Hallo, Het is morgen alweer 1 maand geleden dat ik en missed abortion had. Met cytotec heb ik de miskraam opgewekt. Ik verloor weken erna nog elke dag bruine afscheiding. Vandaag heb ik weer een controle echo gehad en er zat nog steeds wat Dus nu krijg ik maandag een Hysteroscopie. Zijn er hier meer vrouwen die hier ervaring mee hebben? Ik neem wel een Aleve voor als het pijn gaan doen. Ik heb al eerder een HSG gehad en dat deed geen pijn, dus ik ga er een beetje vanuit dat dit ook geen pijn gaat doen. Maar ben wel benieuwd hoe dit bij anderen is gegaan.
Wat ik heb begrepen is dit vele malen minder vervelend dan een HSG. Ik vond de HSG een hel, maar als jij dat vond meevallen zou ik me hier zeker geen zorgen om maken. Ik krijg er binnenkort ook eentje. Ik zou je alleen aanraden Naproxen te nemen want dit werkt heel goed in op de baarmoeder.
Ah dat is mooi Kan je dat spul gewoon bij een drogist krijgen? Ik las dat er ook kans is dat het innestelen van het eitje ook beter kan gaan hierna?
Jep ook ondergaan en ik vond het een hel. De hsg was pijnloos maar de scopie echt niet... Ze gaan met een vrij grote staaf door je bm mond heen en dat vond ik echt heel pijnlijk. Heb eigenlijk nooit eerder gehoord dat de scopie minder pijnlijk zou zijn? Duurt ook nog eens veel langer. Ik vraag om een roesje als ik het ooit nog moet ondergaan...
Oh dat had ik liever niet gehoord.. Heb tot nu toe van iedereen gehoord dat een hysteroscopie weinig voorstelt.
Tja sorry. Maar om te zeggen dat je er niks van voelt terwijl dat niet zo is vind ik ook niet oke. De eerste was wel minder pijnlijk dan de tweede maar dat kwam waarschijnlijk omdat de eerste vlak na de bevalling was en de bm mond nog opgerekt was daarvan. Bij mij in het ziekenhuis hebben ze altijd iets van morfine of zo bij de hand en iets om een roesje te geven. Dus als het niet gaat gewoon eerlijk zeggen. Ik heb dit niet gedaan en er best een trauma aan over gehouden. Alles was bij mij ook vlak na het verlies van ons ukje dus dat zal ook meegespeeld hebben. Sterkte! Mochten jullie iets willen weten kan je altijd pb'en.
Maar het verschilt dus heel erg, want jij bent de eerste van wie ik dit hoor. Ik ben bij mijn HSG bijna flauw gevallen van de pijn.
Ik voelde wel wat krampjes, maar vond het niet echt heel pijnlijk. Was heel goed te doen. Ik heb 't in Gent laten doen en daar gebruiken ze hiervoor geen eendenbek, zelf ben ik geen fan van de eendenbek. Heb van te voren 2x ibuprofen op. Sterkte!
Ik heb er veel last van gehad. Moest 1 dag in het ziekenhuis blijven en daarna had ik behoorlijk veel moeite met opstaan als ik gelegen had. Alles was stijf en mijn buik was op meerdere plekken blauw/paars. Was onder gehele narcose. Het is bij mij gedaan na de curretage omdat ze twijfelde over mijn baarmoeder. Heb daarna ook nog veel pijnstillers gehad. Het kan natuurlijk per persoon verschillen, maar ik vond het echt vreselijk, de nasleep. Ik had ook op meerdere plekken een sneetje in de buik.
Ik herinner me ook gelezen te hebben dat er 2 varianten zijn. Eentje enkel kijken en de ander wat intensiever om bijv resten mk te verwijderen. Misschien zit het daar ook in?
Ah heb het gevonden. Therapeutisch of diagnostisch: Hysteroscopie wordt vaak onder narcose uitgevoerd, met name bij therapeutische interventies, maar kan bij diagnostiek en een klein diameter optiek ook zonder narcose poliklinisch gedaan worden. In het laatste geval zal vaak een pijnstiller worden voorgeschreven die voor en na de ingreep moet worden ingenomen, bijvoorbeeld Naproxen.
Dat zou het verschil kunnen zijn. Bij mij was het 2x therapeutisch om vastzittende placenta resten weg te halen. Ik weet wel dat ik kies voor narcose de volgende keer!
Vanwege mijn eerdere trauma heb ik na deze verhalen ook besloten dat ik het niet aandurf zonder ruggenprik of narcose.
Heb er zelf meerdere gehad. Eerste was ik wakker, die was voor controle. Ging redelijk. Maar voelde wat aan als onaangename krampjes. Tegen t einde kon ik t niet veel volhouden. Ik bleek toen bv ook veel verklevingen (asherman) te hebben. Het verwijderen van de verklevingen is onder narcose gedaan, ook via een hysteroscopie. Maar dat voel je de dagen er na ook. Bij gewoon kijken, ja wat kramp, maar gelukkig alleen did dag wat last gehad, alsof je ongesteld bent zeg maar. Zo vond ik t voelen. Heel veel succes!
Ik krijg een diagnostische gelukkig! Ben erg benieuwd of ik pijn ga hebben. Wel een fijn idee dat alles even goed schoon wordt gemaakt. Misschien ben ik hierna wel snel zwanger, ik was 2 maanden na de HSG ook zwanger.
Ik heb ook een hysteroscopie gehad en heb er weinig last van gehad. Ik vond de HSG vele malen pijnlijker.
Nou het onderzoek is vanmorgen niet goed verlopen. De pijn viel wel mee, wel te doen. Maar ze zijn wel een half uur ofzo bezig geweest om te zoeken. Het was nogal een rommeltje zag ik, veel bloed en weefsels enzo. Ze konden het allemaal niet goed zien. Nu moet ik alsnog een therapeutische hysteroscopie gatver ik moest echt huilen toen ze dat zei. Ik wilde er zoooo graag vanaf zijn vandaag. Het kon ook pas op 3 maart! Duurt super lang. Ik wil gewoon weer ongesteld worden en met iui beginne! Mijn vriend heeft niet veel zin meer in het hele gedoe ik ben zo verdrietig.