holland doc ''de vier muren van dina''

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Appelstroop, 20 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

hallo,

ik heb vorige week holland doc. gezien en mijn mond viel open van verbazing...

hier een link www.eo.nl/dina

wie heeft dit ook gezien?

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    ik. en ik was er helemaal naar van!!! heeft veel indruk gemaakt.
    ben benieuwd hoe het nu met ze is!
    (ik had alleen het begin gemist, waarom waren ze hun paspoorten nu kwijt?)

3. Appelstroop

op hun paspoort stond vermeld dat ze islam zijn, en aangezien ze in het christendom geloven wilde dus dat dit werd veranderd.
    dit moest via de rechtbank gebeuren en toen heeft justitie de paspoorten ingenomen. toen hebben ze een beerput opengetrokken en werden ze met de dood bedreigt.

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik heb hem net even gekeken.
    Kan me daar zo boos over maken!!!!
    Welk geloof verteld nu om te moorden?
    En dat je daar in wílt geloven, bah.

Ik hoop dat Dina en dr vader snel kunnen vluchten en toch nog een prachtig leven krijgen.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    @rijkie, ah dat dacht ik al, maar wist het niet zeker.
    verschrikkelijk zeg!

6. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik neem het niet zo serieus dit. Ze willen vast asiel aanvragen in amerika;) ze lopen nu toch ook op straat en pakken ook een taxi geen hond die naar ze omkijkt hoor.
    Heb wel vaker zulke verhalen gehoord daar en andersom is het precies hetzelfgde als een christen moslim wordt. Heeft nix met het geloof zelf te maken. Maar het zou de eo niet zyn om hier meteen op te springen en de islam weer in een kwaad daglicht te stellen;) Het is geen democratie ein egypteen om meneer obama een brief te schrijven is al helemaal onzin, die heeft het land niet geholpen om een democratie te worden. De jeugd in egypte heeft het zelf gedaan met hun revolutie en nu maar hopen dat het echt een democratie wordt daar!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Habibi: dit is toch echt aan de orde van de dag en doorgaans zijn het de moslims die christenen onderdrukken. Niet andersom.
    Je kunt toch moeilijk beweren dat het in deze moslimlanden wel is toegestaan je te bekeren van moslim naar christen? Andersom mag daar iig wel!!!!
    Ik snap dat je het liever niet wilt horen, (je bent aan je naam en reactie te zien ws zelf moslim), maar het gebeurt toch echt!
    Dat betekent wat mij betreft echt niet dat dus elke moslim zo is, dat zeker niet. Maar er zijn echt groepen moslims die het christenen (en andere religies trouwens ook), erg zuur maken op deze manier.
    En ja, er zijn ook groepen extreme christenen die rare dingen doen, helaas. Maar ik ken geen (zogenaamd) christelijke landen waar het verboden is je te bekeren van christendom naar een andere religie en waar dat ineens op je pasoort zou moeten staan, welk geloof je hebt.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en even ter verduidelijking: ik word dus als christen regelmatig aangekeken op acties van andere "christenen". Katholieke priesters die kids misbruiken, fel-radicale christenen in amerika die artsen uit abortusklinieken vermoorden, kleine groepen extreme christenen die moslims uitdagen of erger....
    Dat vind ik erg vervelend, want ik ben zo niet en zo hoort een christen ook niet zo te zijn.
    Maar ik ga het niet wegmoffelen of goedpraten, want helaas zijn er mensen die uit naam van hun geloof dit soort dingen doen. Het is alleen zo dat het in feite niet uit naam van hun geloof gebeurt, ze misbruiken dat geloof alleen om dit soort dingen te doen.
    En zo kijk ik zelf ook aan tegen groepen extreem-radicale moslims: die misbruiken de islam om dingen te doen die walgelijk zijn. Daar ga ik andere moslims niet op aankijken!

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja en zo zou het ook moeten zijn natuurlijk, nu ik hierboven lees van ´bah, dat je daarin wilt geloven´ tja..

Ik heb de aflevering nog niet gezien dus wil hem nog wel gaan bekijken. Inderdaad zijn er problemen met Christenen in verschillende landen dat valt niet te ontkennen en is ook heel erg, maar zover ik weet heeft Egypte toch ook wel een hele grote Christelijke gemeenschap die hier gewoon kunnen leven, edit zie nu net 10 procent zelfs..? (Maar zal eerst de uitzending eens bekijken zo.)
    Trouwens tijdens de demonstraties van afgelopen tijd zag je hoe Christenen en Moslims zij aan zij protesteerden op een beter Egypte. Christenen hielden zelfs de wacht wanneer de Moslims wilden bidden omdat de moslims notabene onder vuur werden genomen door waterkanonnen!
    Ik denk dat het veel vaker een probleem is van de corrupte regering die het mensen moeilijk wil maken en van een paar extremisten dan van de Islamitische gemeenschap. En dan bijv in Egypte richting beide partijen hoor!
    Ik hoop op een betere omgang tussen verschillende religies!

En overigens moet ik wel zeggen dat de eo wel een beetje gek is op zulke verhalen, met name Andries Knevel smult van verhalen van onderdrukte moslimmeisjes. Maar daar kan de Christelijke gemeenschap natuurlijk ook niks aan doen.

Laten we vooral wat meer met elkaar praten en minder op de media afgaan.

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

Even voor de duidelijkheid wat je van mij nu noemt, ik bedoel : bah dat je daarin wilt geloven, wanneer iemand je verteld dat je mag moorden..
    En als dat ook écht opgenomen staat in de koran, dán vind ik dat behoorlijk ziek inderdaad.
    Maar, daar weet ik dus verder niks van en ik oordeel ook niet over het hele geloof.
    Alleen over dat stukje van moorden.

11. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    #11 HabibiAna, 20 feb 2011
    Laatst bewerkt: 20 feb 2011
    Andersom mag wel van het land ja, maar niet van de christenen zelf en de kerken daar;) genoeg families die hun kinderen bedreigen en vermoorden als ze moslim worden. Natuurlijk is het een kleiner percentage en dat is logisch omdat er veel meer moslims wonen.

Je praat zelf alsof je weet wat er daar aan de orde van de dag is en dat lijkt me sterk. Ik ben zelf egyptisch en weet heel goed wat er daar gebeurd en wanneer er gebruik gemaakt wordt van het christendom om zielig te doen en ergens in het westen asiel aan te kunnen vragen;)
    Er zyn hardstikke veel kopten en christenen in egypte, ik weet het verschil niet, maar je ziet ze overal. In het dagelijks levenis het echt geen probleem hoor. Ze leven beter met elkaar dan andersgelovigen hier in dit democratische nederland;)

Oh ja als het de waarheid was geweest zou ik het helemaal niet erg vinden om te horen hoor, waarom zou ik? Ik weet alleen dat het niet waar is. En man naam heeft nix met islamitisch of niet te maken. Er staat mijnschatje;):D

12. Appelstroop

ik ben dit topic gestart, omdat ik vind dat ze en goede onderwerpen hebben. tja de waarheid... ik geloof dat die vader en dochter gewoon in een corrupte rechtzaak zijn gestapt.
    en dat de dochter president obama heeft geschreven, wat wil je het is nog een kind en heeft nou eenmaal idealen. en kijk amerika wordt nog vaak het land van de onbegrensde mogelijkheden genoemd.

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    @rozemarijke: mee eens

Deel Deze Pagina