Iemand tips? Word er simpel van. Heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals een krabpaal, of sterk ruikende parfum op het behang spuiten. Maar tot nu toe zonder resultaat. Hij krabt ook op verschillende plaatsen in huis, en het liefst op een hoek.
Ja echt irritant he! Bij ons is het in de woonkamer, de gang en de hal! Ben bang dat we er niet vanaf komen....
Ja zonde he!! Wij wonen sinds 7 maanden in dit huis, dus alles ook nieuw... Misschien heeft iemand ook repair-tips voor het behang? Hoeven we niet opnieuw te behangen???
Hier geen katten maar een peuter die zijn eigen behangetje bij zijn bed lospeutert....! Ben bang dat een parfummetje hier ook niet zal helpen Geen kattentips! Balen zeg!! Ik geloof dat ik echt pislink zou worden op die beesten! Succes ermee! Elmo
Je kan overwegen (als de kat nog jong en gezond is en w.s. nog lang bij jullie blijft ) om alles te stucen / sierpleisteren. Elmo
tja hier is het ook. Nou Elmo, tis wel gewoon kats hoor. ik bedoel tis echt super super vervelend, maar dieren zijn nou eenmaal geen standbeelden en ook geen mensen. Onze kat doet het ook en ik baal ook (ook vorig jaar behangen), heb boven nog een krabpaal neergezet. Ze doet t als wij niet thuis zijn, dus we kunnen d'r geen standje geven voor iets wat ze vier uur geledne gedaan heeft. Maar wij weten het ook niet. In elk geval is het nu vanzelf minder geworden. Je zou een krabpaal op de hoek kunnen zetten? Ik verzin maar wat.....(als t 1 hoek is dan) Als we het wel zien, dan krijgt ze wel op dr kop hoor, dan ga ik met haar naar die plek en zeg ik ala martin gaus: foei, nee stout! en dan tik op dr neus en dan moet ze naar boven. Dan weet ze het in elk geval wel.
ik heb daar ook last van gehad dat ze aan het behang zat, maar ze zat ook aan een stoel. ik heb toen op aanraden catnipspray gekocht en op de krabpaal gespoten. en de kat werd helemaal gek op dat spul en ging ook automatisch aan de krabpaal krabben. ze wreef er zelfs met haar lichaam tegen aan haha. was best een grappig gezicht. ik weet natuurlijk niet of het bij elke kat helpt. maar volgens mij als ze ouder worden word het ook minder.
Vervelend inderdaad en altijd maar die hoeken he?! Wij hebben ervoor gekozen om niet te behangen beneden, alleen heb jij daar nu niet zoveel aan. Wat bij mijn moeder hielp (ja die heeft wel behang) is een kokosmat! Die hebben wij ook in huis gehaald en ik vind zelf wel dat het helpt. Wellicht kun je dat nog proberen? Wel een goede dikke kopen hoor, niet eentje waar ze zo doorheen gaan met die scherpe nageltjes. Ik hoop dat het wat is!!
ik heb een linkje gevonden van dat spul hoe het eruit ziet van die catnipspray. als het niet mag verwijder ik hem wel. Poezen en katten - CAT-NIP-SPRAY een lokstof voor op krabpalen, speeltunnels, et en anders ff googlen
hier ook pas behangen en stuk door katten en zoontje lief. wij hebben nu een krabpaal en ee stuk vloerbedeking (tapijt) op de grootste krabplek en nu krabben ze nergen andersmeer. Deden we in ons oude huis ook, hadden we het tot aan het plafon en een lol dat ze hadden
Bij ons is het met de bank. Lotje MOET en ZAL altijd haar nagels scherpen aan onze zwart stoffen bank. Er staat een krabpaal naast, die pakt ze ook regelmatig maar 50% van de keren pakt ze de bank op die ene hoek. De bank is dus een zwart stoffen bank, maar op die hoek/plek lijkt het wel een wollen bank. Ook geen idee wat eraan te doen want elke keer als je haar een duw geeft, de volgende keer doet ze het gewoon weer waar je bij staat
Elke keer dat ze het doet, consequent nat spuiten met de planten spuit. En verder de katten niet de hele dag of nacht alleen in de kamer laten. Onze kat is gelukkig geen sloper....maar ze gaat elke nacht naar de keuken waar haar mandje, kattenbak en eten staat.