Begrijp niets van die analyse's!! Wie wel

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vonnie79, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vonnie79

vonnie79 Actief lid

11 feb 2009
    208
    0
    0
    Mijn man heeft 3 analyse's gedaan maar kom er niet zo wijs uit!!

Nr 1: Volume 3.5 Ph 8.1 Concentratie 1.4mil progessief% 42 Traag proges% 9 Niet proges% 11 onbeweeglijk% 38 Agglutinatie afw Normaal 2L Rondcellenx10^6/ml<5 <5 Normaal 2L Atyp Vormen Kop% 64 Nek% 27 Staart 7

Nr 2: Volume 5.0 Ph 8.1 Concentratie 36.4mil Progressief 6L Traag proges% 16 Niet proger% 36 Onbeweeglijk 42 Agglutinatie Afw Normaal 5LRondcellen <5 Atyp vormen Kop% 68 Nek% 20 Staart 7

Nr 3: Volume 2.0 Ph 8.1 Concentratie 15.2mil Progessief 9L Traag proges% 19 Niet proges% 28 Onbeweeglijk% 44 Agglutinatie afw Normaal 4L Rondcellen <5 Atyp vormen Kop% 81 Nek% 12 Staart% 3

En dan de bloedtest: Lh 4.7 FSH 12.4H Prolactine 126 SHBG 34 Testosteron 22.2 Vai-berek 65

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want snap er niet zoveel van, ik vraag me ook af of je met deze uitslagen zwanger kan raken. Wel zijn deze testen in 2 mnd tijd gedaan.

Liefs Vonnie

2. vonnie79

vonnie79 Actief lid

11 feb 2009
    208
    0
    0
    Helemaal niemand

3. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Als ik alleen naar concentratie kijk, dan zie ik dat die wel heel verschillend is. Van slecht (1,4 miljoen bij nr 1), naar goed (36,4 miljoen bij nr 2) Verder staat bij de beweeglijkheid steeds wat anders (bij de 1e 42% en bij nr 2 en 3 staat ineens 6L en 9L). Geen idee wat die 6L 9L is!

Heb je nu snel een afspraak waarin ze het toelichten?

4. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Bel anders even naar de poli, zij kunnen je heel goed uitleggen wat al die waardes zijn. Het enige wat ik begrijp is dat de kwaliteit sterk verschilt. De ph, staat voor de zuurgraad en die is volgens mij okee.
    Heel veel suc6!

5. vonnie79

vonnie79 Actief lid

11 feb 2009
    208
    0
    0
    Ja alleen die stomme poli zegt alleen maar ach de ene is goed en de andere is slecht ze willen me geen duidelijk andwoord geven, vandaar eigenlijk mijn vraag hier. Misschien zijn er dames die het wel snappen.

Liefs Vonnie

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat apart zeg dat de poli je geen duidelijk antw wil geven..:(
    ik zou gewoon weer bellen , of er langs gaan...
    want waar slaat dat op?? zij moeten je gewoon duidelijk antw kunnen geven!
    En kun je anders niet een afspraak maken met de gyn? dat hij/zij het jullie uitlegt????

7. vonnie79

vonnie79 Actief lid

11 feb 2009
    208
    0
    0
    #7 vonnie79, 26 nov 2010
    Laatst bewerkt: 26 nov 2010
    Ja dat heb ik dus geprobeert, ik vind het ook niet kunnen maar heb het ook niet zo op dit ziekenhuis en me eigen verlos waar ik een tijd geleden bij liep. Ik heb een zoontje gekregen met 39w5d. Hij is tijdens een weeen storm overleden omdat de verlos verdomde om te komen toen wij de eerste keer belde!! Ik weet nog goed mijn weeen begonnen om 21 uur in de avond, om 22 uur belde we de verloskundigen dat ze moest komen, dit wou mevrouw echter niet. Ze zei doodleuk ach neem een asprientje en ga je bed in. Uiteindelijk had ik vanaf 21 uur tot 23.30 weeen om de minuut niet uit te houden ik redden het niet meer, me man ze ik ga weer bellen uiteindelijk kwam de verloskundige toch maar aan, had om 23.50 uur 4 cm ontsluiting. ze wou naar het hartje luisteren maar helaas bleef het stil, direct naar het ziekenhuis met 140 over de weg, echo
    gekregen nee hartje stond stil. om 00.05 had ik 8cm ontsluiting en om 00.18 was me lieve zoontje op de wereld. Ze zeiden mij hij is rond 23.45 overleden. Alles zakte in maar nu willen we voor een baby gaan maar krijg nergens gewone uitslagen snap er niets van.

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Vonnie wat vreselijk!
    wat een vreselijk verhaal:(
    zoo en wat ontzettend slordig zeg van de VK

kan me voorstellen dat je je nu helemaal , nadat je dit al hebt moeten doorstaan, onbegrepen voelt!
    ik vind het echt niet normaal hoor
    kun je geen ander zk benaderen??

9. vonnie79

vonnie79 Actief lid

11 feb 2009
    208
    0
    0
    Ja me man heeft al tegen mij gezegt dat we naar een ander ziekenhuis moeten stappen en dat gaan we ook zeker doen!! ja is zeker vreselijk, heb het gelukkig voor zover het kan een plekje gegeven maar het snijd nog in mijn hart, omdat me lieve Valentijn niet dood had hoeven zijn mijn kindje was kerngezont, hij kon alleen de weeenstorm niet aan en heeft het daarom niet over leeft. En de boosheid zit er nog steeds omdat ze gewoon weg niet wou komen bij de eerste tel, de gyn in het ziekenhuis had mij wel vertelt als ze direct om 22 uur was gekomen en me naar het ziekenhuis gebracht had, ik een keizersnee had gehad en mijn kindje zeker nog had geleeft.

Ik hoop in ieder geval dat er misschien toch nog dames zijn die ook uitslagen hebben en me iets meer kunnen vertellen.

Liefs Vonnie

10. vonnie79

vonnie79 Actief lid

11 feb 2009
    208
    0
    0
    Niemand weet het? Jammer had gehoopt dat er meerdere waren die een zaadanalyce hadden laten doen en wel de uitslagen begrepen

Liefs Vonnie

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ohhh vonnie wat een vreselijk verhaal! Ik heb ook een weeënstorm gehad, ik was gelukkig in het ziekenhuis. Het was op een gegeven moment ook een race tegen de klok en achteraf werd mij verteld dat als ik thuis was geweest had ons meisje het niet had gered.

Helaas kan ik je niet verder helpen met de uitslagen van het zaad van je man.
    Ik zou nooit meer naar dat ziekenhuis gaan en snel opzoek gaan naar een andere poli om geholpen te worden.
    Veel sterkte ik hoop dat jullie snel een mooi kindje zullen krijgen xxx

12. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Wat een ontzettend verdrietig verhaal Vonnie....

Ik kan je niet met alles helpen, maar in het kort komt het er op neer dat je man tijdens de verschillende testen qua hoeveelheid sterk wisselende uitslagen heeft (dit wordt ook beinvloed door eventuele lozingen voor de test, de laatste keer dat ik me verdiepte moest een amn 3 dagen geen lozing hebben voor de test) m.n. de laatste test is weinig.

Bij de eerste test heeft hij weinig zaadcellen, maar wel goed bewegelijk en bij de andere 2 testen voldoende hoeveelheid, maar zeer traag. Vorm en afwijkingen lijken constant normaal dus dat is ok. Bloedtest kan ik je niet bij helpen. Met dit soort uitslagen zijn wij helaas in de mmm beland, dus ik zou zeker actie ondernemen als ik jou was!

heel veel sterkte en succes

13. vonnie79

vonnie79 Actief lid

11 feb 2009
    208
    0
    0
    Bedankt voor je andwoord, mijn man heeft nooit goed zaad gehad hij is geopereerd aan 2 niet ingedaalde zaad ballen. Maar ja nu komt de maar, wij hebben 3 gezonde kinderen waar ik ook spontaan van zwanger ben geraakt, een zwangerschap die in een miskraam is gegaan en dan een doodgeborene allemaal op natuurlijke wijze
    Met deze uitslagen dus ergens denk ik niet dat we de
    Mmm in hoeven. Ik hoop alleen zo dat we nog een keer zwanger mogen zijn mijn man rookt, hij gaat hiermee stoppen met de testen rookte hij nog, mij is vertelt als je stopt dat het dan verbetert en ook als hij zink, visolie en foliumzuur slikt ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat waar is natuurlijk.

Liefs Vonnie

14. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Dat is alleen maar goed om te horen Vonnie! Als je man idd iets gezonder gaat leven, zal het hopelijk snel raak zijn bij jullie!

Heel veel succes

15. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    ik zou het even aan je huisarts vragen, die kan je ook uitleggen wat het allemaal betekend. Heb ik toen ook gedaan.

groetjes

Deel Deze Pagina