ik ben druk aan het solliciteren, nu kan dat ook al veel op het internet, maar als ik 'gewoon' een brief stuur wat vinden jullie dan? Typen of gewoon met de pen? Ik vind een handgeschreven brief veel mooier, maar ja het lijkt wel of het allemaal verplicht is om te typen ja..
Handgeschreven zie je nooit meer, altijd getypt! Is een beetje uit, dat handgeschreven solliciteren...vooral om dat je vaak ook per mail kan solliciteren... Ik zou typen....denk niet dat het in je voordeel zal werken als je schrijft!
Ik zou ook typen of het per mail verzenden, anders ziet het er zo "ouderwets" uit ! Succes met je sollicitaties
Ik heb een aantal jaren geleden een sollicitatiecursus gevolgd en daar zeiden ze volgende dingen: Als er specifiek staat dat er een handgeschreven brief gestuurd moet worden, moet je dat zo doen. Anders moet het getypt worden. Helaas wordt er wel altijd vergeten dat niet iedereen de middelen heeft om over een pc te beschikken... Als er een postadres en een e-mailadres onder de vacature staat, mag je kiezen. Maar in deze moderne tijden is het beter dat je dan je brief mailt. Zo laat je ineens zien dat je met een pc overweg kan.
Als ik een handgeschreven sollicitatiebrief zou ontvangen, zou ik raar opkijken. Ik zou hem dus gewoon typen. Maar het scheelt natuurlijk ook wel een beetje op welke functie je solliciteert.
Ik zou juist iemand die een geschreven brief stuurt op gesprek laten komen. Gewoon omdat het bijzonder is, Maar ze zijn niet allemaal zo gek, dus gewoon typen. Via internet solliciteren vinden mensen trouwens ook erg fijn. Alleen als ze die keuze geven natuurlijk.
ik heb net even mijn collega de office manager gevraagd, zij doet al 27 jaar personeelszaken. ze zegt: als je een handgeschreven brief stuurt, lijkt het erop of je niet met de pc kan werken en val je bij ons dus automatisch af. ze wijst handgeschreven brieven al een jaar of 10 af. dat is eigenlijk best lang al! voor de rest zegt ze: ik heb het liefst de getypte brief als bijlage bij de mail, en niet de hele brief in de mail. dan kan ze hem namelijk meteen opslaan-filen-rondsturen etc in plaats van dat ze het eerst in een word bestand moet plakken.
aah mooi bedankt dat je het even hebt gevraagd! Het nadeel is ook nog dat ik zelf geen printer heb. Dus dan mail ik het wel door naar me ouders zodat die hem uit kunnen printen haha bha dat solliciteren is niks voor mij, ik vind die brieven altijd zo standaard,allemaal het zelfde... zal proberen een beetje creatief te zijn
Mij hebben ze geleerd dat je best geen standaardbrief gebruikt omdat het grootste deel van de sollicitanten gebruikt zo'n brief. Je schrijft beter elke keer opnieuw een originele brief, zodat je brief opvalt tussen de rest... Nu, uiteindelijk schrijf je 1x een originele brief en pas je hem de volgende keer gewoon aan aan de vacature. In je curriculum vitae zet je best ook je vaardigheden (zoals bv. flexibel op vlak van werk en/of uren, klantgericht, steeds bereid tot bijscholing e.d.) Dit kan je ook aanpassen van job tot job. Maar dit is natuurlijk niet nodig als je steeds voor dezelfde soort job solliciteert. Ik zit in de administratie en iedere job is daar qua inhoud anders. Vandaar dat ik dat telkens aanpaste. En ik moet zeggen dat ik enkel positieve reacties kreeg.
hobbies zijn ook zaken die vaak nog op prijs gesteld worden in een CV. Mijn man is daar bijna een baan op kwijt geraakt. Via een uitzendbureau op sollicitatie gegaan, uzb had zijn CV alvast doorgemaild, maar er vanalles uitgehaald. Kreeg hij meteen commentaar dat z'n CV zo onpersoonlijk en kort was, ze misten dingen als hobbies e.d.
Hai Ik ga daalijk zelf ook weer sollicteren en dan typ ik ze ook uit,het scheelt ook een hoop werk toch.
Je brief en CV als bijlagen vind ik een hele goede opmerking! Wij ontvangen dat ook het liefste als bijlage. Dit staat veel netter. Ik weet niet in welke richting je werk zoekt, als het bijv. niks met een pc te maken heeft..dan zijn dit soort dingen misschien minder belangrijk. Ook kan je overwegen de brief zelf langs te brengen, een gezicht en stem zeggen ook veel! Veel succes!
tip: als de een sollicitatie procedure is afgerond, gaan bij veel bedrijven alle sollicitatie brieven weg maar worden c.v.'s bewaard. zet dus je motto in je c.v. bij een volgende procedure worden oude c.v's er vaak gewoon bij. zo is er duidelijker te zien wie je bent.
Veel succes BObam.....Ik moet vanaf maart ook gaan solliciteren,ik hoop dat ik snel wat leuks vind,. Naar wat ben jij op zoek?