Narcose kun je eerder naar huis maar ik word er niet slimmer van heb ik gemerkt. Ruggenprik zou ik doen dan kun je alles zien.
Ik heb alle hystero's zonder gedaan, ook de therapeutische (2 keer miskraamweefsel verwijderd, waarvan 1 keer flink wat, en 1 keer verklevingen verwijderd (Asherman). Het is net in welk ziekenhuis je bent of ze dat verdoven of niet. Als die van gisteren goed ging, dan hoef je echt geen ruggenprik (laat staan narcose) om wat plukjes weefsel eruit te laten halen. Daar voel je niks meer van dan wat je van de hysteroscoop zelf voelt: menstruatiekramp. Wat je wellicht ook kan afspreken, als je het aandurft: pas een ruggenprik doen als het nodig blijkt.
Hoe lang bloed je nog ongeveer daarna? Het is nu een maand geleden dat ik de miskraam heb, ben ook benieuwd wanneer ik eens ongesteld word.
Is het een narcose of een roesje? Ik heb destijds voor een roesje gekozen omdat ik dit niet mee wilde maken. Later nog een keer verklevingen laten verwijderen en toen een ruggenprik gehad. Als je het zien wilt zou ik een ruggenprik kiezen maar als het slechts een roesje is en geen narcose dan zou ik voor het roesje gaan. Daar heb je meestal helemaal geen last van, je bent ook zo weer bij.
Denk je niet dat dat planningstechnisch moeilijk gaat? Er is niet altijd direct iemand beschikbaar om een prik te zetten.
Nee, dat is geen probleem als de anesthesist is ingeboekt, zoals in dit geval. Dit is hoe ik het altijd heb afgesproken, en dat ging prima. Anders zou ik het niet opperen. Maar TS, bespreek het gewoon. Er is vaak meer mogelijk dan je denkt.
Ik ga toch liever voor de ruggenprik eigenlijk. Ondanks dat ik aleve had genomen voelde ik af en toe wel wat pijn. Morgen moet ik naar het ziekenhuis. Afspraken met de verpleegkundige, anesthesioloog en de apothekersassistente (denk trouwens niet dat ik hierheen moet want ik gebruik geen medicijnen)
Hee meid, ik zit in hetzelfde schuitje. Missed Abortion ontdekt half december, eind december spontane miskraam, en nu zit er nog stééds oud bloed en blijf ik maar vloeien... Ook is er bij mij een baarmoederafwijking gezien (tweehoornige baarmoeder) en wil hij die goed gaan bekijken tijdens de hysteroscopie. Ik ben ook erg verdrietig en bang voor de toekomst, zeker nu ik ook weet dat ik een afwijking heb waarbij er meer kans is dat t mis gaat
Oh ps: Ik krijg een ruggenprik en de hs is in eerste instantie diagnostisch om de vorm te bekijken, wel haalt hij het weefsel tegelijkertijd weg.
Tosti laat jij je bloed ook nog testen op diverse stollingswaarden? Ben benieuwd of het morgen goed gaat, maar dat zal vast wel aan de positiviteit van het ziekenhuis te lezen
Ja dat heb ik dus ook, er blijft steeds maar van dat oude bloed komen, niet fris. Nog nooit van gehoord van een tweehoornige baarmoeder, apart! Hoop voor je dat het goed komt.
Zou ik eigenlijk wel moeten, maar heb niet zoveel zin om nog 2 maanden te wachten. Kan pas 3 maanden na de miskraam toch? We willen eigenlijk zo snel mogelijk weer verder. Ja hoop echt dat het morgen klaar is! gedoe allemaal.
Het kan meteen, als je gyn wil meewerken. Als alle uitslagen goed zijn, zijn ze na 3 maanden namelijk nog steeds goed. Maar alleen als er een negatieve uitslag uit zou komen, zou het na een paar maanden nog eens over moeten. Ik heb de onderzoeken meteen na een miskraam gehad.
Kan ook na 10 weken. Dit doen wij namelijk. Maar ga nu eerst wachten op een menstruatie, ook omdat mijn lichaam moet herstellen. Misschien dat we hebben dan wel eerder aanvragen. Officieel moeten we nog 5,5 week wachten, maar we hebben drukken weken dus het vliegt best snel om...
Dan kan ik dus ook voor de volgende ovulatie al bloed gaan geven, haha... Ik wacht zowiezo nu op mijn menstruatie en zie dan wel verder..
Zo dat is ook weer klaar! heb een ruggenprik gehad, wat voelt dat vreemd zeg als je je benen niet voelt/kunt bewegen!! Maar ik moest wel extra pijnstilling omdat ik nog pijn voelde. Hij heeft zoveel mogelijk weggehaald /gebrand. Maar hij zei omdat hij niet super goed zicht had er heel misschien nog wat kan zitten maar dat hoopte hij niet. Ik hoop het ook niet want ik ben er nu echt wel klaar mee!! Heb gelukkig geen pijn in mijn buik. Hoop zo dat ik weer snel ongesteld word!
Fijn dat het redelijk ging! Had je daar nog resten van een miskraam zitten of had je er iets anders zitten?