dag allen, komende week krijg ik een hysteroscopie bij de gynaecoloog, zonder verdoving. wel heb ik naproxen, pijnstiller, voorgeschreven gekregen.. De reden is dat er nog bloedstolsels en mogelijk stukje weefsel achtergeblevne is na curretage 4 wk geleden blijkens de echo. Wie heeft ervaring met dit onderzoek. zie er erg tegenop. spiraal inzetten vond ik nl zooo pijnlijk... alle ervaringen zijn welkom!
hoi, ik heb geen ervaring met een hysteroscopie, maar wel een baarmoederonderzoek gehad. Hierbij werd ook een slangetje ingebracht en daarna gel in mijn baarmoeder gespoten. Het was echt heel pijnlijk en ook zeker achteraf. Ik kreeg echt weeën. Nu moet ik vertellen dat ik zo eigenwijs was om de Naproxen niet van te voren in te nemen. Ik dacht dat neem ik pas als ik het echt nodig heb... Ik weet niet wat voor instructies je hebt meegekregen, maar ik zou de Naproxen de avond ervoor en die ochtend al innemen. En dan natuurlijk achteraf. Misschien doet het dan geen pijn? Spreek je angsten wel uit hoor, dan kunnen ze je misschien nog gerust stellen.
en als je dingen hebt gehoord loe via een ander medium of andere site, let me know! ik zie er zo tegenop, ben zo bsng voor de pijn..
Ik heb twee keer een hysteroscopie gehad zonder verdoving en ikzelf vond het héél erg meevallen. Natuurlijk heeft iedereen een andere pijngrens maar ik vond het voelen als een paar zware menstruatiekrampen en meer ook niet. Probeer zo veel mogelijk te ontspannen en rustig door te ademen. Het was overigens ook best wel interessant om op het scherm mee te kijken, zo vaak zie je niet de binnenkant van je baarmoeder tenslotte! Beide keren stond ik binnen 30 minuten weer buiten en mocht ik meteen weer naar huis. Nog een paar dagen licht bloedverlies gehad maar meer ook niet. Sterkte meiden, ik hoop dat het bij jullie ook voorspoedig gaat!
Ik heb hetzelfde onderzoek gehad als UK, maar dan met water in plaats van gel (waterecho) en ik heb dus nauwelijks ergens last van gehad. Achteraf voelde ik zelfs helemaal niks meer, dus het kan onwijs verschillen. Ook van de hysto had ik nauwelijks last, maar dat schreef ik al in je andere topic. Alleen wat menstruatie-krampen, maar dat heb ik normaal elke maand ook . Volgens mij is het ontzettend verschillend, maar mij werd wel verteld dat er als er geen verklevingen waren dat het in principe een niet erg pijnlijk onderzoek moet zijn.
Ik heb 4 hysteroscopieën gehad, waarvan 3 zonder verdoving. Op zich is het goed te doen, als ze alleen kijken, maar bij mij moesten er ook verklevingen weggeknipt worden, en helaas reageerde mijn lichaam daar heel sterk op. Maar het deed nauwelijks pijn eigenlijk. Maar het is voor iedereen anders, dus kan je niet van te voren zeggen hoe jij erop zult reageren. Gewoon 'ondergaan' en als ze merken dat je het niet aan kunt stoppen ze direct hoor! Sterkte en hopelijk voor je dat er niks aan de hand is en je een goede uitslag zult krijgen!
maar het schijnt dat als ze dat buisje binnen brengen door je baarmoedermond dat dat heel pijnlijk is... met name bij vrouwen die nog nooit bevallen zijn.
Ook dat is voor iedere vrouw toch verschillend, je kunt niet van te voren zeggen hoe je erop reageert, bij mij was het inbrengen eventjes pijnlijk, maar dat is vrij kort. Toch zag ik nooit zo tegen de hysto's op, ik zag alleen maar tegen de uitslag op
Dat gold voor mij niet. Ik ben nog nooit bevallen en mijn hysto was ook voor al mijn miskramen, dus de boel was zeg maar nog niet opgerekt. Het inbrengen was even vervelend, maar dat is erg kort.