wij hebben een deurbel sonnette van elro, de db260 die je in het stopcontact steekt, en daarbij een los draadloos kastje, de db200. tot enkele dagen geleden ging alles goed, maar nu gaat de stopcontactbel zo ineens af, zonder dat er gebeld wordt.. en het gekke, ook nog eens op een andere melodie dan onze eigen! dus ik denk dat iemand een zelfde deurbel heeft, en dat die dan stoort ofzo? wie weet hoe ik dit op kan lossen? tis nogal irritand om heen te lopen zonder dat er iemand staat, maar vooral de hond vind het erg irritand, die gaat al een gek tekeer! (de melodie die dan gaat is ook nog eens hondengeblaf!)
Hmm kijk eens of de batterij van de bel aan de deur moet worden vervangen! Een van de 2 kastjes werkt op batterij, neem ik aan!
Dan heeft iemand anders ook een draadloze deurbel gekocht en zit ie op dezelfde frequentie. Je kan die in jullie kastje aanpassen, is soms even zoeken. Wij hadden het hier ook toen we 'm net nieuw hadden.
Mijn ouders hebben ook zo'n bel en die gaat ook "zomaar" af..... Denk dat je er weinig aan kan doen.... Erg vervelend ja.....
batterijen zijn al vervangen... zal eens zoeken naar de frequentie, of ik die kan instellen.. kon m nu niet zo snel vinden maar kijk morgen nog eens! echt irri ja
Hahaha, bij mijn ouders is dit ook zo ( sorry, lach niet om jou, maar om mijn ouders ). Als wij daar zijn en de bel gaat, zitten wij om ons heen te kijken zo van; zou je niet eens open doen??
Mijn ex zijn bomma had ook zo een bel en als wij stopten en de deur van de auto automatisch sloten dan ging de bel ook met een andere melodie. Denk niet dat ze er iets kon aan doen, gelukkig was het wel enkel als wij stopten en niet als de buren ofzo stopten .
haha! zo heb ik een loopauto met verschillende melodieen. een tijd geleden ging hij opeens ook af met een heel ander deuntje die ik nog niet gehoord had. weet ook niet wat dat was. misschien een geest?
Die van de buren gaat af op ons auto sleutel wanneer we de deur van ons auto open of dicht doen gaat bij hun de bel!
Mijn schoonouders hebben dat ook..hun buren hadden dezelfde bel en zaten op dezelfde frequentie zeg maar..kun je dat afstellen?
Wij hadden er ook last van. ook snachts, ook andere melodieen... Andere frequentie en alles geprobeerd, en uiteindelijk de ultieme en enig werkende oplossing (hier dan) gevonden: we hebben een nieuwe bel en hij is niet draadloos! Erg blij mee!
Wij hebben er ook last van gehad. Soms werden we wel 5 keer op een nacht wakker van dat ding. Toen de batterijen eruit gehaald, maar zelfs daarna ging dat ding nog af. Alles bekeken, maar niets werkte. Toen maar een heel simpel ding gekocht en nooit meer last van.
Dit kun je makkelijk oplossen door een andere frequentie erop te zetten...dit doe je door in het kastje en in de bel zelf, te draaien aan meestal een zwart rondje.. ik heb hier zo`n 9 verschillende frequenties..het zijn allemaal verschillende nummers.. Je bel gaat dus af omdat iemand bij jou in de buurt dezelfde frequentie heeft
IEDEREEN BEDANKT VOOR DE TIPS EN IDEEEN, ik heb nu via youtube een filmpje gevonden hoe ik de bel op een andere frequentie kan zetten.. (kan niet via een simpel knopje namelijk) heb het gister gedaan, tot nu toe geen onverwachte bellen gehad, dus hopen dat het is gelukt!
Bij ons gebeurd dat ook....maar als wij de batterij dan vervangen dan is het over. Wij roepen altijd...hee opa Theo hou eens op! Dat is mijn vader die is overleden dus wij grappen daar altijd mee.