Waarschijnlijk een stomme vraag hoor maar omdat ik dit jaar 30 word heb ik een uitnodiging gehad om een uitstrijkje te laten maken. Nu ben ik aan het spuiten en vraag me af of dit invloed kan hebben op de uitslag? En een uitstrijkje kan toch wel gemaakt worden omdat ik spuit?
Volgens mij kun je gewoon een uitstrijkje laten maken. Ik zou het er wel bij vermelden dat je hormonen spuit. Ze vragen vaak wel of je hormoonmedicijnen gebruikt. Dat vult de assistente op je formulieren in. Maar volgens mij heeft het geen invloed op de uitslag. Als je zwanger bent, mag je geen uitstrijkje laten maken. Ik zou het voor de zekerheid daarom niet doen als je vlak daarvoor Pregnyl gespoten hebt. Aangezien dat puur zwangerschapshormoon is.
Even inbreken met 'n vraag waar jippie misschien ook antwoord op heeft, Is het wel verstandig om na je ovulatie Een uitstrijkje te maken dus zeg maar 5 dagen voor nod en je zou wel zwanger zijn?
Een uitstrijkje wordt gemaakt van het slijm wat voor je baarmoedermond zit. Ze gaan niet in je baarmoeder. Dus voor een zwangerschap kan het geen kwaad. Qua hormonen is het misschien beter om voor je eisprong te gaan en niet vlak voor je NOD.
Oké dan wacht ik even m'n fm maandag af en maak daarna een afspraak. Hopelijk kan ik volgende week al terecht, ben ik daar maar van af.
Als je toch regelmatig in de stijgbeugels ligt bij je gyn, kun je ook gewoon vragen of hij/zij even snel een uitstrijkje wil maken tijdens een fm ofzo. Mijn gyn bood dit zelfs zelf aan toen ik vertelde dat ik er één moest laten maken, onder het mom van die hele mmm is wel genoeg gedoe aan je lijf. Uitstrijkje is letterlijk met 1 minuut gemaakt.
Dat is wel een goede tip! Scheelt een rit naar de huisarts/doktersassistente. Dan hoef je niet nog een keer extra daar zo te liggen, en bij je eigen gyn of fertiliteitsarts voel je je vaak ook meer op je gemak.
Niet elke arts wil dat doen; ziekenhuizen hebben er ook vaak een verschillende beleid over. Maar het uitstrijkje zelf heeft geen invloed op het spuiten/de groei vd follikels/het bms.
Ik moet maandag toch dus zal het wel eens vragen. Heb wel ergens gelezen dat als je een uitstrijkje laat maken in het ziekenhuis en het niet medisch is, je er wel voor moet betalen. (Maar dat zal ik ongetwijfeld bij de huisarts ook moeten). Ik weet alleen niet of ik dat maandag wel wil want de arts die ik dan heb is een beetje een Pipo.
Wat nana zegt is een goeie! Ik kreeg ook een uitnodiging toen ik net met de 3e icsi begonnen was. Heb het toen gewoon bij de huisarts laten doen, toen ik net met de gonal-F begonnen was. Tijdens de eerste FM zei de gyn "o, had het gewoon hier laten doen, dan was je in 1x klaar geweest" Maarja, dat moet je ook maar net weten. En als die arts niet zo leuk is is het misschien ook weer vervelend...
Nou het is meer dat ik deze arts niet zo kundig vindt. Hij heeft nu al 2x een follikel over het hoofd gezien. En hij is altijd gehaast (al zijn ze dat bijna allemaal). Maar maandag ga ik het gewoon vragen.