mijn behandelend arts heeft me een punctie onder narcose beloofd. (punctie was door omstandigheden verschrikkelijk pijnlijk) maar nu vertelde de ivf vpk dat ze narcose eigenlijk niet meer doen, maar dat ze sedatie oftewel een roesje doen. de ivf vpk zei dat je dan ook helemaal onder zeil bent en niks meemaakt van de punctie zelf. maar als ik verhalen op internet lees ,dan lees ik dat andere die een bepaalde ingreep onder sedatie hebben gehad ,wel degelijk dingen mee krijgen en er soms zelfs nog wel een beetje bij zijn. heeft iemand een ervaring met een punctie met sedatie ? ben je dan helemaal in slaap net zoals met een narcose ? liefs ster
Ik heb in Gent een punctie gehad met sedatie. Je bent niet helemaal weg, maar mijn ervaring is dat je heel draaierig ervan wordt. Ogen dicht en goed ontspannen. Ik heb totaal geen pijn gehad. (Maar dat had ik ook niet met morfine)
Ik heb ook mijn puncties met een roesje gehad. Tis net of je een goede cocktail hebt gehad waar je flink dronken van bent geworden. Ik kon mijn ogen amper open houden en kreeg ook weinig van de punctie mee. Tis goed te doen dan hoor, succes
Het is echt lekker dat roesje. Alle spanning is weg en je bent ontspannen maar wel volledig bij. Hij werkt maar een paar minuten en dat is net lang genoeg, na een uurtje voel je weer oké. Neem een boterham met zoet mee, knap je sneller op, omdat die spanning energie vreet. Met een roesje valt het echt mee. Het infuus aanleggen is pijnlijker
Ik heb 'm in Gent ook met een roesje gehad. De plaatselijke verdoving voelde nog erg onaangenaam, maar van de punctie zelf kan ik me nog maar kleine fragmentjes van herinneren en ik had op dat moment ook totaal geen pijn Heb daarna wel ontzettend overgegeven, dus het heeft nog even geduurd voor ik wat kon eten, drinken en plassen en weer weg mocht.
ik heb 3 puncties gehad en 3x een roesje. De laatste was nog wel wat pijnlijk maar dat kan komen door de littekens . De andere 2x weinig van gemerkt. Lekker draaierig en keek gewoon scheel. Voor de plaatselijke verdoving is het handig even te hoesten dan voel je er niets van!
Yep - ik heb in DD een roesje gehad. Helemaal niets van meegekregen. Ik was weg, en het volgende moment werd ik overeind geholpen. Niets van meegekregen ... zalig!!
Roesje in Gent, na 3x NL met enkel een pilletje. Hemels!! Niets gevoeld vd punctie en er wel 'bij'. Vond ik juist fijn.
Na de eerste hel van een punctie, is mijn 2e punctie ook onder sedatie gegaan. Van de punctie heb ik niks mee gekregen. Ik ben wel na afloop goed ziek geweest van de sedatie.
Hey, ik kan het voorgaande alleen maar beamen, 2 x onder sedatie de PU gehad. De 1e x ben ik volgens mijn vriend even wakker geworden toen ze bezig waren, dan hebben ze moeten bijspuiten, hiervan heb ik een vage herinnering van pijn (echt wel vaag als in een droom) De 2e x gewoon wakker geworden, en niets gemerkt... Dus zelf als je tijdens wakker wordt, valt het heus mee hoor... Veel succes!
Het verschil tussen roesje/sedatie of narcose dat al je onder narcose bent ze je echt moeten beademen en bij een roesje adem je zelf. In het UMC utrecht hebben ze me ook een roesje aangeboden maar dan moest ik ander spul prikken met meer bijwerkingen en langer prikken Dan moeten ze het e het plannen op de dagbehandeling e ok. In Duitsland blijken ze het altijd onder een roesje re doe. Dit heb ik niet gedaan dus gisteren met zetpillen en inwendige verdoving en een infuus Door een dramatische punctie gegaan daar mn eierstokken lang zijn en na 3 de ivf er meer litteken weefsel is. Resultaat 10 eitjes maandag horen we hoeveel embryo's.
Weet iemand of je in het erasmus rotterdam mag kiezen voor sedatie? Zo ja moet je dan ook langer prikken?