I am Sam

Discussie in 'De lounge' gestart door amaranta, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Das ook autisme Ruby.
    :)

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    gaotisch? ;) ruby hahahaha

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, de naam is dan Chaotisch of wispelturig :-D

4. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik wil het niet zeggen Ruby maar dan ben je ehh ehh ehmm

5. stampertje

stampertje Niet meer actief

Ik heb het middenstuk van de film al meerdere keren gezien, maar het begin en einde nog nooit. Vandaag dus maar de hele film kijken.
    Ik vind het een hele goede film. Erg ontroerend om te zien hoe ze van elkaar afhankelijk zijn en hoe Lucy er mee omgaat.

En dan de vraag of mensen met het syndroom van Down kinderen zouden mogen krijgen.
    Hangt er vanaf op welk niveau ze functioneren en of ze er alleen voor staan of dat ze mensen in hun nabije omgeving hebben die ze helpt met de opvoeding. Zoals bijvoorbeeld in de film: hier is Lucy op een gegeven moment "ouder" dan haar vader. Als dit in het echt gebeurd lijkt het me belangrijk dat er iemand in de buurt is die kan ondersteunen en vragen kan beantwoorden die de vader/moeder niet meer kan.

Maar als je je toch af gaat vragen of deze mensen kinderen zouden mogen krijgen, zijn er zoveel meer mensen waarbij je je dit af moet gaan vragen.
    Denk dat mensen met het syndroom van Down of een verstandelijke beperking soms betere ouders zijn dan sommige mensen die "niks mankeren".

Liefs

6. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ja wat amaranta ? :)

7. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    dat zijn er dan al 3 teveel :)

en nog een moslim en een stafford.....oooppppsss ik doe wel veel verkeerd blijkbaar :oops:

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jah....Ruby...je druist tegen alle vooroordelen in meid!
    Wat zal jij een zwaar leven hebben ;)
    Of juist niet....whahaha

9. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik wilde het niet zeggen Ruby maar dat krijg je als je een moslim in huis neemt ;)

10. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nou je het zegt....hij heeft wel die stafford in huis gehaald ;)

maar dat schuiven met meubels word hij helemaal gek van,nu heeft ie stenen meubels binnen gezet dat ik alleen nog de tafels kan verzetten.de kasten krijg ik met geen mogelijkheid verschoven (wel geprobeerd natuurlijk ;) )

11. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Hmm issie toch nog ergens goed voor ;)

12. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik vind dat het van de situatie afhangt.
    Ik ken iemand die verstandelijk gehandicapt is en wel een kindje heeft van nog geen jaar.
    Dit kindje word wel verwaarloosd, dus in die situatie was het beter geweest dat het niet zover was gekomen.

Mijn mening dan he

13. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    verstandelijk is toch weer anders dan down Jo :)

en ben het met je eens , ze kunnen niet eens voor hunzelf zorgen laat staan voor een kindje

14. Noor

Noor Actief lid

4 jul 2007
    255
    0
    0
    Iemand in de buurt... Dat vind ik het probleem juist. Dat zijn vaak vooral de ouders van degene met een verstandelijke handicap (naast een paar uur overheidshulp zeg maar ;) ). Die worden dan opgezadeld met een 'extra' kind! Je kunt het de gehandicapte wel 'gunnen' maar denk ook aan die mantelzorgers. Zij hebben er niet om gevraagd. Mensen met het Downsyndroom hebben ook geregeld hartafwijkingen en de levensverwachting ligt veel lager dan bij mensen zonder Downsyndroom. Het belang van het kind moet voorop staan. Ik vind dat de lat best hoog mag liggen.

15. stampertje

Noor ik ben het met je eens dat het vaak de mantelzorgers zijn die hiervoor opdraaien.
    Ik bedoel er mee te zeggen dat ik niet vind dat het nooit mag. Dat er bepaalde voorwaarden zijn waaraan voldaan moet worden.

Ik vind inderdaad dat de lat hoog mag leggen. Maar vind niet dat je bij voorbaat mag zeggen dat het niet kan/mag.

Liefs

16. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    ja weet ik Deb ;) maar volgens mij gaat het in deze film, waar deze "discussie"uiteindelijk uit voortkomt niet over down, maar een handicap.

Tenminste dat dacht ik, maar goed ik luister alleen naar de film heb het begin gemist

17. Noor

Noor Actief lid

4 jul 2007
    255
    0
    0
    Stampertje, dat had ik gezien. We zijn het eens. Ik wilde die mantelzorgers er nog even extra uitpikken. 8)

18. stampertje

Goed van je. Die worden nog wel eens vergeten.

19. Niet meer actief

er is een enorm verschil in de down-situaties onderling, van heel licht tot zwaar..

wanneer een man /vrouw met down ertoe in staat is een kind op te voeden, zie ik het rpobleem niet.

zeg nou zelf, hoeveel kinderen worden er bij "normale" ouders geboren en uiteindelijk vermoord/ verkracht/ mishandeld etc...

20. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Moeilijk om daar een mening over te vormen.....

Teneerste omdat je iedereen het geluk gunt van het krijgen van een kindje.....dat wil je niemand ontnemen dus vanuit dat oogpunt zeg ik ja

Maar ten tweede denk ik er veel risico zit aan het verzorgen en opvoeden van een kind door iemand met het syndroom van down. Ik denk hierbij aan het inschatting maken van een heleboel dingen, dingen als een veilige omgeving voor een kind, hoe op te voeden....etc... Volgens mij is dat door zulke mensen onmogelijk zonder intensieve begeleiding.
    Al zit er natuurlijk ook veel niveau verschil in. De een kan meer aan als de ander.

Ten derde denk ik aan het kind. Ik denk dat het kind het er nog het allermoeilijkst mee krijgt. Het kind zijn van ouder(s) met het syndroom van down brengt denk ik veel moeilijkheden met zich mee.

Dus nee, ik vind dat mensen met het syndroom van down geen kinderen mogen krijgen. Al vind ik dat ook een heel moeilijk iets want je ontzegd ze wel heel iets moois.

Deel Deze Pagina