hysteroscopie na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Preitjuh90, 16 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Preitjuh90

    Preitjuh90 Fanatiek lid

    21 feb 2020
    1.713
    1.040
    113
    Vrouw
    Hallo,

    24 Jan miskraam in gang gezet door medicatie. Vruchtzakje duidelijk gezien dus ging uit van een complete miskraam. 2 weken erna bleek er toch nog iets bloed/stolsel te zitten in mn baarmoeder. Afwachten na menstruatie of het vanzelf weg ging.. vorige week menstruatie gehad en gister echo, helaas het zit er nog.
    Nu staat er een hysteroscopie gepland (half april pas pfffff ellende) en vroeg me af of er dames zijn die dat ook gehad hebben?!
    Ik begreep dat dir zonder verdoving op de POK gaat gebeuren, vind het best een eng/spannend idee..
    Hopelijk hier positieve verhalen:rolleyes:
     
  2. Peer14

    Peer14 Actief lid

    11 mrt 2024
    274
    204
    43
    Vrouw
    Hi,

    Allereerst wat naar van je miskraam.

    Zelf heb ik een hysteroscopie gehad om een miskraamrest te laten verwijderen. Ik vond de pijn meevallen ondanks alle verhalen online. Ze leggen het goed uit en helpen je te ontspannen, ik mocht ook meekijken op een scherm wat rust gaf want zo zag ik ook hoe ‘ver’ ze waren. Door het water waar ze mee spoelen voel je vooral veel druk en tijdens het weghalen van de rest voelde ik een vervelend gevoel vergelijkbaar met te lang krabben op dezelfde plek. Toen het echt oncomfortabel werd was het alweer voorbij. De rest van de dag wat lichte krampen gehad maar ik vond het echt reuze meevallen!
    Heel veel succes en sterkte ook met het lange wachten.
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  3. Preitjuh90

    Preitjuh90 Fanatiek lid

    21 feb 2020
    1.713
    1.040
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Zo legde de gyn het ook uit.. zodra het onprettig wordt is het al klaar, omdat het zo snel en doelgericht gaat. Ben ook wel benieuwd om mee te kijken, hoe het er allemaal uit ziet enzo.
    Was het verloop van je cyclus daarna weer gewoon? Heeft de behanding de cyclus niet "verstoord"?
     
    Peer14 vindt dit leuk.
  4. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.810
    1.384
    113
    Vrouw
    Hier in november positieve test en in april na heel veel gedoe een scopie. Dit was met een roesje. Mijn cyclus was daarna meteen weer normaal, was ook meteen weer zwanger (helaas ook een miskraam, later een goede zwangerschap gehad).

    Geen ervaring dus qua pijn. De last die ik erna had was vergelijkbaar met menstruatieachtige buikpijn. Ik was vooral opgelucht dat het eindelijk klaar was en we verder konden. Ik durfde het huis bijna niet meer uit omdat ik steeds vanuit het niets een soort weeen kreeg en dan hele grote stolsels verloor. De boosdoener was uiteindelijk een placentarest van 1x2cm die niet los kwam.
     
  5. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.810
    1.384
    113
    Vrouw
    En sterkte natuurlijk!
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  6. Peer14

    Peer14 Actief lid

    11 mrt 2024
    274
    204
    43
    Vrouw
    Mijn cyclus was ervoor helemaal van de leg door medicatie en een curettage, na de hysteroscopie duurde het 24 dagen tot ik ovuleerde en werd ik na 37 dagen ongesteld. Normaal heb ik een cyclus van 28-30 dagen. De maand erop was mijn cyclus 31 dagen dus het herstelde relatief snel weer! Had nog wel tot een maand na de scopie licht positieve zwangerschapstesten.

    Ik duim voor je dat het meevalt en dat het maar snel blijvend raak mag zijn!
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  7. Preitjuh90

    Preitjuh90 Fanatiek lid

    21 feb 2020
    1.713
    1.040
    113
    Vrouw
    Joh war een toestand zeg!! En daarna nog een miskraam..vreselijk!
     
  8. Preitjuh90

    Preitjuh90 Fanatiek lid

    21 feb 2020
    1.713
    1.040
    113
    Vrouw
    Okee, gezien we via icsi zwanger zijn geworden zullen we de ovu na de behandeling geen terugplaatsing krijgen dan denk ik.. eens overleggen met de kliniek wat zij adviseren hierin.
     
  9. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    9.008
    7.439
    113
    Vrouw
    Ik heb vorig jaar een hysteroscopie gehad om te kijken hoe binnenkant baarmoeder eruit ziet en de eileiders. Bij mij was het helaas echt een hel. Deed enorm veel pijn. Nu is het wel zo dat mijn baarmoeder gekanteld ligt en ze er steeds niet inkwam. Ze zei op een gegeven moment ik weet nou niet of ik steeds je vaginawand raak of dat er enorm veel verklevingen zitten. Uiteindelijk heeft ze mijn baarmoedermond verdooft (enorm pijnlijk ook). Als het dan nog steeds niet zou lukken zou ik terug moeten komen en het onder een roesje laten doen. Uiteindelijk is het gelukt maar het was echt enorm pijnlijk. Maar dat kan dus komen omdat mijn baarmoeder gekanteld ligt.

    Hopelijk verloopt het bij jou gewoon snel en soepel!
     

Deel Deze Pagina