Timing 'klussen'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dorien87, 29 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Hoi meiden,

hoewel ik ondertussen mama ben van twee kindjes, heb ik nog een vraag (nou ja twee) over het zwanger worden.

Ik heb ergens tussen dinsdag 20/9 en donderdag 22/9 mijn eisprong gehad. Vermoed eerder woensdag of donderdag gezien de pijntjes.
    Ik doe geen ovulatietesten dus kan het niet met 100% zekerheid zeggen.

Hierbij nu mijn vraag; we hebben gevreeën op donderdag 15/9, zaterdag 17/9, maandag 19/9 en donderdag 22/9.

Is dit dan in principe voldoende naar levensduur van de zaadcellen toe?

Een tweede vraagje hierbij. Als je het gezellig maakt op de dag van de eisprong, is dit dan nog op tijd?

Sorry als dit stomme vragen zijn, maar het zou me alvast wat gemoedsrust geven.... Zo het gevoel van... we hebben alvast voldoende ons best gedaan dus dat kunnen we onszelf niet verwijten ;)

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Bij mijn jongste hadden voor mijn gevoel de eisprong net gemist, maar bleek toch zwanger. Als je eitje gesprongen is, kan het nog tot enkele uren erna bevrucht worden (dacht 24 uur, maar pin me daar niet op vast).

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Het is een beetje lastig om te zeggen of je op de juiste dagen seks hebt als je geen ovulatietesten gebruikt of temperatuurt. Je hoort namelijk vrij vaak dat de pijn die je meent te voelen van de eisprong eigenlijk de laatste groeispurt is van het eitje. De eisprong is dan pas een x aantal dagen later wat dus betekent dat je er steeds naast kunt zitten, wat natuurlijk best zonde is.

Ik zou denk ik zelf er voor kiezen (mocht je geen ovulatietesten willen doen of temperaturen) om de vruchtbare periode zo ruim mogelijk te berekenen en daarin om de dag seks te hebben.

Succes en hopelijk is het snel raak!

Deel Deze Pagina