Cyste in borst door hormoonschommeling na bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Lichtroze, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Sinds een paar weken voel ik een duidelijke knobbel in mijn borst. Omdat ik ook borstvoeding geef, dacht ik eerst aan een verstopt melkkanaaltje. Maar door voeden/masseren/warmte ging het niet weg. Vanmiddag naar de huisarts geweest en die zei dat het waarschijnlijk een cyste is en dat dit kon komen door de hormoonschommelingen na de bevalling. Ik moest nog even twee maanden afwachten en als het dan nog hetzelfde was, nog eens langskomen.

Heeft iemand dit ook gehad na de bevalling? Ik maak me namelijk wel zorgen, het is toch een knobbel in de borst. :(

2. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik heb het (waarschijnlijk) ook (gehad). Ik zeg waarschijnlijk omdat ik er nooit mee naar de ha ben gegaan :)

Ik dacht eerst ook dat het een verstopt kanaaltje was maar het ging niet weg. Later is het wel afgezakt maar bij de tweede keer bv geven kwam het weer terug. Nu is het weer afgezakt alhoewel ik nog steeds wel een verdikking voel.

Zelf heb ik me nooit zorgen gemaakt omdat het voelt als iets wat niet verkeerd is

3. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Ik wil je niet bang maken, maar als ik een knobbel zou voelen dan zou ik dat graag door een arts in het ziekenhuis willen laten checken. Zekere voor het onzekere. En zo te lezen ben jij ook nog niet gerustgesteld

4. hankele

hankele Actief lid

17 dec 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi, ik heb het ook gehad, dacht eerst ook dat het een verstopt melkkanaaltje was maar het ging niet weg. De huisarts dacht aan een cyste en heeft me voor de zekerheid doorgestuurd voor een mammografie en echo. Het bleek inderdaad een cyste te zijn, dus het komt vaker voor. Maar als je zelf niet gerustgesteld bent, zou ik er niet 2 maanden mee blijven lopen en gewoon vragen om verder onderzoek!

Deel Deze Pagina