Creabeamams gevraagd voor 1e kinderfeestje

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Onze dochter word over een niet al te lange tijd 5 jaar. Onze zoon word in diezelfde week 2 en ik ben in (jaja mooi geplant) diezelfde week uitgerekend:D Hartstikke gezellig natuurlijk want we kunnen net zoals vorig jaar gewoon 1 groot feest houden. Maar dit jaar zit onze dochter natuurlijk voor het eerst op school, ze heeft dan al een heel schooljaar achter de rug en heeft het grote gedeelte van haar klasgenootjes al feestjes zien houden. Ik wil dit haar niet onthouden, ze moet ook gewoon een kinderfeestje kunnen houden.

Maar hoe ga ik dit in godsnaam doen?! Ik sta op het punt om te bevallen (ik ben 2x overtijd geweest dus ga er gewoon maar van uit dat ik nog als pingu rondloop op dat moment) maar wil wel een echt kinderfeestje voor haar. Nu hebben we al aan 3 dingen gedacht die voor onszelf niet zo intensief zijn.

- Bioscoop met 5 meiden
    - Feestje uit handen geven (maar dat word meteen zo duur!)
    - Ballorig met 5 meiden

Heeft iemand een optie waarbij het voor ons niet zo intensief is en waarbij je gewoon "aanwezig" moet zijn om toezicht te houden maar verder niet. Mijn man kan natuurlijk altijd lichtelijk meedoen met de meiden maar het is gewoon niet zo zijn ding.:D Onze dochter is trouwens helemaal gek van prinsessen (wie niet) en wil dus heel graag een prinsessenfeest.

help:$:p

2. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Kun je niet gewoon thuis de kindjes laten knutselen met iets.

- Haal een berg goedkope kralen en laat ze sieraden maken.
    - Een beker of iets dergelijks beschilderen.
    - Met papier e.d. aan de knutsel.

Jehoeft dan niet met vijf kleine kinderen op stap, scheelt veel toezicht houden.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja als het mooi weer is... Kun je ze natuurlijk verkleed laten komen...
    (Of een verkleedkist huren... Dan kunnen ze op het feestje verkleden en dan heb je weer wat tijd gevuld)

En dan lekker spelletjes in de tuin doen.
    Waterballonnen, trampoline als je die hebt (of evt kunt lenen bij een vriendelijke buur), stopdans
    Maar moet zeggen dat je danslesdag er continu bij zit.

Zou zelf een balorig heel slecht voor m'n zenuwen vinden... Het gevoel hebben dat ik ze dan allemaal in de gaten moet houden..
    (Hebben andere mensen dat niet?)

En... Wat afgelopen jaar bij onze dochter erg populair was.... Was gewoon naar een buiten speeltuin.
    Koude pannenkoeken en veel fruit en drinken...
    Evt wat oud Hollandse spelletjes om te doen...

En terwijl het grut speelt kun jij relaxen :)
    (E het is overzichtelijker dan ballorig)

4. Wij zijn wezen bowlen (6 jongens van 5 en net 6) met onze oudste afgelopen jaar, behalve een beetje toezicht houden konden ze het prima zelf en ranja inschenken dus.
    Daar hadden ze een tafel mooi feestelijk aangekleed, slingers erboven. Je kon er nog taart bij krijgen en er zaten patatjes bij met wat lekkers en een ijsje.
    De jongste wil naar een indoor speeltuin komende maand.

Wij hebben het wel samen gedaan, dat moet ook echt hoor. Dus misschien moet je man zich daar maar even overheen zetten ;) en anders kan misschien een van jullie ouders helpen of een vriendin?

5. Cupcakes versieren vinden ze vaak ook erg leuk en lekker ;)

6. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Daar heb ik geen last van. Moet wel zeggen dat ik het wel indeel voor de kids in 2 gedeeltes en ze een gedeelte mogen kiezen. Dan ga ik daarvoor zitten en als ik zo af en toe een glimp van ze opvang vind ik het al lang goed haha. Mochten ze naar de andere kant willen sta ik op en ga ik daar zitten. Ik hoef ze echt niet nonstop elke sec te zien en als er eentje huilt hoor je dat snel zat. (dan alleen nog een manier bedenken om met mijn toeter door die netten heen te kruipen hahaha)

oke.. nu ik dit typ... Ballorig valt af :D

De rest zijn goede opties maar thuis knutselen geeft mij teveel stress en heb ik daarom niet gekozen.

Een buitenspeeltuin is ook in mijn gedachte langsgekomen maar de gedachte dat kinderen ineens weglopen doet me rillen. Ik weet dat mijn kinderen niet zo zijn maar heb dan nog 4 of 5 andere waar ik ook verantwoordelijkheid over heb en het zal je maar gebeuren... Plus dat je dan van het weer afhankelijk bent en het ene jaar is het mooi weer en het andere jaar weer niet... Dat risico wil ik niet nemen aangezien ik het van te voren moet regelen dit jaar.

Cupcakes maken is wel in me op gekomen en zit ik ook echt over na te denken, ze zijn natuurlijk 4 en 5 jaar... is dat echt leuk voor ze...? Lekker natuurlijk wel! Ik hou het ook zeker even in gedachte!

Ditzelfde geld voor bowlen... vraag me dan altijd af of ze dat leuk vinden op die jonge leeftijd... zit zeker wel in mijn gedachten!

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou de bios en de McDonald's pakken! Achteraf een snoepzakje meegeven en klaar. Oké, misschien niet creatief/origineel, maar wel gemakkelijk en low-maintenance.

8. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    heeee daar heb je wat! de Mac hier in de plaats geeft kinderfeestjes! Dat is een leuk idee om mee te wegen!:) thanks!

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm mijn dochter is dol op alles wat je kunt bakken.
    Dus qua leeftijd moet het kunnen... (Die helpt al in de keuken sinds ze kan staan... Maar cupcakes en koekjes versieren is wel het allerleukste wat er is)
    Enige is dat je ze daar geen 2 uur mee bezig houdt :)

(Oh en de speeltuin hier is omheind... Je kunt er dus niet uit. Je betaalt 1€ entree per persoon en er is dan speeltuin voor de kids. Tafeltjes en stoelen voor de ouders, een poedelbadje en een klein winkeltje voor drinken, ijs en snoepjes.. )

Wel grappig dat jij met ballorig hebt wat ik heb met de speeltuin.. En andersom :)

10. prettymum

prettymum Niet meer actief

Vraag een moeder van een vriendinnetje van je dochter om te helpen, je hoeft niet alles altijd zelf te kunnen!

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Ballorig

Dat wilde ik hier ook doen maar dochter wil liever een thuis feestje.

Neem wel nog iemand mee

12. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    Precies mijn gedachte! Of bijvoorbeeld je moeder/zus?

13. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    laat de meiden haarspeldjes maken....
    gewoon wat speldjes , hoesjes en bloemetjes kopen en ze lekker zelf laten comineren .. altijd leuk! hoef je alleen toezicht te houden en helpen met lijmen ;)

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.747
    1.073
    113
    Thuis eerst cupcakes versieren en daarna van die vogelhuisjes beschilderen/plakken etc.
    Of inderdaad lekker naar de Mac, makkelijk en leuk!
    Hier kun je soortgelijk iets ook bij het pannenkoeken huis reserveren!

Deel Deze Pagina