Baby gillen/overstuur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biny, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb een 'probleempje'...
    De laatste 3 dagen wil ons zoon zijn slaapje van 15.30 tot 16.30 niet meer doen ondanks dt ie duidelijk moe is maar goed dan niet
    Om 16.30 krijgt ie zn fles en dan gaat ie daarna even tukkie doen...
    18.00 ongeveer weer wakker en even eruit en om 19.00 uur terug naar bed...
    Althans dat is mijn plan...
    Meneer is het hier alleen niet mee eens...
    Echt letterlijk de seconde dat ik m in bed leg gaat ie heel hard huilen/gillen en helemaal overstuur:( En ik heb werkelijk geeeeen idee waarom!
    Is eergister van 15,00 tot 21.00 wakker geweest...
    En gister vanaf 18.30 tot 20.00 geslapen en weer brullen..

Nu net lekker gaan slapen om 7 uur.. En hij word net ineens gillend wakker helemaal over Zn toeren..
    Nou okee prima kan een droom zijn heb eruit gehaald getroost rondje gelopen..
    Maar nu... Het moment dat ik zn kamer in loop.. Begint ie al weer te huilen...
    Begin bijna te dneken dt er iets 'engs' is ofzo...
    Als ik hem bij mezelf neerleg gat ie ook keihard huilen

Is dit een fase ofzo dat savonds niet willen slapen?
    Of hebben jullie misschien andere ideeen of tips?
    Ondanks dt het pas 3 dagn is snap ik er geen snars van en word ik er een beetje moedeloos van omdat ik mn kind niet snap

Overdag teouwens helemaal geen probleem met slapen

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm tis miss een beetje warrig.. Dus als je iets niet snapt vraag t gerust :D

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Niemand?

4. Nofje

Nofje Lid

15 okt 2010
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ervaar nu precies hetzelfde! Vooral inderdaad tussen 15.00 en 19.00 uur is hij heel moe maar krijst alles bij elkaar als hij op bed gelegd wordt... Het schijnt een sprongetje in de ontwikkeling te zijn die tussen 14,5 en 19,5 weken plaats vindt. Hierbij leren ze dat bepaalde overgangen samengaan in een gebeurtenis. Dus ze leren nu langzaam maar zeker dat bepaalde handelingen achterelkaar op dezelfde manier plaats kunnen vinden. Daarnaast zijn ze steeds meer op de buitenwereld gericht. En al die prikkels komen er dan richting het einde can de dag weer uit. Ik ben er geen voorstander van om een baby te lang te laten huilen... Maar ik merk wel dat hij door begint te krijgen dat ik naar boven kom als hij huilt, want zodra ik de krakende trap oploop is hij stil. Nu wacht ik max. 10 minuten en kom dan even binnen. Ik geef hem dan zijn speen en een kus en aai over zijn bolleke en dan ga ik weer. Vaak begint hij dan weer opnieuw. Als ik nog niet op de trap sta ga ik snel ff terug en anders laat ik hem nog 5 minuutjes. Meestal is hij daarna wel stil nadat ik dan voor een tweede keer zijn speen heb gegeven! Als dat niet werkt, dan haal ik hem er ff uit en check ik zijn luier en hou ik hem ff vast. Ik praat dan heel rustig tegen hem en zeg meestal iets in de trant van; nou gaan we toch echt ff slapies maken.. En dan stop ik gem opnieuw in. Het lukt mij uiteindelijk altijd om hem rustig en in slaap te krijgen... Ik hoop dat je misschien wat aan mijn ervaring hebt....?

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ahaa zou het dat sprongetje zijn dan!
    Voor de rest heeft ie nl nergens last van is heel vrolijk enzo :)
    Maar goed wie weet uit dit zich zo..

Hmm ja dat laten huilen en terug werkt dus niet...
    Ik kan doen wat ik wil maar ik krijg m niet stil..
    Speen niet.. Knuffeldoekje niet.. Handjes vasthouden(op knuffelmanier) werkt niet
    Hij is echt heeeeel verdrietig dus...
    Dus haal ik m er maar weer uit om
    T vervolgens een half uur later weer te proberen wat eigenlijk nOg niet is gelukt haha
    Ook als ie me aanhoort komen lopen helpt niet en ook zachtjes praten/zingen niet

6. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Hier ook zo'n periode gehad.. denk dat het een sprongetje was.. Ging na ruim een week weer helemaal goed:D

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Haha okee dat stemt me weer wat beter..
    Hopen maar dt t snel weggaat want heeeel
    Stiekem vind ik t best vervelend/frustrerend

8. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier was dat sprongetje wat later en zijn weovergegaan naar twee langere slaapjes, dat was hier de oplossing, die strijd was ik zat...

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm langer slaapjes zullen niet lukken...
    Aangezien meneer maar 3 kwartier per slaapje slaapt...
    Hij komt uit zn slaapcyclus en is dan gewoon wakker en komt dan niet meer in slaap(ja heeeeel soms slaapt ie een uur of anderhalf)

Deel Deze Pagina