hysterische vriend

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angelique83, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadesy

    Nadesy VIP lid

    27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ik dacht dat wij vrouwen er wat van konde hihi
    heb je hem wel gezegd dat het soms lang kan duren :D
     
  2. angelique83

    angelique83 Bekend lid

    28 jun 2007
    819
    0
    0
    Zoetermeer
    haha ja dat heb ik hem verteld, hem ook verteld over ontpillen enzo hem hier stukjes laten lezen van meiden die al een paar rondes bezig zijn..

    Ik altijd gedacht dat ik zo zou zijn tegen de tijd dat we zouden proberen zwanger te worden, maar ja in dit geval hoef ik het niet te doen :rolleyes: moet ik zelfs proberen iemand te kalmeren ;)
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihihi ik zal mijn mannetje even langsturen (wij zijn inmiddels 2 jaar bezig)
     
  4. Nadesy

    Nadesy VIP lid

    27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ja doe dat hihihi,stuur ik die van mij ook meteen ff langs hihihihihi
    wij zijn 17 maanden bezig

    mijn mannetje zegt alijd van,schat komt allemaal goed,onze tijd komt snel
     
  5. angelique83

    angelique83 Bekend lid

    28 jun 2007
    819
    0
    0
    Zoetermeer
    Denk dat hij daar helemaal nog niet over nagedacht had dat het ook langer zou kunnen duren..
    spreek hem net op msn en hij al weer aan het rekenen wanneer we deze maand zouden moet klussen :eek: hij zegt ik een cyclus van 28 en 1 van 32 dagen genomen (aangezien het deze keer 32 dagen duurde) en daarna volgde dus we moeten in de periode 26 juli t/m 1 aug klussen.
    Zo te lezen heb ik hem iets te goed wegwijs gemaakt met de cyclusbanner enzo :rolleyes:
    Ga mijn handen nog vol aan hem krijgen volgens mij 8)
     
  6. Loess

    Loess Actief lid

    14 feb 2007
    267
    0
    0
    jah idd... je hebt het niet voor ut zeggen hoe snel het gaat :D
     
  7. mariska72

    mariska72 Fanatiek lid

    25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Jeetje ik vind het een beetje overdreven zeg...
    Leuk dat hij enthousiast is maar wat als het na 2 jaar nog niet is gelukt of als het helemaal niet lukt..? Kun je hem dan wegbrengen naar GGZ ofzo?
     
  8. ik vind het wel lief dat hij zo enthousiast is, maar idd kan hij beter wat meer rekening houden dat een baby niet op commando komt.

    Maar toch wel lief.

    Veel succes.
     
  9. SandraK

    SandraK Fanatiek lid

    29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Oh, ik lees het al....het spontane is er nu meteen al af....
    Dat word nog wat zeg....ppfff.... 8)
     
  10. diaantjuh

    diaantjuh Lid

    16 jul 2007
    66
    0
    0
    woonbegeleidster
    breda
    laat hem dit maar lezen
    bij ons was de eerste ronde ook een flinke teleurstelling!
    ik was al 8 dagen overtijd dus... testen
    ik heb 2 kruidvattesten gedaan en er kwam beide keren een vaag streepje. toen ik bij de huisarts kwam bleek er dus niks te zijn.
    nu blijkt dus dat dat hormoon de ene dag heel veel kan zijn en de andere dag dus helemaal weg kan zijn.
    het hield bij ons dus in dat ik wel bevrucht was maar dat het niet had ingenesteld. inmiddels zijn we nu in de 5e maand bezig en mijn cyclus is nog niet egelmatig. bij mij is het nu 36, 33, 37 en 32 dagen dus het kan nog wel even duren en als je er een moet van gaat maken heb je juist kans dat het heeel lang kan duren!
    dit was bij mijn nicht nl zo die was al een jaar bezig en ze gingen op vakantie en zouden daarna een afspraak hebben bij de verloskundige, met ontsapnning op vakantie bleek ze na een jaar zwanger te zijn! van een tweeling!

    dus doe het relaxed en maak je niet te druk!
     
  11. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Misschien moet je hem dit topic eens laten lezen? Vindt hij vast niet leuk maar misschien komt hij daarna weer met 2 benen op de grond ;)

    En wat SandraK en diaantjuh zeggen: houd het wel leuk he...alles uitrekenen en zo kan altijd nog! Als je ontspannen bent en er niet teveel over nadenkt is de kans dat het lukt juist het grootst!
     
  12. wuppie 01

    wuppie 01 Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    zo ging het bij ons ook wel een beetje de eerste ronde hij moest mij aansporen om te testen na 5 weken he ik getest neg en volgende dag kwam de ongi. Na een uitleg hoe dit kon. vraagt hij er eigenlijk nooit meer na.

    Vind het op zich wel lief dat hij zo meerekend, maar zal toch nog wat bij moeten leren hoe het echt werkt en dat het niet altijd een twee drie gebeurt.
     
  13. angelique83

    angelique83 Bekend lid

    28 jun 2007
    819
    0
    0
    Zoetermeer
    ga hem dit topic idd vanavond laten lezen,miss dat hij het dan allemaal een beetje snapt.
    vind het ook lief van hem dat hij mee rekent enzo maar om nu al het idee te hebben van ow nou we moeten van de 26st tot de 1st klussen omdat dat in dit geval volgens hem me vruchtbaarste periode zou zijn, zie ik niet echt zitten,moet wel spontaan blijven en geen verplichting.. uitrekenen,ovutesten,temperaturen enzv kan altijd nog..
    hoop dat hij dit ook inziet na het lezen van dit topic
     
  14. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Ik hoop het ook voor je meis :) Van al dat rekenen en zo gaat het echt niet sneller!

    Ergens snap ik hem wel hoor, we kunnen tegenwoordig zoveel zelf bepalen in ons leven, dus eigenlijk zou je willen dat je ook precies kunt bepalen wanneer je zwanger wordt. Maar helaas zijn we daarvoor toch behoorlijk afhankelijk van moeder natuur! Het zou echt zo zonde zijn als hij nou de komende maanden de hele tijd gaat lopen rekenen en jou eerst achterna zit om te klussen en daarna om te testen, en dan steeds heel teleurgesteld is als het niet gelukt is... Hoe meer je verwacht, hoe groter de teleurstelling, hè. ;)
     
  15. Krissa

    Krissa Bekend lid

    16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Ik zou hem inderdaad sit topic maar eens laten lezen.
    Zelf ben ik ook pas gestopt met de pil (eind maart). De eerste keer maar 1 week later dan mijn normale cyclus, dus gedacht het gaat goed. Het ontpillen valt wel mee.
    Nu ondertussen bijna 4 weken later en nog geen duivels.

    Ik hoop voor jullie dat het niet zo gaat maar mocht het zo zijn, dan denk ik dat hij helemaal door het dak gaat en dat is lijkt me niet gezond voor jullie beide.

    Houdt moed en vooral veel plezier en lol.
    Dat is het belangrijkste, jullie moeten lijkt me toch langer samen verder dan de periode tot een kindje lijkt me.

    In ieder geval veel succes en anders kan hij nog altijd met mijn ventje praten, die blijft gelukkig nuchter. Wilde alleen na negatieve test 5 toch dat ik HA belde omdat we op vakantie gaan ter bevestiging van ontpillen. Stuk relaxter dus.

    Sterkte,
    Krissa
     
  16. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hey meid, ik denk dat je inderdaad er even de rem op moet zetten :D Ga de eerste maanden (als dat nodig is) gewoon spontaan vrijen en dan zie je vanzelf wel of het raak is. Als je gelijk al begint te rekenen etc dan gaat de lol er toch ook af?
    Is hij misschien onzeker over jullie relatie of over zichzelf dat hij zo'n instelling heeft?
    Ik vind het eerlijk gezegd een erg overdreven reactie. Kom op zeg het is ronde 1 dan ga je toch niet zitten huilen?
    Je moet hem toch echt vertellen dat het gemiddeld wel een half jaar tot een jaar duurt en dat je er wat relaxter mee om wilt gaan.
    Want dit gaat voor problemen zorgen, hij zet er dan zo'n druk op dat het straks echt een verplichting word.
    En eerlijk gezegd vind ik het ook niet gezond... zeker niet voor een man. Moet hij zichzelf bewijzen ofzo? Wat is de reden dat hij ineens een kindje wil en het liefste zo snel?
    Geef het de tijd dan komt het vanzelf.

    liefs
     
  17. angelique83

    angelique83 Bekend lid

    28 jun 2007
    819
    0
    0
    Zoetermeer
    hey nikkie, ja met rekenen is de lol er gauw af...
    En op je vraag over onzekerheid terug te komen...Ja hij is heel onzeker, dit komt door zijn ouders, zij maken hem onzeker door dingen te zeggen en zich met dingen te bemoeien die hun eigenlijk helemaal niks aan gaan.. Zij waren er ook tegen dat we zouden gaan samenwonen, omdat ik niet goed genoeg voor hem zou zijn.. Ik sta volgens hun te zeker in het leven en weet te goed wat ik wil en zij hebben hem heel onzeker opgevoed, ik ben ook af en toe bang voor het feit dat als we een mening verschil of iets hebben dat ik zo over hem heen wals..
    Ik heb zelf een half jaar bij mijn schoonouders in huis gewoond en zij weten je zo naar beneden te halen dat je af en toe twijfel aan jezelf.
    Hij en zijn zus zijn roodharig wat ook een schande is volgens hun ouders hoorde van familieleden van hem dat zijn ouders zelfs over hem gezegd hebben dat de mensen maar niet in de kinderwagen moesten kijken want hij had rood haar (hij heeft niet eens echt roodhaar, hij heeft een rode gloed over zijn haar,zijn zus is wel een echte roodharige)
    Dus op dat gebied denk ik dat je wel gelijk kan hebben dat het er aan ligt dat hij onzeker is
     
  18. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Wat een verhaal zeg, over je schoonouders. Je vriend mag zijn handjes dichtknijpen met zo'n zekere vriendin als jij! Hopelijk kan jij hem een beetje helpen wat meer zelfvertrouwen op te bouwen...

    Vind dat verhaal over rood haar trouwens heel erg vreemd. De kleur haar die je krijgt wordt bepaald door de genen die je van je ouders krijgt, dus je schoonouders zijn zelf degenen die die haarkleur hebben doorgegeven! En wat is er nou voor schande aan?

    Zelf heb ik ook een rode gloed over mijn haar en mijn man was als kind een echte vuurtoren (nu blond geworden). Wij hopen juist dat onze kleine straks rood haar heeft, lijkt me hartstikke leuk!

    Ik hoop wel dat je vriend zich goed realiseert dat het niet aan hem ligt als het niet meteen lukt om zwanger te worden. Misschien is hij daarom wel al zo aan het rekenen, omdat hij bang is te falen hierin? Dat is natuurlijk helemaal niet nodig, het duurt bij de meesten wel een paar maanden voordat het raak is!
     
  19. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Haha zal ik de mijne dan ook langsturen? Zijn in ronde 34 beland!
     
  20. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Oke Angelique dan komt het vast daar van. Hij heeft misschien het idee dat hij "faalt" als het niet gelijk lukt... vandaar dat hij er zo mee bezig is. En misschien is hij bang om je kwijt te raken en heeft hij zo het idee dat hij zekerheid heeft. Praat daar gewoon goed over en laat hem dingen lezen waarin staat dat het heel normaal is dat het wat langer duurt.
    Wat betreft die schoonouders: belachelijk zeg. Zulke mensen moet je zoveel mogelijk links laten liggen.
    Wel een moeilijke situatie maar trek je er niks van aan. HEt gaat om jullie en zolang jullie maar gelukkig zijn dat is het belangrijkste. Sommige familie ligt je nu eenmaal niet.
    Belachelijke reactie over zijn haar idd, wat maakt het nou uit of iemand rood haar heeft. Te zielig voor woorden zulke mensen. Geen energie in steken. Je moet maar rekenen dat ze wel weer dingen gaan zeggen als je eenmaal zwanger bent; dat je hem erin laat lopen e.d. Dat krijg je met mensen die je niet goed genoeg vinden.
    NOu lekker laten lullen!
    Veel sterkte ermee en praat er goed over, ook over de andere dingen. Hij moet wel zeker weten dat hij het wil om de goeie redenen snap je?
     

Deel Deze Pagina