dicht (bondolino). Zo in bedje leggen lukte pas na een paar maanden.

Ik wil je niet bang maken, maar je laten zien dat in het bedje leren slapen niet altijd hoeft te werken bij zon jonge baby. En ik kan me voorstellen dat als er wèl iets aan de hand is waardoor ze zo veel huilt, het heel frustrerend voor beide is als je dat terugleggen 'moet volhouden'. En als het wel werkt: chapeau!

Als ik ooit nog eens mag bevallen van een 2e kindje, zou ik zeker de telnrs van een osteopaat, lacatietiekundige en draagconsulente paraat houden.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Welke fles gebruik je en hoelang duurt een voeding?

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Hoe verlopen de voedingen verder?
    Kan ze goed omgaan met jouw melkstroom? Heb je een stevige tsr?
    Gaat het aanhappen goed? Of kan het zo zijn dat ze veel lucht mee naar binnen neemt? Is haar tongriempje/lipbandje gecontroleerd?
    Ik snap de tips die je hebt gekregen van je VK, maar ik mis dan toch wel het stukje begeleiding met de borstvoeding. Een lactatiekundige mee laten kijken is echt geen luxe. Zij kan je ook goed helpen met het vinden van houdingen tijdens het voeden. Mijn jongste dochter kwam ook via een KS, het is een beetje zoeken naar wat werkt die eerste periode, logisch ook. Dus ik zou zeker een LK langs laten komen. Want krampjes en reflux kunnen ook ontstaan doordat bovenstaande niet helemaal lekker lopen.
    Succes!

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Sorry over borstvoedingsgedeelte heen gelezen.. Mijn vraag is dus niet relevant.

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Klein verschil maar de insteek om goed naar het verloop van de voedingen te kijken blijft hetzelfde :D

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Klopt, maar daar sprong jij al mooi op in ;) En de basis van bv en theorie ken ik dan wel een beetje, maar de praktijk nauwelijks. Dus dan laat ik liever een ervaren vrouw over reageren :D (zoals jij)

13. Chup

Chup Lid

1 mrt 2016
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    De voedingen verlopen redelijk.
    Ze ligt goed aan, hapt goed en drinkt de 1e minuten gretig, de vk heeft donderdag nog meegekeken met voeden. Mijn tsr is vermoedelijk wel stevig ja.
    Vandaag begon ze ook gretig te drinken, maar begint na 10 - 15 min te spartelen/overstrekken/jammeren/onrustig terwijl ze aan het drinken is en trekt zich daarna ruw los van de tepel (au!!).
    Opnieuw aanleggen drinkt ze enkele minuten en doet dan hetzelfde opnieuw. Daarna volgt de hik, spugen, onrust, hysterische huilbui, krampjes.. Soms 1,5 uur later heeft ze weer honger.

14. Chup

Chup Lid

1 mrt 2016
    60
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina