Hoi, Eind juni ben ik bevallen van mijn derde dochter. Na de bevalling volgde een spoed operatie om mijn placenta te verwijderen. Fluxus met 2.5 liter bloed verlies en 4 zakjes bloed bij gekregen. Nu, 7 weken later voel ik me niet goed. Last van hoofdpijn, moe, duizelig, bloedverlies en stolsels. Gynaecoloog gebeld die me vroeg meteen te komen. Hb geprikt en test op bloed stollings ziekte. Uit echo bleek dat er nog resten placenta in mijn baarmoeder zitten. Daarvoor krijg ik een hysteroscopie onder narcose. Heeft een zelfde ervaring? Hoe verliep je herstel? ?
Ik heb ook nog een placentarest gehad, 6 weken na de bevalling kwamen ze daarachter. Heb daarvoor een curretage gehad. Heb twee weken daarna nog bloedverlies gehad. Nu veel last van mijn rug en benen, maar weet niet of dit een gevolg is van de zwangerschap of curretage. Ik baalde enorm van de placentarest! Had jij dat ook?
Wat fijn dat je reageert! Dacht al dat ik echt de enige was! Ja ik baal ik echt enorm. Ben ik net een beetje opgeknapt van de bevalling, volgt er nog een operatie. Ik heb veel last van buikpijn. Helaas is er een wacht lijst en kan ik 10 september pas geholpen worden. Hoe lang duurde het herstel bij jou? Ik zou normaal de week erna moeten beginnen met werken want dan eindigt mijn verlof. Maar of dat nu zo verstandig is. ....
hier ook hysteroscopie gehad. s'morgens om 7 uur melden in het ziekenhuis, om half 9 geholpen om 1 uur weer uit het ziekenhuis en om half 2 liep ik op de markt weer boodschappen te doen. Vrijwel geen last gehad. Vloeien erna maar minimaal.
Ja dit was ook na vondst van placentaresten. Bleef maar vloeien en uiteindelijk doorgestuurd naar gyn alleen werd ik na 4 weken al geholpen. Placenta kwam wel gewoon af gedeeltelijk blijk dus achteraf. Was ook op zich niet zo heel veel achtergebleven.
Wanneer jij je door de bevalling, hysteroscopie en alle bijkomende klachten nog niet in staat bent om half september te gaan werken, dan kan je je ziekmelden. Ik verwacht dat je het zelfs nog als zwangerschapsgerelateerd kunt zien.... scheelt voor je werkgever ook weer, aangezien het UWV deze ziektekostenuitkering dan voor haar rekening neemt.
Bedankt voor de tip! Ik hoop dat ik snel weer op knap maar voor nu voelt het nog niet goed. Ben super moe en veel buikpijn. Hoop dat ik net als jullie meteen daarna weer op de been ben!
Hoi Solid35, Wat duurt het lang voor je geholpen gaat worden! Vooral met het risico dat het kam gaan infecteren/flink kan gaan nabloeden! Ik werd na het constateren van de placentarest diezelfde middag nog geholpen! Ik heb nog twee weken gebloed. Nu veel last van mijn rug, maar weet niet of dit door de curretage komt. Misschien is dat nog van de bevalling. Ik zou, als ik jou was, rustig aandoen na je curretage. Het is niet niks hoor!