Hyundai, Kia of Skoda?

Discussie in 'De lounge' gestart door msroxy, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Wij gaan morgen kijken voor een nieuwe (lease) auto. Om de kosten ipv prive, zakelijk te maken. Nu zitten we te kijken naar de hyundai i40 wagon, of de hyundai ix35. Morgen gaan we ook een proefrit maken in een skoda. Proefrit kunnen we nog niet hierin maken, maar dan zouden we gaan voor de skoda octavia combi... Iemand hier verstand ervan?

Zelf vind ik de Kia sportage zooooo mooi... gaan we morgen ook een proefrit in maken, maar je ziet ze overal en dat vind ik dan weer een beetje jammer..

ben dus op zoek naar de voor en nadelen van deze auto's..

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Zelf jaren een Skoda gehad. Fijne wagen met veel extra's (abs, cruise control) die prima rijdt en veel ruimte biedt. Uit de fabriek van Volkswagen en dat merk je.

3. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    dankjewel.. dat zou ook de reden zijn waarom we voor Skoda zouden kiezen. Vind ze alleen niet zo mooi haha. vind de nieuwe Skoda veel op de oude passat lijken. had gehoopt op iemand die veel pech met een Skoda had gehad hahaha!

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

5. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Wij hebben alleen de kia niet gehad maar de rest wel en de skoda wint het hier op ieder vlak! Degelijker, ruimtelijker en rijdt als een trein! Nooit problemen mee gehad en alles functioneert zoals je mag verwachten.

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij hebben een Kia ceed Sw, nu 2 jaar. Wij zijn e heel tevreden over. Ook een fijne dealer. En bij de kia is het wel fijn dat er 7 jaar garantie op zit.
    De andere merken heb ik geen ervaring mee!

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Wij krijgen de nieuwe Skoda Octavia Combi. Niet mijn stijl auto, maar wel goedkoop voor heel veel luxe!
    We hebben een poosje de Kia Cee'd gereden, maar helaas valt 'ie nu niet meer in onze leasegroep. Daar was ik echt verliefd op.
    Hyundai heb ik geen ervaring mee.

8. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    ook deze types? hoop eigenlijk dat Hyundai zich wat verbeterd heeft de laatste tijd..

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb nu al anderhalf jaar mijn TWEEDE Skoda Octavia lease auto. Ik rijd hem dus al 5,5 jaar. Super auto! Ik kan hem iedereen aanraden! VEEL ruimte. VEEL kofferbakruimte. Lekker veel koppel, dus ik ben goed snel weg bij het stoplicht. Ik heb een hekel aan auto's, die niet kunnen optrekken. Ben echt groot fan. Alleen raad ik aan om een ander navigatiesysteem te nemen dan de standaard admunsen, of welk merk het is. Die vind ik teleurstellend. Ik heb als optie ook multifunctioneel stuur. Kan niet meer zonder. Cruise control zit er standaard op. Ideaal!

Enige verschillen tussen de vorige en deze: Andere motor, andere kleur en meer luxedingetjes :)

10. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Helemaal mee eens!
    Met de hyundai hebben we vaak bij de garage gezeten.

11. minon

minon Niet meer actief

De hyundai i30 ziet er wel leuk uit en je krijgt vijf jaar volledige fabrieksgarantie (waar je in de lease misschien niks aan hebt) maar de wegligging is niet optimaal. Wij hebben deze auto getest tegenover de golf zeven voor onze rijschool maar als je in een bocht heel hard moet en gaat ie rechtdoor, de golf niet. Aangezien skoda van vw is zou ik voor de skoda gaan. Meer luxe voor minder geld. De hyundai zit ook minder comfortabel en alles voelt net even wat meer plastic fantastic zegmaar. Die garantie van de hyundai hebben we nog nagevraagd maar het is zelfs zo dat er voor remblokken bijvoorbeeld een bepaald aantal km staan dat deze mee moeten gaan. Zijn ze eerder versleten krijg je ze onder garantie. Heel aantrekkelijk maar de kwaliteit van de auto zelf vonden we te laag.
    Kia heb ik geen ervaring mee.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij zijn heel tevreden over onze hyundai i30. De bamden eronder vond i wat glad, die zijn inmiddels vervangen. Wij hebben wat pech gehad met de accu, maar ik vond de service van onze dealer geweldig. (hij baalde er ook van, gratis leenauto, geen gezeur over het geit dat de garantie eigenlijk net was verlopen; het is gewoon gratis verholpen.)

Mijn ouders hebben een skoda octavia fabia en zijn ook erg tevreden (alleen wel een los navigatiesysteem i.p.v. het meegeleverde ding). En mijn grootouders rijden met veel plezier in hun 2e of 3e kia.

Volgens mij allemaal goede merken met vaak zeer complete uitvoeringen voor een redelijke prijs (vergeleken met de 'oude' Europese merken) En deze merken (Hyundai, Kia, Skoda) doen qua veiligheid en comfort echt niet meer voor de West-Europese merken onder.

13. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    Wij hebben van juni 2010 t/m juni2012 een hyundai ix 35 gereden. Eerste jaar geen problemen gehad. Maar het 2e jaar begon de ellende.. wij reden ongeveer 600km per week ermee, en mijn man stond ineens savonds laat langs de snelweg met een kapotte versnellingsbak, veel gedoe gehad(hadden een nato kenteken ipv nl kenteken, zaten ze over de hyundai service te zeiken dat dit niet kon. Hadden we al bij aankoop aangegeven en was goen geen probleem) we hebben hem afgelopen juni dus ingeruild, hij was toen nog niet gemaakt maar gelukkig was dit voorde garage geen probleem, hun haalde hem wel bij hyundai op zodra die gemaakt was.. zou dus niet zo snelvoor ix35 gaan.
    Owj verbruik is ongeveer 1op 10/11, en wijreden dan 130 opde snelweg... dus dat kost veeeeel geld

14. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Skoda! Superauto's!
    Wij hebben verschillende Skodas als leaseautos gehad (Fabia, Octavia) en hadden een Superb als trouwauto ;). Nu heb ik zelf een Fabia en mijn man een Octavia Combi (lease).
    Skodas zijn in feite volkswagens. Als je de motorkap opentrekt zie je overal VWlogos ;). De Octavia staat op het onderstel van een Golf en de Fabia op die van een Polo

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nee totaal niet. Zelden iets met die auto aan de hand. Ze zijn echt degelijk. En ze lijken dus op de oudere modellen VW's. Zelf zie ik sowieso de schoonheid van auto's niet in, op oldtimers na misschien, dus dat maakte voor ons niet uit.

16. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Hier een Kia Sorrento gehad, 1 bak ellende! Tot 3x toe een nieuwe motor erin gehad, bouten in het motorblok braken af, turbo eruit gereden, distributieketting eraf gereden dus die klapt in kleine deeltjes uit elkaar in jawel het motorblok.... En een keer moest de motor vervangen worden omdat er volgens de fabriek een technisch mankement in zat.... Nou dat was dan niet de enige keer:p

17. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik heb zelf een Hyundai gehad, maar nooit meer!
    Auto was net 2 jaar en moest al te vaak naar de garage, onzuinig en lomp.
    Vorig jaar dus de Hyundai verkocht en een Skoda Fabia Combi van 8 jaar gekocht (en knalpaars :D)
    Man, wat rijd die auto lekker!
    Hij is ook lekker zuinig, 1 op 17 gecombineerd :)
    Een heel verschil met de Hyundai, 1 op 10 gecombineerd :x

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

Hyundai vond ik persoonlijk een koekblik, echt zo lichtjes, dan kan de motor goed zijn maar vind het frame, de auto zelf ook belangrijk.

Kia hebben we jaren gehad (nouja thuis dan) was een Sorento, een sportage vonden wij ook te licht, we hebben ook aardig wat probleempjes gehad met de Kia ondanks dat ie gloednieuw was, was wel steeds garantie maarja toch niet zo fijn!

Nu hebben we een skoda fabia combi en die is tenminste lekker stevig, voelt een beetje meer als een "golf" zeg maar, wat zwaarder als je de deur dichtgooit en niet zo storingsgevoelig met al dat moderne gedoe er soms in, gewoon iets ouder (qua techniek) maar wel al volledig getest materiaal erin.

19. Triskele

Triskele Niet meer actief

Wij hebben zo'n greenline geval die rijd zelfs in de stad 1 op 23 ongeveer en op langere ritten zelfs cheaper, op en naar naar Parijs zonder te tanken in elk geval!!

20. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    De onze is geen greenline, en voor een 8 jarig beestje die ook nog eens "gepimpt" is en een stationwagon is ie echt wel zuinig :)

Deel Deze Pagina