eerst ff uitleggen: sinds deze zomer erg hevige menstruaties met grote stolsels( stuk van 2 euro ongeveer). Ook pijn bij het v.rijen overigens. Dus ikke naar de gyn(i hate it). Hij zegt adenomiose (oid, endometriose maar dan binnenin de baarmoeder). Behandeling: mirena, anticonceptie of hysterectomie. Nu wil ik geen anticonceptie (hele slechte ervaringen mee, ook met spiraaltje) en een hysterectomie zie ik nog veel minder zitten. Nu wil hij een hysteroscopie doen, maar enkel om te kijken (hij gaat geen curretage van het weefsel oid doen). Mijn vraag eigenlijk: wat is dan het nut? Ook omdat er overal gezegd wordt dat je met een scan veel meer ziet (als je uberhaupt iets ziet omdat het moeilijk te diagnosticeren is). Iemand tips of iemand die hetzelfde heeft gehad. Manlief wilt dat ik die hysteroscopie doe maar ik weet het niet (met de klachten blijven lopen gaat ook niet, doet een beetje veel pijn soms)
Ik zou niet weten wat er gebeurd bij een hysteroscopie, maar als de arts het je aanraadt zou ik daar naar luisteren.
hoi, is een kijkoperatie in de baarmoeder om deze van binnen te bekijken om te zien of de wand verdikt is ed (ook omdat hij een streng voelde achterin). Maar snap eigenlijk de bedoeling niet goed hiervan. Hij zegt zelf dat het via deze operatie bijna onmogelijk is om het te zien en ook gaat hij geen handelingen verrichten maar enkel kijken. En de 2 oplossingen die hij geeft, zijn ook niet mogelijk voor mij. Dus vindt het maar vaag. Soit, zal dus aan mij liggen, mijn man vond het zelfs raar dat ik erover moest nadenken. Die vroeg al direct wanneer ze gepland stond.
Hmmmm, maar als het bijna onmogelijk is dat hij wat ziet, vind ik het raar dat hij dan die kijkoperatie wil gaan doen. Heeft hij geen andere optie?
Ik heb 2 keer een hysteroscopie gehad ivm het syndroom van Asherman. Op zich doet het geen zeer, het is alleen even vervelend op het moment dat het je baarmoeder in gaat. Met een scan/echo kennen ze niet alles zien en met een hysteroscopie zien ze veel meer. Bij mij waren de verklevingen op de echo niet te zien en met de scopie wel. Het valt mee hoor en het is over het algemeen zo gebeurd. Sterkte.
o, thx. @mamabri:idd erg raar dat hij dit voorstelt . daarom dat ik zo mijn twijfels heb. @mamavanel: oef, beetje opgelucht (dat het geen zeer doet). Hij sprak wel van een narcose en opname in t dagziekenhuis. Omdat ik ook gelezen heb dat ze dat soms zelf zonder verdoving doen. Nu eigenlijk ben ik bang voor 2 dingen: de narcose (reageer hier heel slecht op, de laatste keer stonden er 2 dokters rond mijn bed om te proberen mijn hartslag van 175 naar beneden te krijgen terwijl ik niet meer kon bewegen) en ook voor ontstekingen (van zodra er ergens in mij een gat gaemaakt wordt springen alle bacterieen erop; dus ook steeds bij-infecties bij operaties). Mmmh, zal dan toch maar eens een afspraak moeten maken vrees ik
ik heb in verband met hevige bloedingen continue (lees binnen een kwartier letterlijk een luier vol incl stolsels) ook hysteroscopie gehad onder plaatselijke verdoving..... is zo gepiept zo goed als niets van gemerkt + je hebt dan meer duidelijke antwoorden ik heb cyclokapron geslikt om t te proberen te stoppen tijdens de hysteroscopie kweken afgenomen en gedeeltelijk gecurreteerd (konden niet verder omdat maar plaatselijk verdoofd was) daarna kuur orgametril geprobeerd ook niet geholpen, terug naar de ok complete curretage onder gehele narcose en nog meer kweken afgenomen na aanleiding van kweken weten we dat pco de boosdoener echt is hielp ook niet uiteindelijk kon alles geprobeerd en als noodpoging mirena proberen, dit verlichte veel maar bleef vloeien waardoor we 2 jr later mei dit jaar de keus kregen hysterectomie of nog 3 pogingen om te kijken of we nog eens zwanger mochten worden