Hysteroscopie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sharon01, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hier viel het allemaal zo mee! Van tevoren uiteraard ook spookverhalen gelezen dus ik was best gestresst. En dan die kamer binnenlopen en zien dat er vier (!!!) mensen op je staan te wachten (volgens mij 2 verpleegkundigen en 2 artsen), dat helpt ook niet. Toen dacht ik: dit moet wel heel erg zijn ;). Maar goed, heb uiteindelijk helemaal niets gevoeld, behalve een wat kramperig gevoel toen de camera naar binnen ging. Ik had overigens ook als een HSG gehad zonder enige pijn. Scheelt blijkbaar ook veel per persoon?

Voor de hysteroscopie hadden we er al vier keer IUI opzitten, daarna nog twee keer IUI waarvan de tweede dus raak was. Of het de hysteroscopie is geweest durf ik niet te zeggen (er was niets bijzonders te zien, het zag er allemaal keurig uit) maar de boel wordt toch even weer een soort doorgespoten.

2. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ik heb 7x een hysteroscopie gehad, waarvan een aantal onder narcose i.v.m. het verwijderen van een tussenschot in m'n baarmoeder wat zo groot/dik was dat t heel m'n baarmoeder op vulde.
    Alle hysteroscopiën die ik met alleen paracetamol moest doen vond ik niet prettig, de hysteroscopiën onder narcose zijn me uitstekend bevallen om eerlijk te zijn. Wel wat napijn en bloedverlies maar goed te doen.

Overigens voor de definitieve verwijdering (laatste stuk) van het tussenshot 2x een miskraam gehad, na het herstel van de laatste operatie mochten we weer beginnen voor de laatste cryo tp en was daar weer zwanger van, dit wondertje is tot op heden nog steeds mooi blijven plakken!

Suc6!

3. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Al sinds april 2013 bezig voor tweede. Nu in medis
    Overijssel
    Wat een verhalen. Hoor eigenlijk alleen als mensen al in de medische malle molen zitten dat er dan een hysteroscopie word gedaan. En idd zoals bij jou Jiska met paracetomol en verder niks. Ik mocht alleen narcose of ruggeprik kiezen. Dus zal toch wel iets zitten wat ze alleen niet met zekerheid mogen zeggen. Ben je met de eerste ook via de medische molen zwanger geraakt Jiska? Van harte trouwens met je huidige zwangerschap!! Superrrrr! Hoe voel je je? Alles goed met de kleine?

Wow, zo te lezen aan je bammer en je verhaal heb je een behoorlijke medische wereld gekend MMMmeisje.. Heftig! Nu ben je gelukkig zwanger! Fijn zeg! Van harte gefeliciteerd! Hoe voel je je nu? Hopelijk is het bij ons snel raak en hoeven we niet de medische molen in... :(

Thnx dames!

4. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Al sinds april 2013 bezig voor tweede. Nu in medis
    Overijssel
    Iemand nog tips om me te kalmeren? Moet er om 7 uur zijn en slaap nu s nachts al niet.. Terwijl ik dinsdag pas moet..

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hoe is het gegaan?

Deel Deze Pagina