Triest zeg... Petje af voor jou dat jij er wat van hebt durven zeggen terwijl vele anderen dat niet durfden!
juist....!!!!!!!! En tja zou de vrouw met de jongen blijven wachten tot de politie er zou zijn... of nog ff doormeppen, zodat de politie het kan zien??? TS houd iig je ogen goed open de volgende keer als je daar bent, want wellicht zie je ze nogmaals....
Ik schreef al dat ik helemaal niet zeker weet of ze met de auto was, anders had ik dat zeker gedaan!!
Precies! Ik zou er zelf niet eens op af durven stappen, en zou puur voor dat kenteken gaan. Of haar achtervolgen in de winkel of zo...kijken wat ze doet. Laten we TS nou niet gaan veroordelen om haar handelen hierin... ik zou het in ieder geval niet gedurfd hebben om die moeder aan te spreken. Ik vind haar heel dapper dat ze dat wel gedaan heeft. Je weet pas wat je zou doen als je zelf in zo'n situatie staat.
Ik zeg ook niet dat ze (alleen) verkeerd heeft gehandeld.. Tenminste iemand die er op afgestapt is.. Ik verbaas me er alleen over dat je het eigenlijk laat gebeuren.. Ja, je zegt er wat van, helemaal super natuurlijk (ja echt) maar vervolgens kan ze in feite gewoon haar gang gaan.. Wie weet wat ze haar kind aandoet vanavond of morgen, of volgende week of..... snap je wat ik bedoel?
Ik vind dat je (in het algemeen) dat kind dan moet beschermen en zorgen dta die vrouw niet meer bij haar kind kan en dan de politie bellen zodat zij haar kunnen aanhouden wegens mishandeling,genoeg getuigen lijkt me. Maar of ik zoiets dan zou durven Wel knap van je hoor en wat erg dat niemand zich ermee bemoeide!!
Ik denk dat je op dat moment ze erg schrikt dat je even tijd nodig hebt om te beseffen wat er aan de hand is en dat je dan als eerste reactie gaat doen wat als eerste in je op komt. En dat was naar haar toe gaan. En dat is erg knap want ze had zelf ook aangevallen kunnen worden. Als ze dan weg is dan pas heb je meer tijd om na te denken en kom je op andere ideeën. Het is makkelijk om te zeggen wat je moet doen, maar je weet pas echt wat je doet als je het zelf mee maakt. Er zijn genoeg mensen die gewoon blijven kijken en ook pas later bedenken 'had ik iets moeten doen'.
ik heb vroeger (toen ik nog kind was..) ooit gezegd toen een vrouw haar zoon hard in zn gezicht sloeg dat ze niet zo mocht slaan.... Ze liep op me af... en knal ik kreeg er een... ik had getuigen.. mn ouders belde de politie.. en wat deden zij... juist niets!!! Je denkt in zo'n situatie ook aan de veiligheid van je eigen kind.... als ze alleen was geweest, was het misschien wel anders gegaan.... en tja..om TS een schuldgevoel aan te praten...( zo komt het bijna over) schiet het ventje ook niets mee op...
Ik denk dat het vooral ook de verbazing is die er voor zorgt dat je niet helemaal weet wat je moet doen. Je kunt je ook zo moeilijk voorstellen dat dit soort dingen werkelijk gebeuren.
Ik vind het goed dat je iets hebt gezegd! Nu weet dat jongetje in ieder geval dat het niet normaal is wat zijn moeder doet. Dat andere mensen het kunnen zien en dat het niet iets normaals is. Ik denk dat dat besef bij zo'n mannetje heel belangrijk is.
Ik probeer haar helemaal geen schuldgevoel aan te praten.. Maar ze vraagt in haar beginpost of ze dan toch had moeten bellen met er achteraan: Ja he? Dus ja, ik vind van wel.. Ze vraagt iets en ik geef antwoord.. Chantelle fijn zo lullig als het er blijkbaar stond bedoelde ik het niet hoor
pfff...het zit mij ook niet lekker hoor. Maar ja, achter haar aanlopen of haar opwachten durfde ik gewoon echt niet met mijn dochter erbij. En ze liep dus weg, wie weet was ze wel niet terug gekomen. Maar ja...op haar afstappen was echt het eerste wat in me opkwam. En toen, tsja...de politie bellen leek op dat moment gewoon "geen zin meer te hebben" Hoe gek dat ook klinkt....(I know...)
en dat vind ik dus vreemd (dat je niet gebeld hebt bedoel ik).. Dat je er niet achter aan bent gegaan snap ik, gezien het feit dat je je dochter bij je had.. Maar goed, ik ben al weg..
Pfff ik vind het super van je dat je dr hebt aangesproken meid!! Weinige die dat doen namelijk! Wat een gestoord wijf.. tja wat doet de poltitie eraan? Heb je kenteken ofzo op geschreven? Maybe melding maken bij het AMK? Ik vind dit echt wel iets waarna gekeken mag worden namelijk... Gek wijf zo tekeer gaan, ik wil niet weten hoe t er toe gaat tussen 4 muren. Erm manneke....
Gewoon een: "Ja je had wellicht kunnen bellen".... komt wat "vriendelijker" over... Ts opent (denk ik) dit topic uit beetje onzekerheid over haar handelen... maarja aan de andere kant.. de mensen die helemaal niets gedaan hebben, zullen gewoon lekker slapen...
mn man opperde dat je dr misschien had kunnen filmen met je mobiel (als je mobiel dat kan dan) en daarna de politie had kunnen bellen maarja....achteraf is makkelijk lullen. Op zo'n moment giert de adrenaline door je lijf en allerlei gedachten van "als ze maar niet ineens dr woede op mij richt" enzo Diegene die het haar kwalijk nemen dat ze niks gedaan heeft...ze heeft WEL wat gedaan....neem het de omstanders maar kwalijk dat ze niet een lijn vormden met haar en het haar in dr uppie hebben laten uitzoeken met die psycho terwijl ze dr dochter bij had (en kijk meteen even naar dr onderschrift! ).
Juenco: top wat je hebt gedaan! Je kreeg ook een adrenaline stoor en dan denk je achteraf wel eens had ik niet beter.. Voor de mensen die zich afvragen wat de politie doet/kan of mag doen in dat soort gevallen, is i.i.g. een melding doen bij het AMK. Stel dat ze dit op school dan ook gedaan hebben, wordt er een onderzoek gedaan en kan bureau jeugdzorg er eventueel bij betrokken worden.
krijg ik de hele flauwe opmerking in mn hoofd...: "zo'n goedkoop mobieltje had je wel kunnen gebruiken om naar haar kop te smijten".... .... niet serieus bedoeld hoor.. hahaha maar heb zo'n flauwe humor (vooral met de hormonen) gefeliciteerd trouwens..