Hysteroscopie in het UMC of elders?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Reen, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reen

Reen Lid

21 feb 2012
    59
    1
    0
    NULL
    NULL
    Na een miskraam (missed abortion met 13 weken) ben ik op 12 januari gecuretteerd. Helaas kreeg ik hierna een flinke infectie en ben ik op 17 januari wederom gecuretteerd. Desondanks blijf ik bloedverlies houden met stolseltjes. In het ziekenhuis waar ik tot nu toe werd behandelend vinden ze het heel normaal, er zijn wel vaker vrouwen die na 6-7 weken nog steeds bloeden en buikpijn hebben. Zelf was ik er niet gerust op. Ook omdat ik in dit ziekenhuis zo ontzettend slecht ben behandeld, niet alleen op medisch vlak! Na veel aandringen mocht ik afgelopen vrijdag dan toch komen voor een echo. Eenmaal binnen bij de gynaecoloog liet hij meteen weten dat er eigenlijk maar een mogelijkheid is; een hysteroscopie onder locale verdoving om dat laatste beetje weefsel weg te nemen. De echo heb ik niet eens gekregen!

Ik voel er weinig voor om dit ziekenhuis nu voor de derde keer de kans te geven om mijn baarmoeder schoon te krijgen, dus ben ik gister voor een second opinion naar het UMC gegaan. Wat een fijn ziekenhuis is dat! Ik werd voor het eerst sinds begin januari serieus genomen met mijn klachten! En iedereen is aardig voor je en neemt de tijd om uit te leggen wat er aan de hand is en wat er aan gedaan kan worden. Op de eho kon je heel goed zien dat mijn baarmoeder echt vol met rotzooi zit. Zij raadden ook een hysteroscopie aan maar dan onder narcose, want ze zullen best even bezig zijn. Sterker nog... het lukt mogelijk niet eens in 1 keer.

Nu komt mijn dilemma: in het Meander kan ik deze week al geholpen worden en in het UMC pas in april. In het Meander zullen ze zich ongetwijfeld verkeken hebben op de omvang van de ingreep met alle gevolgen van dien. Maar op het UMC wachten houdt in dat ik pas na 12 weken bloedverlies aan de beurt ben.

Ik kan ook nog een derde ziekenhuis gaan bellen... wie heeft goede ervaringen met de ingreep in regio Utrecht?

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hallo,

Ik ben behandeld in het Antonius te Nieuwegein.
    Niet voor een Hysteroscopie maar 2 maal een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (+ dochtertje is er geboren). Schijnt dat hun afdeling gynaecologie ook erg goed is.
    Ik ben er in elk geval erg tevreden over.

Misschien kun je dit ziekenhuis nog proberen?
    Als zij ook aangeven dat het een vrij grote ingreep gaat worden weet je in elk geval dat je niet naar het Meander moet gaan!

Sterkte! Kweenie

3. Reen

Reen Lid

21 feb 2012
    59
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hi Kweenie,

Heb het Antonius meteen gebeld. Daar kan ik helaas pas 22 maart terecht voor het eerste consult en dan komt nog het wachten op de ingreep zelf. Het Meander heb ik in ieder geval afgebeld... liever doorbloeden dan weer daarheen. Ik wacht nu al vanaf 9 januari tot ik de draad weer op kan pakken, dus dit kan er ook nog wel bij.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bel anders je verzekering eens en vraag hen of zij zicht hebben op waar je sneller terecht zou kunnen. Zij kunnen vaak voor je bemiddelen....
    Sterkte met alles! Vervelend dat het zo'n enorme nasleep heeft allemaal :(

Ik heb zelf een hystero in het Spaarne gehad (hoofddorp), maar daar ga je qua wachttijd niet sneller aan de beurt zijn dan het UMC....

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Balen zeg. Eigenlijk ook wel raar dat ze je zolang laten doorlopen. Kun je middels een verwijsbrief vd huisarts niet eerder terecht. Of wordt.dit.niet gezien als spoed?

Deel Deze Pagina