Goedenavond dames, Ik ben hier nieuw en wil dolgraag ervaringen uitwiselen met iemand of meerdere vrouwen die in dezelfde situatie zitten als mij. Wij zijn al ruim 2 jaar bezig met het proberen zwanger te worden. Na een aantal onderzoeken en vandaag een kijkoperatie verder is de conclusie dat ik 'alleen' vijandig slijm heb. Sperma is goed, andere testen goed en tijdens de kijkoperatie zag alles er keurig uit. Ik verwacht dat we iui gaan doen. Wie heeft deze behandeling ook gehad door 'alleen' vijandig slijm? Of kan er nog iets anders aan de hand zijn? Ik hoop reacties te krijgen Groetjes
Wat bedoelen ze precies met vijandig slijm? Wat houdt dat in zeg maar? Nog nooit van gehoord namelijk.
Dat houdt in dat de zuurtegraad niet goed is. Daardoor gaan de zaadjes dood en dus geen tot weinig kans op een bevruchting via de normale weg. Jullie zijn pas gestart met icsi? Is hiervoor gekozen doordat de datakwaliteit minder is?
Bij ons is dat nooit onderzocht, het ziekenhuis zegt dat het onderzoeken op vijandig slijm eigenlijk achterhaald is, ik weet niet goed meer waarom. Maar hoe dan ook ga je met IUI een traject in waarbij dat niet langer een probleem zou moeten zijn. Ik hoop voor jou dat het slijm dus inderdaad de oorzaak is geweest en je hierin de oplossing vindt. Anders val je in de categorie 'onverklaard verminderd vruchtbaar' en dat is een lastige, want dan kun je eigenlijk alleen nog maar dingen proberen en hopen dat het helpt. Dan nog is er wel veel mogelijk en zijn er hier op het forum vele succesverhalen. IUI is op zichzelf goed te doen, ik vond het alleen heel stressvol omdat je steeds op onverwachte momenten voor echo's naar het ziekenhuis moet en dat maar moet zien te combineren met je werk. Heb je werk waarbij dat een beetje te doen is? En het is natuurlijk erg spannend als je in de wachtweken zit tot je uiteindelijk mag gaan testen.
Aah oké ik snap 'm. Kan me niet herinneren dat ik daar ooit op onderzocht ben. Miss vonden ze het niet nodig? Wij doen icsi inderdaad. Mijn man is ernstig verminderd vruchtbaar. Weinig, traag en kwalitatief ook niet goed (vandaar al 8 miskramen).