wat zou je doen met een miljoen?

Discussion in 'De lounge' started by mama van d, Nov 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van d

Nov 5, 2011
    73
    0
    6
    NULL
    rotterdam
    stond in de keuken ff de afwas te doen en toen schoot het in mn hoofd..

Wat zou ik doen met een miljoen? Of 100.000 euri ofzo. Iig een lekker geldbedrag.

Zag natuurlijk gelijk hele bergen kleding :D, mooie hakken :D, sieraden, nieuwe inrichting voor me. Mooiste merkkleding voor baby, vriendlief en stiefkinderen.
    Maar wat zou ik er echt mee doen...

Ik denk dat ik als eerst alle schulden en openstaande rekeningen zou betalen. Dan een flink bedrag op de rekeningen van de kinderen zou storten voor studie of als ze op zichzelf gaan oid.
    Zou het toch ook niet kunnen laten wat nieuwe kleding te kopen voor t gezin,maar niet overdreven veel. (we hebben ook echt wel wat dingen nodig zoals winterjassen enzo)
    Een deel gaat op onze spaarrek en sowieso zou ik dan heeerlijk op vakantie willen naar een warm land:D denk Suriname want daar komt mn vriend vandaan.

Pfff wat burgertruttelijk (is dat een woord??) he, maar ja wel het verstandigst.

Wat zouden jullie doen??

2. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    #2 corina83, Nov 9, 2011
    Last edited: Nov 9, 2011
    boerderijtje kopen, schulden afbetalen *dus ook hypotheek*,ouders/schoonfamilie/broers een leuk bedrag geven en de rest op de spaar en op jaydens spaarrekening
    oh en schoonouders, broer en zwager van de schulden af helpen..

3. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

schulden afbetalen , huisje kopen , en sparen voor men kindjes ;)

4. Dana

Dana Niet meer actief

sparen voor studie kids, huis afbetalen, een gedeelte verbrassen en een gedeelte weggeven maar alleen aan mensen van wie ik weet dat ze hard moeten werken voor weinig geld, die heb ik veel in de familie.

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Mijn man een high end pc kopen zodat hij eindelijk stopt met klagen en dingen vervangen in de pc die hij nu heeft. Een paar nieuwe meubelen kopen van degelijke kwaliteit, zodat ze nog wel een verhuizing overleven. Nieuwe kleding voor mijn man en wat voor mezelf en de baby.
    De rest op een spaarrekening zetten en vooral niks tegen familie of vrienden zeggen.

6. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    *Droomt weg...* Ik zou een huis kopen (eindelijk verhuizen naar waar we graag willen wonen :D), nieuwe auto (groot genoeg voor een gezin), nieuwe inrichting voor het huis (de inrichting die je nu niet kan betalen maar wel graag zou willen), wat kleding voor ons beide (maar niet overdreven veel) en een deel op een spaarrekening voor ons en voor de kinderen (die we nog niet hebben, maar daarvoor zou ik wel iets achter de hand houden). *Blijft nog even verder dromen...*

7. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ons appartement voor een schijntje verkopen, een ander huis kopen voor een normale prijs ( dus niet meteen een giga paleis ) en de rest op de spaarrekening gooien om rente te vangen..
    En daar dan heeeeeel lang van genieten...

Zucht.........................................................................................................................................................................

8. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Schulden afbetalen, lekker op vakantie en een keer lekker shoppen en de rest zou ik aan de kant zetten voor de kids en voor ons zelf.
    En als het lukt ook nog ons huis klaar laten maken.

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Schuld afbetalen, hypotheek grotendeels inlossen, misschien een ander huis kopen en anders het huidige dusdanig maken zodat het naar wens is, lekker op vakantie naar een verre bestemming en de rest sparen.

10. mama van d

Nov 5, 2011
    73
    0
    6
    NULL
    rotterdam
    @mira 85 haha heerlijk he dat dromen
    soms zie ik mezelf ook zo voor 1 dag prinsesje zijn (we blijven meisjes:p)
    met de mooiste baljurk uit de limo stappen met overal champagne, dansen in een enorme balzaal op muziek gespeelt door het orkest.
    hahaha beetje Sisi idee

Maar de meeste blijven toch ook wel redelijk op deze planeet en zijn voor sparen en afbetalen.

Zouden jullie dan ook je werk opgeven als het financieel kon? Ik denk dat ik gek zou worden...moet toch wel minimaal 2 dagen werken. Ook voor sociale contacten

11. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik zou vrijwilligerswerk gaan doen ! als het echt financieel zou kunne

12. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

de buren uitkopen, eindelijk rust dan hahaha, en hun huis plat gooien, onze eigenhuis verbouwen een puntdak op de schuurzetten zodat we daar een zolder hebben (nu geen zolder). en idd een goede auto kopen of juist een mooie oude hippy auto (volswagenbusje)

mijn ouders op reis sturen, voor mijn dochter geld appart zetten en de rest ook op de spaarrekening zetten

oja mijn man zegt dan altijd, een beunhaas opzoeken om de versnellingsbak in zijn bus te laten maken hahahhaa

13. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Kleding shoppen, hypotheek afbetalen, misschien een ander huis, verder op de spaarekening zetten en wat in een oude sok (anders draag ik weer teveel belasting af;) )
    Daarnaast wel blijven werken. Vind mijn werk te leuk om te laten en inderdaad ook voor de contacten.
    Oh en niet teveel mensen vertellen anders wordt vriendenkring erg groot denk ik.

14. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Ik zit momenteel thuis in de ziektewet. Ik heb nu regelmatig controles om in orde te blijven met mijn uitkering. Als het bedrag hoog genoeg zou zijn zodat mijn man en ik kunnen rentenieren, genoeg hebben om een goede opleiding voor onze zoon te betalen en een leuk leven te hebben dan zou ik dat afzeggen.
    Lekker genieten zonder aan de mouw getrokken te worden.

15. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Ik zou mijn studieschuld afbetalen in 1 x, daarnaast rekeningen wegwerken, en ons apartement afbetalen. Daarna een nieuw huis kopen met een tuin en meer slaapkamers.
    Geen villa ofzo, gewoon een leuk huis, waar we de rest van ons leven zullen wonen.

Oh wat zou dat fijn zijn zeg :)

16. Skye

Skye Niet meer actief

Ik zou een boerderijtje kopen. En als het financieel haalbaar is om te stoppen met werken, zou ik denk ik iets in de hondensport willen doen, gewoon op vrijwillige basis. Paar paardjes in de wei en ik vermaak me wel hoor!!

En ik zal dus geen geld weg geven. Ze mogen van mij een mooi kado uitzoeken en die betaal ik. En dan heb ik het dus over een nieuwe auto, nieuwe keuken etc.

17. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

Jan 13, 2010
    2,575
    0
    0
    Mijn buren uitkopen haha!

Verbouwen, spaarrrekening van mijn kindjes spekken en heerlijk op vakantie! Oja en dan is mijn familie aan de beurt haha!

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hé, wat een leuke afleiding van mijn werk.. Wat zou ik doen met € 1.000.000.

- iets minder gaan werken (24 uur ipv 32 uur)
    - verbouwen (keuken, bovenkamers en de tuin) en geld achter de hand houden om huis van de buurvrouw (inmiddels 86) over te nemen na overlijden of vertrek.
    - een nieuwe auto (5 deurs BWM-1 denk ik)
    - sabbatical nemen en met man en kindjes op reis gaan (3 maanden)
    - beleggen / spaarrekening
    - schenkingen doen conform belastingwetgeving (zus en schoonzus)

oftewel allemaal plannen die nu over een langere tijd verspreid staan maar dan opeens allemaal gelijk kunnen! Dat zou luxe zijn!:D

19. Mayon

Mayon Niet meer actief

een ander huis kopen met lekker veel grond. Verder op de bank zetten.

20. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wat zou ik doen met 1 miljoen?
    Nou eigenlijk teveel :p

- Wereldreis :)