Hallo, Wij hebben bericht gekregen dat we recht hebben op kindertoeslag van de belastingdienst. Weten jullie ook op de hoeveelste het van de maand word gestort? liefs marianne
ik snap daar niets van ik krijg iedere maan een bedrag van 89 ... kindertoeslag, wat is het bedrag wat je per kwartaal krijgt dan ? is dit wel goed ?
Het bedrag wat je per kwartaal krijgt, is de kinderbijslag ! Hier heeft de belastingdienst echter helemaal niets mee te maken, dit wordt uitgekeerd via de SVB.
Maar ik krijg toch echt iedere maand een bedrag van 89 kinderbijslag ... Maar wat is het bedrag dan per kwartaal wat je normaal als kinderbijslag krijgt ? ... Of is dat per gezin anders ?
je krijgt kinder toeslag en kinder bijslag die toeslag krijg je iedere maand en de bijslag ieder kwartaal en volgens mij is de toeslag bij elk kind hetzelfde en de kinder bijslag afhankelijk van je inkomsten en de leeftijd van je kind ik krijgt de toeslag op de 15de
toeslag is afhankelijk van je inkomen en krijgt dus ook niet iedereen. het wordt 1 keer in de maand gestort met een maximum van 89 euro
Hier ook zo lekker, wij krijgen rond de 15e zo'n 82 euro kindertoeslag. Hier hebben wij alleen helemaal geen recht op! Ik heb zelf even die berekening gemaakt en wij hebben maar recht op 8 euro in de maand. Ze hebben het gebaseerd op het inkomen van afgelopen jaar. Maar ik zou het dus wel even narekenen, want anders moet je straks alles in een keer terug betalen en dat kan wel hoog oplopen.
de toeslag is idd gebaseerd op je inkomen en de bijslag is afhankelijk van de leeftijd van je kind en krijg je 1x in de 3 maanden. nu weer rond 1 juli.
@tweety: jij hebt het over de kinderbijslag, er is een vraag over de toeslag, deze krijg je maandelijks.
Nou alles in 1x terug betalen gaat me niet lukken, als hun een foutje hebben gemaakt dan is dat hun probleem ... en van een klale kip kunnen ze toch niet plukken hihihihi ... Maar goed ik heb geen inkomen en mijn vriend wel, dus wij krijgen het max van 89 ...
@chantal: dan hebben jullie er waarschijnlijk ook gewoon recht op. Wij verdienen allebei best redelijk, dus dan niet meer.