ik heb al vaker een topic geplaatst over de problemen met onze onderburen. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/195650-onderburen-hebben-last-mijn-kind.html http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/207044-weer-de-buurvrouw-zeuren.html nu is dan gisteren echt de bom gebarsten. onze dochter had smiddags wat langer geslapen en was lekker vrolijk. ze was mee aan het dansen met dora. en toen? de eerste slag op de verwarmingsbuizen. na 3 slagen kind maar op schoot genomen,want van gesla op de buizen word je ook helemaal zenuwachtig. na een poosje op schoot te hebben gezeten wou ze natuurlijk even weer spelen. was inmiddels 20.15 maar door vuurwerk e.d kan kind natuurlijk niet slapen. dus ze is een spelletje aan het doen met de beer. op haar manier een soort hardloop wedstrijdje. tja ik vind een kind is kind en mag rustig ook de energie kwijt in huis. maar goed toch zeggen: zachtjes lopen. nou probeer een kind van nog geen 2 dat maar aan het verstand te brengen. maar goed weer op de buizen geslagen. dus ik storm met een rotgang naar buiten. (was het helemaal zat omdat ze zelfs slaan als we aan het stofzuigen zijn) maar daar stond de buurman al. of ik mijn verstand wel had dat kind te laten rennen. ben een slechte moeder want das een kwestie van opvoeding. moest haar maar VASTBINDEN!! werd echt letterlijk gezegt! mijn vriend met zijn woeste kop brengt onze dochter naar schoonouders (een meter of 30 verderop in de straat) voor het geval dat het helemaal tot een uitbarsting kwam. ondertussen komt buurman zijn vrouw erook bij en stond ik tegenover 2 te tieren. die me echt voor alles uitmaakten en vooral mijn kind! bij mij zat een steek los enz enz enz. toen mijn vriend terug kwam waren zij natuurlijk alweer gevlogen. ik helemaal overstuur met als gevolg dat ik later die avond nog naar het ziekenhuis heen kon ivm regelmatige harde buiken. gelukkig bleek alles goed te zijn en door alle stress verkrampte ik waarschijnlijk zelf. maar goed onze dochter heeft dus niet thuis geslapen. we zouden vanavond oud en nieuw met nog een gezin vieren in ons huis,dat hebben we ook maar verschoven. en ga zo maar door. voor mijn gevoel hebben ze nu echt mijn "thuis" afgepakt ik kan in mijn eigen huis helemaal mezelf niet meer zijn. en het is echt niet zo dat we harde muziek harde tv feestjes of weet ik veel hebben. het gaat puur omdat onze dochter speelt en daar zijn ze zo zat van dat nu alles teveel is. ze horen ons stofzuigen,lopen en ga zo maar door (we lopen notabene altijd op sokken in huis!) nu vanmorgen de woningbouw weer eens gebeld maar ja het enige wat zij kunnen doen is een gesprek met beide partijen aangaan. sneller een woning aanbieden is geen optie.ja dan moeten we uit het dorp waar mijn vriend al zijn hele leven woont. en drenthen zijn nogal honkvast. wie o wie heeft er tips om dit toch voor elkaar te krijgen. denk aan instanties en dat soort dingen. we willen ook best tijdelijke woonruimte zoeken waar we zegmaar niets aan hoeven te doen en kunnen wachten op een huis in ons dorp. van een makelaar huren is geen optie ivm inkomen.hier in de regio willen ze niet verhuren aan mensen die voor toeslag in aanmerking komen. dat hebben we al bekeken. alsjeblieft wie weet er iets?? want ik zit er helemaal doorheen, heb gisteravond de hele avond niets anders kunnen doen dan huilen huilen huilen en nog eens huilen. ik wil mijn kind niet hoeven straffen voor het feit dat ze gewoon kind is.
Hey Shenoby, Ik heb geen tips, maar wil je wel laten weten dat ik met je meeleef. Wat naar dat er zo gereageerd wordt, terwijl je helemaal niks geks doet. Is het bij jullie echt heel gehorig of is het echt pure aanstelleritus? Doe in ieder geval rustig aan meid en probeer wel te ontspannen. Als je naar het ziekenhuis moet met harde buiken ga je in ieder geval te ver. liefs, Anneke
Jeetje, wat een naar leven moeten deze mensen hebben! Als je je al drukmaakt om een klein kind die zo te lezen heel enthousiast aan het spelen is.... Kan nog wel een lijstje verzinnen met ergernissen; - blaffende honden - tuterende auto's - vuurwerk afsteken enz. Heb je enig idee hoe lang de wachttijd is als jeje via de reguliere weg (woningbouw) inschrijft voor een huis?? Sterkte meid!
En ruilen van woning met je onderburen? Zou dat niet kunnen? Ik neem aan dat ze dan geen 'last' meer hebben van de geluiden.
wat n gezeik :S:S miss kun je eens informeren bij een urgentiecommissie? of kijk op Woningruil voor huurwoningen - Qvision BV kijken of je met iemand van huis kan ruilen? en anders toch het gesprek aangaan met de woningbouw dr bij?? maar is wel heel lelijk dat je kind niet eens kan dansen in de middag omdat je anders gezeik krijgt met de onderburen
Ik ben er natuurlijk allemaal niet bij.... maar ik had mijn kindje lekker laten rennen en dansen etc, zeker in de middag. Als ze daar al niet tegen kunnen, gaan ze maar een rondje om Nu ga jij HUN probleem proberen op te lossen. Nee draai het om, laat hen lekker met klachten bellen naar de woningbouw, politie etc. Dit zijn leefgeluiden!!!!!!! Zeker overdag. En ik snap dat je eigenlijk geen problemen met ze wilt, maar jullie kunnen niet op deze manier door. Een kind hoort te kunnen spelen, dansen etc. Dan zou ik toch maar met de woningbouw een gesprek aangaan samen met de onderburen!
@ anneke, de huizen zijn wel gehorig hoor, maar ja meer dan ik er aan gedaan heb kan ik ook niet doen. daarnaast als je beneden mensen gaat wonen weet je dat je mensen boven je krijgt. en het overlast gaat eingelijk gewoon om "leefgeluiden" @ penk we zijn al ingeschreven. plek 21 is de laagste plek. dus nog 20 wachtende voor ons @ natas, nee woningen onder ons zijn 45+ @ gooischemama. hier hebben ze geen urgentie meer. of is die commisie een op zich staand iets? voor woningruil zijn we in ieder geval ook al aan het kijken. in ieder geval zit ik er helemaal door. net even naar de apotheek en kan niks anders doen dan huilen. als ik dan naar mijn huis kijk en die K*Tburen eronder heb ik steeds meer het gevoel dat ze het gewoon van me afgepakt hebben.
je mag hardere geluiden hebben tot 10 uur in de avond Zou even langs de woningbouw gaan en anders op internet googlen of ze in jou woonplaats (of nabije omgeving) een urgentiecommissie hebben Zitten wel kosten aan verbonden maar als jullie op die manier snel een andere woning kunnen krijgen zeg ik doen maar is wel van de gekke dat jullie nu moeten verhuizen omdat HUN last hebben Ik zie dat je zwanger bent doe vooral RUSTIG aan en laat je NIET opfocken door die mensen is helemaal niet goed voor je baby
@ gooische mama bedankt. ga het gelijk even opzoeken. woningbouw zijn we al geweest en telefoontjes gepleegd enz enz enz maar mag niet baten. probeer inderdaad zoveel mogelijk rustig aan te doen. na alle stress gisteravond was ik al in het ziekenhuis beland omdat ik regelmatige harde buiken kreeg.
Meid het is super dat jij zo aan ze denkt...maar deze mensen denken totaal niet om jou! Laat je niet opfokken! Jij raakt helemaal in de stress als ze op de verwarmingsbuizen tikken. Tik gewoon eens terug als ze dat doen! Ik zou er denk ik echt schijt aan hebben! Probeer sowieso het bemiddelen van de woningstichting, mijn broer had ook ontzettend last van zijn onderburen...en door deze bemiddeling gaat het nu al een jaar goed.
meissie denk aan jezelf en je kindje in je buik die mensen zijn het niet waard dat je dadelijk nog een vroeggeboorte krijgt door al die stress:S:S heb je andere topic ook ff gelezen maar JIJ doet dr alles aan om het "probleem" op te lossen Hun kunnen ook wel even inschikken hoop voor je gezinnetje dat dr daadwerkelijk een commissie in de buurt zit dat jullie dr snel weg zijn! In H'sum zit ook geen urgentieburo wij moesten eerst ook naar een andere gemeente in het Gooi Enne vanaaf lekker plezier maken met oud&nieuw met dat andere gezinnetje
Is het een optie om te kijken of je wat aan de vloer kan doen? Misschien helpt het om eens naar elkaar te luisteren. Luisteren naar je buren en wat ze te vertellen hebben. Erkennen waar jij jezelf in herkend. Dan je eigen kant van het verhaal vertellen en zeggen hoe jij je voelt als er bij hun een reactie komt zoals de verwarmingsbuizen. Uiteindelijk vragen wat zij als een oplossing zien, kind vast binden is niet een realistische oplossing. Mocht het kunnen, zelf aanbieden wat aan de vloer te doen. In het geval van laminaat, beter isoleren of meer kleden neer leggen, vervangen door tapijt, ik noem maar wat. Als je last hebt van elkaar, dan is dat ook heel vervelend, voor beide partijen. Maar hier is ergenis en frustratie de boventoon gaan voren en is alle redelijkheid verloren. Verhuizen is ook niet kosteloos en geeft ook weer veel spanning vaak. Bovendien heb je overal wel wat. Iemand moet zijn redelijkheid terug proberen te vinden, anders blijf je met elkaar in dezelfde frustrende cirkel rond draaien. En deze is heel naar, want wonen moet een genot, veiligheid en rustpunt zijn. Heel veel sterkte ermee en hopelijk heb je wel een gezellige jaarwisseling.
we gaan het bemiddelen sowieso proberen. heb gekeken naar een urgentie commisie maar daar doen ze hier niet aan en bestaat ook niet. tja nu zijn we ook moeilijk want we willen het dorp niet verlaten. ja we willen weg,maar niet naar een plek waar we eingelijk niet willen wonen puur omdat die onderburen ons helemaal gek maken. als tijdelijke oplossing vinden we het niet erg. maar dan het liefst een gemeubileerd iets ofzo want als je de vloer en de muren moet doen voor een paar maand dan word je niet vrolijk van het kostenplaatje. trouwens wij wonen nabij emmen dus mocht iemand uit deze regio ervaring hebben of een tijdelijke woonruimte weten dan hoor ik het heel graag. (mag uiteraard ook per pb)
@ suenne, kleden heb ik al neergelegd. gesprekken in alle redelijkheid heb ik al gevoerd. nu zeg ik absoluut niet dat ze ons niet kunnen horen maar ik weet niet wat ik nog meer zou kunnen doen. verhuizen lag sowieso al in de planning dus ben niet van plan om nog geld er tegen aan te gooien hier terwijl we toch weg willen. bovendien heb ik ook geen geldboompje op mijn balkon
Het kan zijn dat u door een ernstig probleem snel zelfstandige woonruimte nodig heeft. In uitzonderlijke gevallen kunt u in aanmerking komen voor urgentie. Wilt u weten of u hiervoor in aanmerking komt? Ga dan naar op internet, Untitled Document. Deze site geeft alle nodige informatie. Blijkt uit de urgentiewijzer dat u in aanmerking kunt komen voor een urgentie dan kunt u dit aanvragen bij de Selectiecommissie. De Selectiecommissie beoordeelt uw aanvraag op verschillende criteria, zo moeten er bijvoorbeeld aantoonbare medische of psychische omstandigheden zijn waardoor u (vervangende) woonruimte nodig heeft. Als de Selectiecommissie u urgentie verleent, krijgt u voorrang op andere woningzoekenden en komt u sneller in aanmerking voor een sociale huurwoning. U kunt alleen urgentie aanvragen als u inwoner bent van de gemeente Groningen. Ook moet u ingeschreven staan als woningzoekende bij WoningNet. aanvragen urgentie Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met de Selectiecommissie op werkdagen van 09.30 - 12.00 uur, telefoonnummer 050 - 369 36 99 alsjeblieft meis
Heb je al gekeken op marktplaats? en funda? Ik weet niet wat je budget is, maar er staan wel huizen te huur.