Ik denk dat de opmerking niet helemaal wordt begrepen, je hebt namelijk commerciëel en commerciëel. Het ene wil zeggen dat het gesponsord wordt, meer niet, het andere dat ook bedrijven in hun campagnes op gaan roepen om je bij hun vriendengroep te gaan aansluiten. Een niet nader te noemen automerk deed dat met de oproep om "te laten zien dat je een echte man bent". Dat soort oproepen van bedrijven tot aansluiten bij hun groep zie je met Flutboek dus nu volop gebeuren, maar met Hyves nog steeds niet. Daarnaast heb ik geen internationale contacten, dus ook geen behoefte om me bij dat "nep-Hyves" aan te sluiten.
Ik heb beide maar gebruik alleen Hyves. Vindt Hyves véél leuker! Facebook is indd leuk als je buitenlandse vrienden hebt maar verder ook niet, vindt er geen zak aan om eerlijk te zijn..
Ik kan begrijpen dat je je menig wil geven, das iedereen zijn goed recht. Maar heb ook een beetje respect voor de anderen hun mening en keuzes...
Dat komt natuurlijk omdat het een internationale camapgne is en FB internationaal is en Hyves niet. En overigens vond ik die campagne -als vrouw- sowieso heel fout. Maar goed, als je een beetje leest, zie je dat ik net zo kritisch ben op FB als op Hyves hoor, zeker als het gaat om privacy. En commercieel is WEL commercieel en dat zijn ze beide op hun eigen manier, ze moeten toch ergens hun geld vandaan halen? En bovendien: je hóeft je toch helemaal nergens aan te sluiten van mij? Hyves is gewoon internationaal niet bekend (om te beginnen trouwens verkeerd gespeld, haha!) en ik heb wél veel buitenlandse vrienden en familie dus vind ik FB een stuk leuker. Ieder z'n smaak hoor, ik snap de lange tenen niet zo goed.
heb ze alletwee. zit heel weinig op hyves tegenwoordig. maar je kan je facebook met hyves connecten. Zo zie je je facebook statussen bij je wie wat waar op hyves. Zo lijk ik nog actief op hyves. Vind facebook wat volwassener als hyves.
Hyves ! Facebook had ik ook ( voor Farmville ) maar ben daar nu helemaal mee gestopt. Hou hem alleen nog aan omdat veel prijsvragen online tegenwoordig via facebook gaan.
Een paar maanden geleden had ik hyves gezegd, nu zeg ik FB. Heb mijn hyves nog wel, maar ben wel overgestapt. Werd gek van de schreeuwende reclames op hyves, erg irritant. Plus dat veel mensen die ik via hyves nooit kon vinden wel via FB te vinden waren. Ook heb ik een vriendin in het buitenland die me al jaren zocht en nu kunnen we weer leuk met elkaar kletsen. Ben het wel met de opmerking eens dat Hyves gewoon wat kinderlijker opgezet is en FB wat volwassener. Wat ik wel vervelend vind aan FB is dat je perse een account moet hebben om mensen te zoeken. Google+ heb ik ook al mensen over gehoord/gelezen o.a via twitter maar daar ga ik me nog niet voor aanmelden. Vindt het wel goed zo eigenlijk.