Hysteroscopie of meteen een curretage vragen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kramertje, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.356
    1.831
    113
    Vrouw
    Ja zo ook vitamine b12 en D tekort, TSH, ANA en homocysteine :rolleyes:

2. Dikkiedik123

Dikkiedik123 Actief lid

4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Ja bah dit had ik dus ook, wat heb ik vol ongeloof naar die knal positieve test gekeken. Een bloedtest is wel het meest betrouwbaar, zou je niet kunnen vragen of dat alvast mag en dan einde van de week nog een keer? Dan weet je in ieder geval of je HCG daalt en in welk tempo. Heb je weer ook wat munitie om je afspraak 4 december in te gaan.

vlinderCN vindt dit leuk.
  3. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Nouja zeg ik snap echt niet waar de menselijkheid blijft bij sommige artsen, zeker bij dit soort kwesties (is toch even anders dan n gebroken pols bijv, doet ook pijn haha maar je snapt wel wat ik bedoel). Als ik zo lees heb ik met gyns echt geluk gehad, want sommige grrrr
    4 dec is echt ontzettend ver weg nog. Kunnen ze bij he vk niet even kijken of er nog wat zit?

4. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Oh meid je moet echt op je strepen staan ! Ten eerste het verdriet om de miskraam is al een grote roller coaster .. daarbij heb je nog het zwangerschaps hormoon in je lijf en je gaat op vakantie .. hoe kun je daar nou optimaal van genieten wetend dat er nog rommel in de baarmoeder zit , plus je hebt ook nog kans dat het gaat infecteren waar door je ziek kan worden en koorts kan krijgen .

De artsen willen alleen maar afwachten en voor hun is het gewoon een lopende band baan zonder enige empathie ( mijn ervaring met de gynaecoloog )

Mijn miskraam kwam niet los en heb toen een curettage gehad , na de curretage al vrij snel koorts ..
    moest het aan kijken een paar dagen en daarna controle .
    Echo gehad , nog restweefsel .. het liefst hadden ze dat ik afwachtte tot de volgende menstruatie op gang kwam , en dat met koorts al !!
    Aangegeven dat ik dat absoluut niet ging doen , ook omdat ik koorts had me slecht en ziek voelde maar ook emotioneel , ik was die rollercoaster van wachten wel beu.

Met moeite medicatie gekregen die ik in moest brengen waarna het allemaal los zou komen , nou 3 dagen gewacht maar de tabletten vielen eruit en er kwam niks los , ook ik had een vakantie gepland staan die ik ook echt nodig had om bij te komen van alle ellende dus ik vertikte het ook om zo op vakantie te gaan .

Het ziekenhuis wou het liefst dus na de pillen die niet werkte weer 2 weken afwachten ! Ik heb gevraagd of ze wel goed wijs waren en of ze ook enig idee hadden wat dit fysiek allemaal met zich mee brengt , en dan los van het feit hoe ziek ik me constant voelde .

Uiteindelijk ingepland voor een kijk operatie , deze is prima verlopen en ik kon daarna gerust op vakantie .

Ik hoop dat je op je strepen gaat staan je niet laat af wimpelen .. je betaalt elke maand al genoeg ! En zo wil je toch helemaal niet je vakantie in gaan ?

5. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.273
    5.871
    113
    Vrouw
    Oeps... was even mijn topic vergeten.... sorry dames!

Uiteindelijk vandaag gewoon voor de echo gegaan en nog steeds aardig wat vocht en restweefsel in mijn baarmoeder. Vrijdag gaan we op vakantie. Mag als ik geen bloedverlies heb gewoon zwemmen. Met licht bloedverlies ook dmv een tampon als ik deze erna meteen weer uithaal en met meer bloedverlies niet zwemmen.

Maandag 23 december een controle echo en als er dan nog steeds bloed en weefsel zit krijg ik dinsdag 24 december een hysteroscopie om het restweefsel weg te halen.

6. Dikkiedik123

Dikkiedik123 Actief lid

4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Balen van het restweefsel! Ik ben ook met restweefsel op vakantie gegaan en heb hetzelfde gedaan als dat jou nu geadviseerd is. Is goed gegaan. Hopelijk kunnen jullie na alles wat er gebeurd is genieten van de afleiding van de mooie reis om daarna weer een nieuwe start te maken.

7. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.273
    5.871
    113
    Vrouw
    Ja zeker, wellicht dat ik de aankomende 3 weken nog e.e.a. verlies en de hysteroscopie niet nodig is, maar we gaan het zien. Fijn te lezen dat jij ook zo bent omgegaan met zwemmen en bloedverlies op vakantie. Gynaecoloog gaf het zo aan, dus daar vertrouw ik dan maar op. Dank je wel, hopelijk een mooi 2020 voor ons.

8. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    "Fijn" dat je ondanks alles op vakantie lekker kunt zwemmen. :)
    Beetje mosterd na de maaltijd, maar hier ook ervaring met een hysteroscopie waarna geen curettage nodig was. :)

9. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    B12 en D wil de gyn hier niet eens checken na 4 miskramen... Want dat heeft er volgens hem helemaal niets mee te maken. Ik weet dat ik een B12-tekort heb, ik hoop dat ze daar straks in Gent serieuzer mee omgaan.

Deel Deze Pagina