Hoi meiden, Even een vraagje. Wie heeft er samen met zijn kindje in het Sofia Kinderzh in Rotterdam gelegen? Niet tijdens de kraamtijd maar daarna? Mitchell word volgende week opgenomen en nu blijf ik bij hem slapen. Maar kan zo weinig info erover vinden. Wil graag weten: - Heb je een 1 persoonskamer of slapen er meerdere kindjes en ouders op een kamer? - Is er internet - Hoe zit het met eten? Ik kan Mitchell niet alleen achter laten als ik wil gaan eten. Mag ik hem dan meenemen of letten er zusters op hem (zal denk ik wel niet) Ik heb echt geen idee wat me te wachten staat. Heb wel eens vaker in het zh gelegen maar dat was na de bevalling of voor mezelf. En was ook niet in Rotterdam, dat zh is helemaal nieuw voor mij. Hopelijk weet 1 van jullie hier antwoord op en heeft misschien nog wat tips voor ons
Ik heb geen ervaring met het sophia, maar wel in zoetermeer. Daar is het zo dan je een 1persoonskamer hebt. Dus samen met je kleintje. Wat eten betreft kreeg ik alleen ontbijt. Ligt er ook aan waarvoor je kleintje er komt te liggen, want bij mij was het zo als ik weg ging letten zij op de kleine man. Via de babyfoon weleenswaar. Ik zou zoveel mogelijk dingen meenemen voor jezelf want je verveelt je erg snel. Succes en sterkte!
Ik heb alleen ervaring met het fransiscus in Rotterdam. Daar was het goed geregeld, 1 persoonskamer en 1 volwassenen kreeg alle maaltijden, als ik zelf even ging douchen dan letten de verpleegkundige op. Het waren trouwens niet allemaal 1 persoonskamers. Heel veel sterkte volgende week en hopelijk heeft iemand hier ervaring met het ziekenhuis waar je zoontje heen gaat.
Ik had toen Quinn werd opgenomen een 1 persoons kamer, volgens mij liggen alleen de baby's samen. Je kan in de kantine van het personeel avond eten halen, en als je tegen de zusters zegt dat je even weg bent, letten ze echt wel op. Ze zijn super vriendelijk daarzo, en bij mij kwamen ze geregeld langs ook Voor het ontbijt en lunch word gewoon op het kamertje gebracht, je kan van te voren gewoon aangeven wat je wilt eten, ook voor je kindje. Er word zelfs rekening gehouden met allergiën, gepureerd ect ect. Je kan op de 1 persoonkamertje douche, je kindje kan je daar wassen, ze hebben er ook alles, luiers, badschuim ect. Internet weet ik eigelijk niet, ik dee alles op mijn telefoon namelijk. Hopelijk heb je hier wat aan
dit is wat ik kon vinden op de website van het ziekenhuis: Rooming-in Eén ouder of verzorger kan in het Erasmus MC-Sophia overnachten (rooming-in). Vooral voor jonge kinderen kan het belangrijk zijn dat u er bent om uw kind door de eerste moeilijke periode heen te helpen. Wanneer uw kind op een meerpersoonskamer verblijft, krijgt u een stretcher naast het bed van uw kind. Op de eenpersoonskamers staat een bedbank. Handdoeken en lakens krijgt u op de afdeling
Oh dat stukje van rooming in heb ik niet kunnen vinden Blijkbaar krijgen we dus een meerpersoonskamer want ze spraken over een stretcher.. Zullen de andere moeders/vaders blij mee zijn. Ik kan nogal snurken
er is ook een hyves voor ouders en kinderen van het sofia kinderziekenhuis. misschien kunnen ze je daar wat meer vertellen Kinderen en ouders van het sophia kinderziekenhuis - Hyves.nl
Ik weet niet of ik antwoorden zal krijgen op die hyves, die is al 2 jaar niet meer actief Maar toch bedankt voor de tip.
Maar kan je Sophia niet bellen dan? Ik heb volgens mij toen ook gebeld, omdat ik even wilde weten wat ik allemaal moest meenemen, en wat ik kon verwachten
Of je een 1-persoonskamer krijgt weet ik niet. Op je andere vragen kan ik wel antwoord geven. 's Avonds kun je in de kantine eten. Let wel op dat je dit 's morgens even moet reserveren. Je kindje mag daar mee naartoe, maar je kunt eventueel ook je eten meenemen naar de kamer van je kindje. Toen ik daar op de kraamafdeling lag heb ik een dongle gebruikt om te internetten. Dat ging goed. Ik weet niet hoe het nu geregeld is (het is alweer 2 jaar geleden dat wij daar lagen). Anders gewoon even bellen naar het Sophia? Ze zijn er altijd erg vriendelijk hoor!
Ik geloof dat er wel een info lijn is? maar dacht dat dit te "lullige" vragen waren.. snap je? Sommige zullen denken: Waar maak je je druk om. Maar goed ik houd niet van verrassingen en wil graag alles van te voren weten en geregeld hebben. Kunnen ze je dat ook van te voren vertellen of we een meerpersoonskamer krijgen, ligt eraan hoe de afdeling ingedeeld is denk ik. Zou het wel moeilijk vinden, slaap al slecht op een ander en zeker met vreemde mensen erbij. Maar goed daar zullen die ouders die er dan evt bij zijn ook last van hebben
Lullige vragen? Ik vind ze heel logisch hoor!! Niets om je voor te schamen. Dus gewoon even bellen! p.s. (heel off-topic) Heb je gezien dat je eerste deel van de pendel die je voor me gedaan hebt is uitgekomen?
Ah super gefeliciteerd meid Ik weet echt niet voor wie ik nu wel of niet gependeld heb, een ding weet ik wel. Voor heel veel mensen haha. En aangezien het niet in je onderschrift staat wist ik het niet Hopelijk blijft dit boontje langer zitten dan je 2 stoere ventjes.
Had het ook niet echt verwacht hoor, dat je dat zou weten. Vond het wel leuk om het je even te laten weten. Ik ziet dat Mitchell de 6e wordt opgenomen. Wij moeten de 8e in het Sophia zijn voor controle. Misschien komen we elkaar wel tegen.
Ja wie weet, maar ik zal je dan toch niet herkennen. Ik heb ook geen idee waar wij dan zitten. Ken alleen de grote hal en polikliniek van het zh.
Batuhan heeft daar op de intensive care gelegen. Maar toen mchten wij niet blijven slapen. Hij is verder onder controle bij het Sint fransiscus omdat wij niet weg willen bij de super lieve kinderarts daar. Dus als er wat is wordt hij daar opgenomen. Maar voor een groot onderzoek was hij opgenomen geweest in het Sophia. Wij hadden een een 1persoonskamer. Er was een soort bank waar je op kan slapen met wc, douche en tv op de kamer. De verpleegkundige zijn allemaal heel lief maar je moet daar heel veel zelf doen ik kreeg geen ontbijt of lunch (hebben er bijna 2 weken gelegen) het avondeten kon je bestellen en tegen een vergoeding ophalen in het personeelsrestaurant. Het warm eten mag niet op de kamer zelf. Dus manlief kocht gewoon broodjes enz voor me zodat ik bayuhan niet alleen hoefde te achterlaten. Ik kreeg ook niet de vraag of we bijv iets wilden drinken. De fles en het eten van je kind moest jezelf ophalen bij het keukentje. Opzich niks mis er hoor. Alleen was in het Sint fransiscus anders gewenst. Daar kreeg je ontbijt, lunch, avondmaaltijd, toetje tussendoor thee koffie pak drinken op je kamer. Ze kwamen tussendoor vragen of alles ok was en of ik wat nodig had. Ze kwamen vragen of ze bijv het flesje van batuhan konden maken. Kreeg ook een een persoonsbed. En ze hebben er net verbouwd het zijn hele mooie grote eenpersoonskamers geworden. Sorry heel verhaal je vroeg natuurlijk alleen info over het Sophia. Veel succes meid!
Toen mijn dochtertje opgenomen werd lag ze op een eenpersoonskamer. Ik weet niet hoe lang 1 van de ouders bij het kindje mogen blijven. Maar is Ronald McDonaldhuis niks voor jullie? Die is meteen naast het ziekenhuis en je hebt een eigen kamer en kun je eventueel ook eten. Misschien zou je daar kunnen informeren. Enne Sophia Zkh heeft ook internet. Toen mijn dochtertje daar opgenomen was kon ze in de kamer blijven en letten de verpleegsters op haar en wij konden toen haan eten. Succes..
RMD huis is niks voor ons, ik wil toch graag bij Mitch blijven. Aangezien hij slecht tegen veranderingen van omgeving enzo kan. Maar goed iedere ouder zou het liefst bij zijn kind blijven. Hopelijk is het voor ons ook maar voor een paar dagen
Onze dochter heeft een tijd in het Sophia gelegen. Ze proberen je een 1pers kamer te geven maar iedereen wil dat dus het ligt aan de ernst van de ingreep of je op zaal komt te liggen of een box(1persoons kamer) krijgt. Wij hadden toen een eigen kamer maar de zalen waren ook niet erg druk. Je komt hoe dan ook niet aan slapen toe dus als het langer duurt kan ik je echt aanraden om in ieder geval 1 nachtje te wisselen met je partner als die er is en misschien toch te kijken of er plaats is in het RMhuis. Het is echt slopend ondanks dat je de hele dag niets doet. Wij kochten ook vaak een broodje. Liever hebben ze niet dat je op de kamer eet maar ze knijpen ook graag een oogje toe. Wat het eten voor je kleine betreft is mijn ervaring anders dan die van de mamma van Batuhan. Er werd heel veel rekening gehouden met wat onze dochter wilde, trek in had en absoluut niet moest. De mevrouw van de voeding is wel een uur bezig met ons geweest tot we iets vonden wat ze wilde aan vocht. Er is veel keuze: potjes, vers eten (gemalen, grof gemalen en gewoon) danone yoghurt waterijsjes enzovoort. Er is internet. In de hal aan de linkerkant na de inschrijfbalie zit een computerzaaltje voor kids maar als ouder mag je daar ook gebruikt van maken. Dan rest me alleen nog je heel veel sterkte te wensen de aankomende tijd!