Verschillende vloeren op 1 verdieping?

Discussie in 'De lounge' gestart door Assi, 5 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    We zitten midden in de verhuizing.

Nu hebben we op de 1ste verdieping op onze slaapkamer en die van ons dochtertje dezelfde tegellaminaat vloer liggen. Deze vloer hebben we meegenomen uit ons appartement. De vloer was niet eens een jaartje oud.
    Maargoed, we komen boven dus tekort voor de hal en babykamer. De vloer is nog te koop, maar is vrij prijzig en ik moet nog zovéél kopen.
    Nu wilde ik altijd al in de nieuwe babykamer een wit eiken vloer. Vind ik zo mooi. De tegellaminaat die we in de slaapkamers hebben liggen is donker.

Nu wil ik dus gewoon wit eiken laminaatvloer in de hal en babykamer leggen. Natuurlijk scheid ik de vloeren d.m.v. drempels te plaatsen bij de deuropening.

Heeft iemand hier ook verschillende vloeren op 1 verdieping?
    Misschien foto's zodat ik een idee heb hoe het er als geheel uitziet?
    Natuurlijk zie je het niet wanneer de deuren dicht zijn, maar ben even heel benieuwd!
    :D

2. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Nog niet, maar na de verbouwing wel. We gaan op de eerste verdieping een kamertje erbij krijgen en daar hebben we niet genoeg van meer. Dus 1 slaapkamer krijgt een hele andere kleur (of wit of heel donker). En onze badkamer heeft sowieso tegels, terwijl de rest van de verdieping laminaat heeft.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja hoor, dat kan best. Wij hebben zelf over de hele bovenverdieping dezelfde vloer en geen drempels, maar bij mijn vader thuis hebben alle 3 de slaapkamers een andere vloer en de overloop is ook weer anders. Daar wel drempels uiteraard.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Wij hadden boven twee verschillende vloeren maar dat irriteerde me zo enorm dat we nu overal hetzelfde hebben

5. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Wij hebben in elke kamer een andere laminaat liggen!
    Donker eiken, licht eiken,en op nog een ander kamertje zwart/wit gespikkeld laminaat:D
    De trap en overloop lopen door in kersen kleur,dit is dus wel 1 geheel !
    Elke kamer is anders en passend ingericht,helaas geen foto's.
    Ik vind dat het wel wat hebben,maar het is ook weer je eigen smaak en je moet er net van houden!

Succes met je keuze!

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij hebben vloerbedekking in zoons kamer, en laminaat op de rest van de bovenverdieping, en ik vind het niet mooi! Ik vind het mooier als het één geheel is, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Binnenkort gaat de vloerbedekking eruit en laten we het laminaat doortrekken.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook verschillende vloeren. Op de overloop vloerbedekking in dezelfde donkerblauw als de traploper.
    de baby kamer heeft licht grijs laminaat, de peuterkamer lichtbruin hout, en de onze antiekeiken laminaat.

We hebben nu gewoon gekozen wat bij de kamer past. De hele verdieping in dat licht grijze vonden we niks. Maar hout/eiken zou al snel te donker zijn in de kleine babykamer.
    In onze slaapkamer zit een vaste kast van grenen, en op ons zoontjes kamer staat een billy-kast in beuken of berken. Dat vraagt ook om een andere vloer ;)

Ik stoor me er niet aan. Maar dan moet het wel functioneel zijn

8. emje

emje Niet meer actief

wij hebben in ons appartement in de keuken, woonkamer en babykamer hetzelfde laminaat. daar dus ook geen drempels. in onze slaapkamer hebben we een heel ander soort laminaat omdat we die nog hadden van me studentenwoning. we hebben geen drempel geplaatst vanwege me rolstoel maar een soort ijzere strip. ziet er heel mooi uit.

9. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij hebben op onze slaapkamer en op de overloop donker laminaat en op de slaapkamer van onze dochter en de lege kamer licht laminaat. Zitten overal drempels tussen en het ziet er helemaal niet raar uit!

10. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Thanks meiden!
    Ja zolang het verschillende ruimten betreft op 1 verdieping kan het best. Ik wil zo graaaaag een lichte vloer in de babykamer! Misschien dat ik de hal wel doe met het tegellaminaat dat we in de slaapkamers hebben, maar het is (uit luiheid) dan aantrekkelijk om het meteen door te trekken naar de babykamer. Ik zou overigens wel een drempel moeten aanbrengen want die mis ik nu.

11. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Wij hebben 2 verschillende vloeren boven. De hal en Aylin's kamer zijn betegeld en onze kamer en van Djamila is met laminaat. Ziet er niet verkeerd uit.

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

wij hebben boven alle kamers ander laminaat , is niet mijn keuze geweest maarja ..persoonlijk had ik alles 1 geheel willen hebben

Deel Deze Pagina