Hyves VS Facebook

Discussie in 'De lounge' gestart door miekie82, 5 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hyves VS Facebook

1. hyves

2. facebook

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    absoluut hyves....zit er elke dag op en vind het nog steeds veel leuker dan facebook...kan daar maar niet aan wennen...;)

2. Facebook!
    Vond er in het begin ook niet zoveel aan, maar het is zoooooveel makkelijker, sneller, overzichtelijker dan hyves. Op hyves wordt je ook doodgegooid met reclame, daar irriteer ik me mateloos aan. En een groot voordeel is ook dat je met de hele wereld contact kunt houden, niet alleen met mensen uit nederland.
    Wat ik ook handig vind bij facebook is dat je niet overal een gadget voor moet aanmaken etc, en dat als je iets wilt delen de facebook knop overal wel bij staat dus je niet zo moeilijk hoeft te doen met codes enzo.

Vind het wel jammer dat je je pagina niet zelf kunt stylen, maarja ik kijk ook alleen om te weten hoe het met mensen gaat die ik nauwelijks zie. Hoe vaak mijn buurvrouw vandaag naar de wc is geweest hoef ik ook niet perse te weten..

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Facebook!

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Iemand zei dat hyves meer mogelijkheden heeft dan facebook, maar wat kan hyves dan wat facebook niet kan? Ben wel benieuwd eigenlijk, heb nog niets gevonden (ok afgezien van het stylen dan) :)

5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Toch meer hyvs! Maar vrijwel iedereen heeft bij beide een acount.
    Probeer me te verdiepen in Facebook, en ind mis de "gezelligheid". Ken dus ook de snufjes nog niet zo goed!

Vinden jullie facebook dan niet onoverzichtelijk? Of is dat echt een kwestie van wennen?

Wat was er trouwens eerder? Heeft Raymond hyves van Facebook gejat????

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb Facebook, maar snuffel stiekem ook nog wel eens op mijn hyves account!
    Ik vind facebook veel overzichtelijker en minder kinderlijk! (Sorry dames!)

7. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Facebook is van februari 2004 en Hyves
    van oktober 2004.Facebook was er dus
    iets eerder.

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb op allebei een account. Ik heb toch voor facebook gekozen, omdat ik daar uit meer landen vrienden heb. Ik woon in Portugal en mijn portugese vrienden gaan niet zo om met hyves. Ik gebruik facebook ook voor de spelletjes. Daarom heb ik ook niet zoveel persoonlijke informatie en fotos op facebook staan.

Hyves is wat meer voor de mensen die ik persoonlijk ken en via een aantal fora. Mijn hyves is ook wat meer afgeschermd en daar zet ik wat meer fotootjes van Ilana op.

9. Within

Within Niet meer actief

Ik heb ook beide. maar gebruik facebook meer. Mijn vrienden komen uit allerlei uithoeken van de wereld en die kennen hyves niet ;)

10. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Ik heb beide maar ik gebruik eigenlijk mijn hyves account veel meer, ben daar ook goldmember! Facebook gebruik ik alleen maar als ik nieuwe berichten heb!

11. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Facebook!! Blijf ik tenminste een beetje in contact met vriendjes die in het buitenland wonen

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Facebook!
    Ik heb schoonfamilie in het buitenland zitten en kan zo mooi contact met ze houden. Hyves gebruik ik sinds paar maanden niet zo intensief meer.

13. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Ik woon niet in NL, dus Facebook ;).

14. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Facebook!

Snapte er in het begin ook echt niets van, maar nu ben ik er dagelijks op te vinden. Vind het vooral handig om contact te houden met mijn vriendinnen, die wonen allemaal nogal redelijk ver weg en zo blijven toch op de hoogte van elkaars leven.

Dat idee van zwangerschapspagina op FB vind ik heel goed, ben alleen niet zo handig in die dingen om het zelf te doen.

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier momenteel fb dit ook omdat hier veel meer vroegere vrienden op te vinden zijn. al vind ik hyes er gezelliger uitzien.

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ook ik heb beide, maar vind FB veel onoverzichtelijker en vindt het rete irritant dat je niet kan zoeken als je niet ingelogd bent!
    Hyves ziet er wat gezelliger uit, niet alleen omdat je je profiel kunt pimpen,maar gewoon overall nodigt het meer uit.
    FB heb ik eigenlijk alleen maar omdat ik een penvriendin in Roemenie heb en daar kan ik nu veel makkelijker contact mee houden.

17. tulip

tulip Niet meer actief

hyves!!!!

18. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Ik heb ze allebei Hyves en Facebook. Maar Facebook kom ik heel weinig met vergelijking tot hyves, daar kom ik iedere dag wel een paar keer op. Facebook daarintegen 1 keer in de maand of nog niet eens.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Facebook, is internationaal dus leuk om wereldwijd contact te houden met iedereen! :) Ziet er ook wat strakker en minder kinderlijk uit dan Hyves, ken vooral pubers die daarop actief zijn. ;)

20. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik vind hyves veel leuker maar heb ook facebook maar daar zit ik nooit op ik zet er af en toe foto's op voor mijn fam uit frankrijk spanje en engeland want die kunnen natuurlijk niet op hyves komen

Deel Deze Pagina