bekeuring

Discussie in 'De lounge' gestart door sas30, 11 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sas30

sas30 Actief lid

18 jan 2008
    342
    0
    0
    verzorgende
    gelderland
    Krijg ik net een bekeuring van 60 euro terwijl rond de tijd van de bekeuring stond de auto bij de garage :(

Heb ik de garagehouder gebeld nou het is een eenmans bedrijf dus gelukkig heeft hij niet zoveel personeel en hij zegt dat hij de hele dag weg is geweest en dat de auto gewoon bij hem voor heeft gestaan.

Nou moet ik tot maandag weer wachten zul je altijd zien om contact te leggen met het team van de politie die de bekeuring heeft uitgeschreven.

Dus ik baal wel even flink.

Sorry moest het even kwijt.

saskia

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Najaa zeg, da's helemaal wat! Je hebt verder wel bewijs dat de auto toen bij de garage stond? Stel dat die man toch met je auto heeft gereden?!

3. sas30

sas30 Actief lid

18 jan 2008
    342
    0
    0
    verzorgende
    gelderland
    Tja hij zegt van niet dus nou hoop ik dat als ik maandag bel dat blijkt dat het om een hele andere auto gaat een groene of zo want volgens het incasso bureau is de kans dat ze dat hebben opgeschreven.

Dus ik ben maar aan het duimen ik vind het toch zonde van het geld.

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik zou die boete niet betalen. Als mijn auto bij de garage zou staan. En als ik kan aantonen dat mijn auto bij de garage staat. Zonde van het geld en het is niet eens jou fout.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

dit heb ik dus laatst gehad.ik heb heb dus moeten betalen hoor anders kun je voor komen.nu bleek het dus om een zelfde auto te gaan maar met 18 op het eind en ik heb 81 maar ik kan het betalen ik heb het na 2 maanden terug gehad maar als je niet betaald dan kun je er van uitgaan dat er boetje bedragen op komen

6. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Wij hebben dus ook net een bekeuring binnen. Op dat moment waren we allebei aan het werk! Het kan dus eigenlijk gewoon niet. Maar ja, is in ons geval vrij moeilijk aan te tonen (werken in het onderwijs, dus vroeg vrij, dus in theorie hadden we daar kunnen rijden) Heeft het zin om bezwaar te maken als je eigenlijk niets kunt bewijzen?

O ja, TS, in jouw geval lijkt het me duidelijk! Maar ik denk dat je gewoon bezwaar moet maken hoor. Ga ervan uit dat het garage-mannetje dat niet zelf kan regelen...

7. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Een schriftelijk bezwaar indienen. Telefonisch kunnen ze niet zoveel. Volgens mij moet je wel eerst je boete betalen en als je in je gelijk wordt gesteld, krijg je alles terug.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Je moet echt een bezwaarschrift indienen, als blijkt dat de garage houder er echt niet mee heeft gereden.
    Is de overtreding wel gemaakt in jou woonplaats?

9. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Staat er waar voor je die bekeuring heb gehad?
    Mijn ouders hebben een keertje een bekeuring gehad van fout parkeren in het zuiden van het land. MIjn ouders wonen in het noorden.
    Bleek ze een P voor een R gezien te hebben of zo

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

als je geflitst bent kun je de foto aanvragen

11. sas30

sas30 Actief lid

18 jan 2008
    342
    0
    0
    verzorgende
    gelderland
    nou het zou in principe kunnen de bekeuring zou in aalten/dinxperlo zijn uitgegeven en we wonen in doetinchem dus het zou kunnen.

Ach ja ik wacht maar eerst af wat ze maandag zeggen de garagehouder kan het gewoon niet geweest zij ze zijn maar met zijn tweeen hij was er niet en zijn vrouw zegt niet weg tezijn geweest en daar geloof ik ze wel in ze zou zelfs opzoek gaan naar evt emails die ze rond de tijd misschien geplaatst zijn ja ze kan niet op 2 plaatsen tegelijk zijn dus ze werken wel mee :)

12. sas30

sas30 Actief lid

18 jan 2008
    342
    0
    0
    verzorgende
    gelderland
    Ja helaas het zou voor fout parkeren zijn met een schijf of zoiets?

13. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    maar je weet toch wel dat je nergens geparkeerd hebt die dag? als jij een bon/factuur van de garage hebt dan is dat je bewijs en zullen ze echt wel verder kijken hoor. Bij het bezwaarschrift dien je uitstel van betaling tot de BOB (beslissing op bezwaarschrift) genomen is aanvragen.

Succes

14. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    klopt ook de kleur en type auto ?

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb het ook eens gehad... ik zou fout geparkeerd hebben in amsterdam terwijl mijn auto bij de rijschool in rosmalen stond op dat moment omdat ik bezig was met het examen voor mijn motorrijbewijs. Aan de hand van het kenteken achterhalen ze alle gegevens (dus kleur/type auto). Maar daar gaat het nou net fout. Ik heb de boete betaald en dezelfde dag een bezwaarschrift ingediend en dat ze als referentie mijn rij-instructeur konden benaderen. Een paar weken later kreeg ik een brief terug dat het geld weer op mijn rekening zou worden gestort omdat ik in het gelijk werd gesteld. Succes!

16. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Als ze hebben opgeschreven dat het om een andere kleur auto gaat zegt dat ook niet altijd wat. M'n ouders hebben dat een keertje gehad. Ze kregen een boete voor fout parkeren. Er stond toen bij dat het om een rode auto ging terwijl m'n ouders toen een zwarte auto hadden. Dus zij gebeld kregen ze als antwoord: "dan zal de desbetreffende politieagent wel kleurenblind geweest zijn". En dat meende ze nog serieus ook :confused: .

Uiteindelijk is het wel goedgekomen omdat m'n vader toen kon bewijzen dat hij op z'n werk was waar ze toen nog prikklokken hadden, maar ik vind het nogsteeds een belachelijk antwoord.

17. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik neem aan dat je een afspraak had staan bij de garage?
    Misschien kan je dat als bewijs aanleveren dat je auto niet in jouw bezit was ten tijde van de boete?

18. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Op het moment dat je een acceptgiro thuis gestuurd krijgt heeft het geen zin om een politiebureau te bellen. Doordat jij de acceptgiro al hebt gekregen is de bon verwerkt en heeft de verantwoordelijke politie eenheid er geen zeggenschap meer over.
    Het enige wat jij kunt doen is de bekeuring te betalen en zo snel mogelijk een bezwaarschrift op te sturen. Let wel op dat je het bezwaarschrift binnen de termijn instuurt (zie bekeuring).
    Zorg er wel voor dat je bij het bezwaarschrift als bijlage een factuur/ bewijs hebt dat jouw auto op die dag bij de garage stond.
    Succes ermee!

19. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    gewoon bezwaar aantekenen, check ook deze site www.flitsservice.nl en dan het forum.
    Is erg informatief en zo kan je ook eventueel hulp vragen hierover.

20. sas30

sas30 Actief lid

18 jan 2008
    342
    0
    0
    verzorgende
    gelderland
    Dank jullie wel voor alle tips ;)

Saskia

Deel Deze Pagina